Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Smart destinace cestovního ruchu
KOUBOVÁ, Andrea
Teoretická část této práce je zaměřená na vysvětlení problematiky smart konceptu v rámci měst a destinací cestovního ruchu, jakým způsobem destinace využívá marketingovou komunikaci, aby přilákala nové návštěvníky a udržela si ty stávající. Čtenář je v této části také seznámen s tematikou měření emocí, jaké jsou metody, jejich silné a slabé stránky a jak konkrétně funguje metoda EDA (měření elektrodermální aktivity, resp. vodivosti kůže), která byla využita v rámci praktické části. Cílem práce je využití nových technologií pro efektivní marketing destinace cestovního ruchu. Na základě měření emočních reakcí metodou EDA je úkolem optimalizovat vizuální komunikaci destinace Písek a okolí jako města s konceptem smart city. V praktické části je popsáno, jakým způsobem probíhalo dotazníkové šetření a měření metodou EDA. Při výzkumu byly respondentům promítány snímky pořízené z oblasti města Písek a jeho okolí. Zpracování dat probíhalo tím způsobem, že se vyhodnotilo dotazníkové šetření a měření metodou EDA. Výsledky z obou způsobů výzkumu byly seřazeny v žebříčku TOP deset pozitivně/negativně hodnocených snímků s vyšší emoční reakcí. Deset pozitivně a deset negativně hodnocených snímků z dotazníkového šetření a měření metodou EDA jsou zde vizualizovány. Z výzkumu lze vyvodit, že metoda EDA je pro měření emocí vhodná a společně s dotazníkovým šetřením poskytla zajímavé informace, jaký typ obrázků je vhodný používat v rámci marketingové komunikace destinační společnosti Píseckem, s. r. o., aby stávající i potenciální návštěvníky zaujala.
Metody hodnocení kulturního a přírodního potenciálu destinace cestovního ruchu
HANUS, Ondřej
Diplomová práce se zabývá metodami pro hodnocení kulturního a přírodního potenciálu destinace cestovního ruchu. Teoretická část definuje odborné termíny, které je potřeba pochopit pro zpracování. V praktické části jsou realizovány vybrané metody, které byly aplikovány na kraje České Republiky. Následně byly tyto metody komparovány dle výsledků a byly definovány jejich silné a slabé stránky. Návrhová část se zabývá inovací a vylepšením stávajících metod.
Využití nových technologií pro rozvoj destinace cestovního ruchu
VELÍŠKOVÁ, Adéla
Teoretická část diplomové práce se zabývá moderními technologiemi využitelnými v cestovním ruchu, řízením a rozvojem destinace cestovního ruchu a geografickými informačními systémy. Praktická část práce se věnuje konceptu méně navštěvovaných památek ze čtyř kategorií (hrad, zámek, klášter, město a městské opevnění) na území Jihočeského kraje, kraje Vysočina a dolnorakouského regionu Waldviertel, jehož cílem je zvýšení návštěvnosti a zviditelnění vybraných památek. Cílem diplomové práce je charakterizovat způsob využití informačně-komunikačních technologií pro rozvoj destinace cestovního ruchu, identifikovat příležitosti na základě analýzy současné situace a navrhnout aplikaci vybrané technologie pro zvýšení konkurenceschopnosti jižních Čech jako destinace cestovního ruchu. Prostřednictvím geografických informačních systémů jakožto vybrané technologie je ukázáno, jak lze mapy využít pro řízení a rozvoj destinace cestovního ruchu. Výstupem z práce je sada map s návrhem a vyobrazením několika geografických a tematických produktů (tras).
Krizový management v destinacích cestovního ruchu
VOTAVA, Tomáš
Práce analyzuje implementaci krizového managementu ve 2 vybraných destinacích cestovního ruchu, identifikuje jejich silné a slabé stránky v krizových situacích a navrhuje pro 1 z nich krizový plán. Zabývá se takovými krizovými situacemi jako přírodní katastrofy, technické problémy či terorismus. V teoretické části je obecně popsán stav krizového managementu v ČR z hlediska veřejné správy i destinací cestovního ruchu. V praktické části je stanovena kategorizace rizik destinací Český Krumlov a Českobudějovicko-Hlubocko. Dále je zkoumán aktuální stav krizového managementu v těchto destinacích pomocí rozhovorů s pracovníky v destinaci, pomocí případových studií z minulých krizových situací a pomocí pozorování turisticky atraktivních míst. Na základě zjištěných poznatků jsou navrženy kroky vedoucí ke zlepšení krizového managementu destinací cestovního ruchu a pro jednu z nich krizový plán.
Nová média v marketingové komunikaci destinace
HORVÁTHOVÁ, Nikola
Cílem této bakalářské práce bylo provést rozbor nových médií a jejich využití v marketingové komunikaci destinací cestovního ruchu. Tento cíl byl naplněn pomocí kvantitativního výzkumu, který byl v této práci proveden. Na základě výsledků tohoto výzkumu byl navržen nový komunikační mix vybrané destinace za využití nových médií.
