Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozpoznávání obličeje
Pléha, David ; Honec, Jozef (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Detekce obličeje v komplexním obraze patří k jednomu z klíčových kroků při vytváření softwaru pro rozpoznávání obličeje. V této práci je popsán a rozveden algoritmus, pomocí něhož je možné v obraze s komplexním pozadím detekovat části lidské kůže a také způsoby filtrace detekovaného obrazu. Algoritmus vychází z hodnoty barevného modelu lidské kůže, což je hlavním východiskem pro identifikační proces. V práci je také probírána problematika týkající se určení obličejové části v detekovaném obrazu pomocí různých předpokladů o lidské tváři.
VJ mixer, ovládaný gesty rukou
Vlk, Jakub ; Žák, Pavel (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce popisuje realizaci VJ Mixeru ovládaného pomocí gest ruky. Pro konstrukci VJ mixeru je nutné nejprve detekovat samotné ruce v obraze. Proto jsou v této práci nejprve popsány metody detekce lidské kůže v obraze, s důrazem na metodu Gaussova pravděpodobnostního rozložení, která je použita při samotné realizaci výsledného programu. Následně jsou popsány některé metody detekcí objektů v obraze, hlavně tedy rukou a jejich gest. Velký důraz je kladen na metodu konvexních defektů, která byla použita ve výsledném programu. Nakonec budou popsány postupy provázání gest rukou se zpracováním videa.
Detekce obličeje v obraze
Pospíšil, Lukáš ; Harabiš, Vratislav (oponent) ; Mézl, Martin (vedoucí práce)
Hlavní náplní této práce je seznámit čtenáře s vybranými metodami, které se používají pro detekci obličeje v obraze. Podrobněji se tato práce věnuje detekci obličeje na základě barvy kůže. Detekce je prováděna ve třech barevných prostorech (RGB, YCbCr a HSV). Součástí práce jsou dva programy pro detekci obličeje v obraze a videu.
Detekce obličejů ve videu
Hypský, Roman ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o detekci obličejů ve videu. Jsou postupně popsány metody detekce lidské kůže v obraze, nejprve parametrické a následně pomocí Gaussova rozložení pravděpodobnosti. Následně jsou popsány metody detekce obličejů pomocí invariantních rysů i  pomocí metod využívajících strojové učení. Zvláštní důraz byl kladen na detekci obličejů pomocí detektoru Viola­Jones, využívajícího algoritmu AdaBoost. V práci je také popsána praktická realizace detektoru obličejů, která byla implementována v jazyce C++ za použití knihovny OpenCV.  V závěru práce jsou popsané metody zhodnoceny a rozebrán další možný vývoj projektu.
VJ mixer, ovládaný gesty rukou
Vlk, Jakub ; Žák, Pavel (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce popisuje realizaci VJ Mixeru ovládaného pomocí gest ruky. Pro konstrukci VJ mixeru je nutné nejprve detekovat samotné ruce v obraze. Proto jsou v této práci nejprve popsány metody detekce lidské kůže v obraze, s důrazem na metodu Gaussova pravděpodobnostního rozložení, která je použita při samotné realizaci výsledného programu. Následně jsou popsány některé metody detekcí objektů v obraze, hlavně tedy rukou a jejich gest. Velký důraz je kladen na metodu konvexních defektů, která byla použita ve výsledném programu. Nakonec budou popsány postupy provázání gest rukou se zpracováním videa.
Hra s ovládáním pomocí gest ruky
Kartous, Petr ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na ovládání her pomocí gest ruky. Stěžejní částí práce je segmentace obrazu a detekce ruky v obraze. Pro segmentaci obrazu jsou použity techniky detekce kůže a odečítání pozadí s adaptivním modelem pozadí. Jsou zmíněny i metody matematické morfologie pro odstranění šumu z obrazu a metody vhodné pro převedení obrazu gesta na charakteristické vlastnosti gesta v číselné podobě. V rámci práce byla vytvořena jednoduchá hra na téma automobilové závody, která je ovládána pomocí gest ruky. Na závěr bylo provedeno testování s cílem zjistit výhody a nevýhody použitých metod segmentace obrazu za účelem rozpoznání gest ruky. Bylo také testováno několik sad gest, jejichž prostřednictvím je hra ovládána. Z tohoto testování vyšly nejúspěšněji dvě sady gest, které jsou použitelné v závislosti na kvalitě rozpoznání gesta ruky.
Gesturální rozhraní pro jednoduché ovládání počítače
Burdík, Vojtěch ; Beneš, Radek (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje poměrně novému počítačovému oboru – počítačovému vidění. Zaměřuje se na rozpoznávání objektů, určení polohy a reakci na určitý pohyb. Cílem práce je sestavit program, který bude schopný pomocí pohybu ruky ovládat počítač, reagovat na definované gesto provedené prsty nebo dlaní a vytvořit na něj určitou akci. Tohoto cíle má být dosaženo bez použití speciálních čidel nebo více kamer, pouze s jednou obyčejnou webkamerou. Ke zpracování obrazu byly využity funkce z knihovny OpenCV a byl sestaven program. Vyhodnocení funkcí je založeno na ověření funkčnosti v praxi, vyhodnocení rychlosti, přesnosti a kvalitě rozpoznání objektu. Poté bylo vytvořeno schéma, jak by mohl program pro gesturální ovládání počítače vypadat a následně byla provedena jeho realizace v podobě jednoduchého programu. Tento program je schopen rozeznat v obrazu objekt, v našem případě ruku, a pomocí vyhodnocení jejího pohybu ovládat kurzor myši na počítači s možností provedení simulace stisku levého tlačítka myši. Dále umožňuje skrolovat v dokumentech horizontálním i vertikálním směrem. Program je velice robustní a práce s ním je velice jednoduchá.
Detekce obličejů ve videu
Kolman, Aleš ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou detekce obličejů ve videu. Naleznete v ní souhrn základních barevných modelů. Poté je uveden popis a srovnání základních metod pro detekci lidské kůže s praktickou ukázkou implementace parametrického detektoru. Následuje teoretický základ pro detekci obličejů a sledování obličejů ve videu obsahující výčet základních pojmů a metod této problematiky. Vyšší důraz je kladen na popis algoritmu strojového učení AdaBoost a na popis možnosti použití Kalmanova filtru pro účely sledování detekovaných obličejů. V podlesní části práce jsou uvedeny návrh, implementace a testování knihovny realizované v rámci této diplomové práce.
Rozpoznávání objektů a gest v obraze
Johanová, Daniela ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na rozpoznávání gest ve videu. Cílem práce bylo vytvořit aplikaci, která by umožnila pomocí obyčejné webové kamery rozpoznávání malého množství gest za účelem ovládání počítače. Pro tento účel bylo použito vybraných metod pro získávání deskriptorů z obrazu, pro sledování určitých oblastí ve videu a strojového učení.
Extrakce obličejových únavových charakteristik řidiče
Kocich, Petr ; Richter, Miloslav (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
V této práci je rozebrána metoda detekce kůže hlavy řidiče a následná segmentace této oblasti v obraze. Je využito znalosti barvy kůže a detekce pohybu. Dále je otestován algoritmus pro detekci očí v obraze.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.