Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza koeficientu tření obtokového ventilu turbodmychadla
Wolf, Juraj ; Spáčil, Tomáš (oponent) ; Krejčí, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je představit novou metodu určení koeficientu tření obtokového ventilu turbodmychadla. Za tímto účelem bylo navrhnuto a zkonstruováno testovací zařízení. Vysledky z testů byli zpracovány a porovnany v simulačních programech ANSYS a MSC Adams. Predstavená metoda poskytuje presné a dostapuné meření koeficientu tření pro ruzne typy obtokového ventilu turbodmychadla.
Kompletní charakterizace žárově stříkaného povlaku na bázi keramiky na hořčíkové slitině AZ91
Plevová, Kateřina ; Doskočil, Leoš (oponent) ; Wasserbauer, Jaromír (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na studium žárově stříkaného povlaku tvořeného vazebnou vrstvou slitiny NiCrAlY a vrstvou částečně stabilizovaného oxidu zirkoničitého (8YSZ) na hořčíkové slitině AZ91. Teoretická část se zabývá strukturou slitiny AZ91, NiCrAlY a částečně stabilizovaného oxidu zirkoničitého. Dále jsou zde shrnuty metody žárových nástřiků a funkce a vlastnosti povlaků tvořících tepelnou bariéru. Experimentální část se zabývá charakterizací žárově stříkaného povlaku a slitiny AZ91 z hlediska prvkového, strukturního a fázového složení. K charakterizaci byla využita optická a elektronová mikroskopie, EDS a XRD analýza. Elektrochemické vlastnosti byly zkoumány v 3,5% roztoku chloridu sodného pomocí potenciodynamické polarizace. Mechanické vlastnosti (tvrdost, koeficient tření) substrátu a povlaku byly měřeny pomocí tvrdoměru a tribologických zkoušek.
Vliv opotřebení plastického maziva na jeho mazací vlastnosti
Prokop, Adam ; Čermák, Jan (oponent) ; Košťál, David (vedoucí práce)
Přibližně 80 % všech valivých ložisek je mazáno plastickým mazivem. Až 1/3 všech jejich selhání je způsobena problémy s mazáním, zahrnující i nevhodný interval výměny degradovaného maziva. Cílem práce je experimentálně zjistit závislost mezi mírou degradace plastického maziva a poskytovanou tloušťkou mazacího filmu a výsledným součinitelem tření. Vzorky plastického maziva byly podrobeny teplotně-oxidační degradaci a mechanické degradaci v rotačním grease workeru vlastní konstrukce. Následně byly změřeny tloušťky mazacího filmu v závislosti na obvodové rychlosti a trakční křivky. Mazací schopnosti čerstvých vzorků byly porovnány s degradovanými a byly nastíněny možné vysvětlení rozdílného chování. Výsledky práce mohou sloužit k lepšímu pochopení vlivu degradace na mazací schopnosti plastického maziva případně mohou pomoci ke zdokonalení predikčních modelů k výpočtu předpokládané trvanlivosti maziva.
Snižování třecích ztrát pístních kroužků
Csintalan, Radoslav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá možnosťami zníženia trecích strát prvých tesniacich piestnych krúžkov motora koncernu VW 1.5 TSI, 110kW. V prvej časti práce je teoreticky rozobratá problematika piestnych krúžkov z hľadiska ich rozdelenia. Zníženie trecích strát je zabezpečené technológiou povlakovania PVD a PECVD. Druhá časť práce popisuje vytváranie povlakovaných piestnych krúžkov. Na vytvorených povlakoch sú uskutočnené merania ktoré sú v závere práce porovnané a vyhodnotené
Snižování třecích ztrát pístních kroužků
Csintalan, Radoslav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá možnosťami zníženia trecích strát prvých tesniacich piestnych krúžkov motora koncernu VW 1.5 TSI, 110kW. V prvej časti práce je teoreticky rozobratá problematika piestnych krúžkov z hľadiska ich rozdelenia. Zníženie trecích strát je zabezpečené technológiou povlakovania PVD a PECVD. Druhá časť práce popisuje vytváranie povlakovaných piestnych krúžkov. Na vytvorených povlakoch sú uskutočnené merania ktoré sú v závere práce porovnané a vyhodnotené
Návrh testovacího stavu pro stanovení opotřebení u kontaktu železničního kola a kolejnice