Koncepční řízení institucí cestovního ruchu na území měst
VOLFOVÁ, Hana
Hlavní cíl této disertační práce byl vymezen jako tvorba a prezentace rozhodovacího modelu, určeného pro transparentnost efektů cestovního ruchu v městských destinacích a jeho aplikace v praxi organizací destinačního managementu. Na základě provedeného výzkumu ve vybrané destinaci, a jeho statistického vyhodnocení byl sestaven rezidentský submodel, jenž přehledně demonstruje vztahy, které působí na cestovní ruch. Tento rozhodovací model byl zaměřen na efekty socio-ekonomického ovlivnění cestovního ruchu ze strany rezidentů v městských destinacích, a s tím spojeným zprostředkovaným ovlivněním návštěvníků a cestovního ruchu obecně. Tento rezidentský submodel následně rozšířil vyšší celek, tedy model trvale udržitelné destinace, aby bylo zjevné, jakým způsobem může rezident působit na objektivní ekonomické veličiny, jež generuje cestovní ruch ve městech. Tyto dva modely přehledně ilustrují, jak složitým systémem je chování rezidentů v městských destinacích. a jaké významné negativní / pozitivní efekty na cestovní ruch může generovat. Pro vývoj tohoto řešení bylo užito systémového myšlení, jako hlavní metody vědecké práce. Jedná se o přístup aktuálně nepříliš využívaný, ovšem velmi efektivní, neboť dokáže odkrýt složitost různorodých vztahů, a nalézt tak možnosti ovlivnění a řízení, v tomto případě ze strany organizací destinačního managementu. Pro ty je toto řešení primárně určeno. Metoda byla účelově zjednodušena, aby byla aplikovatelná i v podmínkách lokálních institucí cestovního ruchu, zachovává si ovšem stále vysokou míru efektivity, jež dokáže přinést do vztahů mezi rezidenty a návštěvníky v městských destinacích, objektivitu, požadovanou obecným ekonomickým hodnocením situace v cestovním ruchu.
Portugalsko jako destinace cestovního ruchu
Šilarová, Veronika ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Havlíčková, Blanka (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je charakterizovat Portugalsko jako destinaci cestovního ruchu, stejně jako i zanalyzovat současný stav odvětví cestovního ruchu v této destinaci a pokusit se nastínit případné možnosti jeho rozvoje. Mezi dílčí cíle této práce, které by měly napomoct k naplnění cíle hlavního, patří popis ekonomického vývoje Portugalska v minulých letech, analýza nabídky produktů cestovního ruchu, které destinace v současnosti nabízí, vymezení místa cestovního ruchu v národní ekonomice země, a v neposlední řadě také popis současné politiky cestovního ruchu, kterou Portugalsko aktuálně prosazuje. Tato diplomová práce využívá především elektronických zdrojů dostupných z Internetu. Jedná se zejména o výroční zprávy, statistiky a odborné články. Vedle toho práce také využívá odbornou literaturu, která je relevantní k pojednávanému tématu. Tato práce je rozdělena celkem do čtyř kapitol, které následují po krátkém úvodu na začátku práce. První kapitola má teoretický ráz a poskytuje definice odborných termínů z oblasti cestovního ruchu a z oblasti ekonomie. Druhá kapitola obsahuje základní informace o Portugalsku. Třetí kapitola je pak věnována politicko-ekonomické charakteristice Portugalska. Poslední kapitola pojednává o cestovním ruchu v destinaci Portugalsko, o jejím současném stavu i o jejím možném dalším rozvoji v budoucnosti. Práce je potom zakončena závěrem, který má shrnující charakter.
Analýza a komparace využití destinačních karet v České republice a v zahraničí
Fikejsová, Julie ; Herget, Jan (vedoucí práce) ; Pilařová, Adéla (oponent)
Cílem diplomové práce je ukázat přínos destinačních karet a potenciál zavedení jednotného systému destinačních karet v České republice. Hlavního cíle je dosahováno pomocí analýzy a komparace využití destinačních karet v zahraničí a v České republice. Diplomová práce je členěna do šesti kapitol. První kapitola se zabývají vymezením pojmu a významu cestovního ruchu, faktorům ovlivňující rozvoj cestovního ruchu a specifikům trhu cestovního ruchu. Druhá kapitola je věnována marketingu cestovního ruchu, destinačnímu marketingu a charakteristice destinace cestovního ruchu. Třetí kapitole se týká pojmu destinační karta a jejího využití. Čtvrtá kapitola charakterizuje nabídku a systém fungování destinačních karet v zahraničí, na příkladu Velké Británie. V páté kapitole je popsán systém a charakterizována celková nabídka destinačních karet v České republice. U vybraných destinačních karet je následně analyzován jejich vliv na chování turistů v navštívené destinaci. Na závěr, na základě výsledků z analýz, je navrhnuto řešení jednotného systému pro koordinaci destinačních karet v České republice.
Analýza kulturního turismu - Porto
Steinocherová, Denisa ; Dianová, Markéta (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnotit atraktivitu kulturního turismu portugalského města Porta pro české turisty. V teoretické části jsou popsány přístupy k vymezení pojmu kulturní turismus, jeho součásti, nabídka a aktuální trendy. Praktická část obsahuje vlastní kvantitativní výzkum provedený za účelem zjištění postoje českých turistů k městu Portu jako turistické destinaci kulturního turismu. Výstupem je zhodnocení výzkumu a určení postavení Porta na trhu cestovního ruchu.
Destinace EDEN a jejich význam pro cestovní ruch v České republice
Škodová, Kristýna ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Kalábová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce poskytuje analýzu destinací EDEN a jejich význam pro cestovní ruch v České republice. Cílem práce je zhodnocení přínosů a smysluplnosti projektu pro jednotlivé destinace a vymezení významu oceněných území v rámci turismu v České republice. Úvodní část definuje pojmy spojené s tématem práce, jako např. cestovní ruch, destinace, udržitelný rozvoj a udržitelný cestovní ruch. Dále je představena aktuální situace cestovního ruchu v České republice. Práce se rovněž zabývá politikou Evropské unie v oblasti turismu. Text prezentuje projekt EDEN a analyzuje jednotlivé destinace. Závěrečná část přináší zhodnocení projektu EDEN a oceněných destinací na základě získaných a zpracovaných dat. Součástí práce jsou též navržená opatření, která by zvýšila povědomost a maximalizovala využití potenciálu projektu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.