Rec, Matouš ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou opotřebení železničního kola a kolejnice. Opotřebení těchto komponent je závislé na mnoha parametrech, mezi které patří kontaktní napětí, kontaktní tlak a rozměry kontaktní plochy. Tyto parametry jsou určeny především jízdním obrysem kola, profilem kolejnice a zatížením kontaktní oblasti. Významný vliv na opotřebení mají i materiály kol a kolejnic, drsnosti a tvrdosti funkčních ploch, nebo například zbytkové napětí v materiálu. Pro všechny výše uvedené parametry je společné, že jsou určeny již při výrobě železničních kol a kolejnic a jsou tedy dány normami pro výrobu těchto komponent. Na opotřebení mají ovšem významný vliv i parametry, které se v průběhu provozu mění, což je například přítomnost kontaminantů, nebo maziva v kontaktu, měnící se jízdní obrys vlivem opotřebení, poměr skluzu, nebo koeficient tření. Opotřebení je proces, který nelze při této aplikaci eliminovat, ale pouze korigovat. K tomuto účelu slouží například aplikace maziva do kontaktu při průjezdu obloukem pro dosažení ideálního koeficientu tření, nebo údržbové broušení pro obnovu jízdních obrysů. Výzkum opotřebení je důležitý z hlediska finanční úspory, kterou může přinést jeho optimalizace a také z hlediska predikce opotřebení, což je základ pro nastavení optimálních intervalů mezi údržbovým broušením. Kvalitní predikce opotřebení je také klíčovým oborem pro zvýšení bezpečnosti provozu železničních vozidel. Z těchto důvodů je opotřebení zkoumáno hned několika metodami, jako jsou například výpočetní modely, multi-body dynamics software a technické experimenty. V této práci je proveden koncepční návrh testovacího stavu, který umožňuje výzkum opotřebení experimentálním přístupem. Výsledné zařízení je schopné simulovat objemové i únavové opotřebení při stavech, kterými reálné železniční kolo a kolejnice procházejí. Toto zahrnuje jízdu po rovné trati, průjezd obloukem, nebo například prokluz kola při brzdění.
Dynamické a statické zkoušky materiálů bavlněných obleků figurín určených pro nárazové testy automobilů
Šperl, Martin ; Gajdoš, Lubomír ; Šorm, Filip ; Vála, Ondřej
Výzkumná zpráva pojednávající o zkouškách vlivu různých bavlněných oděvů na materiální interference během nárazového testu. Testy byly prováděny v několika režimech zatížení pro složení materiálu (figurínová kůže, bavlna, bezpečnostní pás).
Metody a zařízení pro zjišťování koeficientu tření
Král, Lukáš ; Harant, Martin (oponent) ; Řiháček, Jan (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na metody a zařízení pro měření koeficientu tření. Nejprve uvádí vlivy na některé operace objemového a plošného tváření. Následně poskytuje stručný přehled jednotlivých technologických metod měření a obsahuje základní popis konstrukce nejpoužívanějších tribometrů.
Analýza koeficientu tření obtokového ventilu turbodmychadla
Wolf, Juraj ; Spáčil, Tomáš (oponent) ; Krejčí, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je představit novou metodu určení koeficientu tření obtokového ventilu turbodmychadla. Za tímto účelem bylo navrhnuto a zkonstruováno testovací zařízení. Vysledky z testů byli zpracovány a porovnany v simulačních programech ANSYS a MSC Adams. Predstavená metoda poskytuje presné a dostapuné meření koeficientu tření pro ruzne typy obtokového ventilu turbodmychadla.
Kompletní charakterizace žárově stříkaného povlaku na bázi keramiky na hořčíkové slitině AZ91
Plevová, Kateřina ; Doskočil, Leoš (oponent) ; Wasserbauer, Jaromír (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na studium žárově stříkaného povlaku tvořeného vazebnou vrstvou slitiny NiCrAlY a vrstvou částečně stabilizovaného oxidu zirkoničitého (8YSZ) na hořčíkové slitině AZ91. Teoretická část se zabývá strukturou slitiny AZ91, NiCrAlY a částečně stabilizovaného oxidu zirkoničitého. Dále jsou zde shrnuty metody žárových nástřiků a funkce a vlastnosti povlaků tvořících tepelnou bariéru. Experimentální část se zabývá charakterizací žárově stříkaného povlaku a slitiny AZ91 z hlediska prvkového, strukturního a fázového složení. K charakterizaci byla využita optická a elektronová mikroskopie, EDS a XRD analýza. Elektrochemické vlastnosti byly zkoumány v 3,5% roztoku chloridu sodného pomocí potenciodynamické polarizace. Mechanické vlastnosti (tvrdost, koeficient tření) substrátu a povlaku byly měřeny pomocí tvrdoměru a tribologických zkoušek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.