Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 159 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Trvale udržitelný rozvoj vinařského cestovního ruchu na jižní Moravě
Večeřová, Lucie ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Holešinská, Andrea (oponent)
Cestovní ruch, fenomén dnešní doby, se dynamicky rozvíjí. Díky zvyšujícímu se množství disponibilních finančních prostředků a přibývajícímu fondu volného času rostou nároky návštěvníků na komplexní produkt destinace. V té souvislosti se zvyšuje nejen konkurence mezi regiony, ale také tlak vyvíjený na potenciál destinace. Ve snaze minimalizovat negativní dopady aktivit cestovního ruchu na oblast, zároveň v ní zachovat moderní životní standardy a umožnit její rozvoj vznikly měkké formy cestovního ruchu. Ty bývají díky své podstatě řazeny mezi prvky udržitelného rozvoje. Nicméně měkké formy jsou více než formy tradiční založeny na unikátním destinačním potenciálu, atmosféře a přirozeném prostředí. Proto i jejich aktivity musí být rozvíjeny udržitelným způsobem a to minimálně stejně intenzivně jako ostatní formy cestovního ruchu. V práci je rozvíjena problematika implementace prvků udržitelného rozvoje na aktivity vinařského cestovního ruchu v jihomoravské destinaci na pozadí proklamace strategických dokumentů a studií zkušenějších zahraničních vinařských destinací. Smyslem je přispět rozvoji regionu jižní Moravy k udržitelnosti prostřednictvím péče o předpoklady vinařského cestovního ruchu.
Podpora cestovního ruchu v Ústeckém kraji po roce 2000
Košťálová, Radka ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Jeřábek, Milan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na cestovní ruch a jeho rozvoj v případových studiích Ústeckého kraje a města Ústí nad Labem. V teoretickém zarámování jsou vysvětleny pojmy, s kterými se pracuje v případových studiích. Případová studie věnující se Ústeckému kraji podrobně rozebírá koncepční dokumenty, které se zabývají cestovním ruchem a jeho rozvojem, jeho priority a opatření. Dále popisuje nový projekt kraje Brána do Čech a s ním i nově vznikající destinační agentury, kapitolu uzavírají plány Ústeckého kraje do budoucna. Stejně tak ve městě Ústí nad Labem jsou analyzované rozvojové dokumenty s důrazem na cestovní ruch a projekty realizované městem ve vztahu k cestovnímu ruchu nebo revitalizaci města a opět nástin plánů do budoucna. Další kapitola se zabývá strukturou konceptů cestovního ruchu, základem je vlastní návrh, který srovnávám s vybranými koncepty kraje i města.
Geocaching pohledem trvale udržitelného rozvoje
Dolejšková, Adéla ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Hušek, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá vztahem geocachingu a trvale udržitelného rozvoje, který zkoumá na základě přístupu kačerů k vytváření keší a na základě stavu keší v různých oblastech. Přístup kačerů k vytváření keší testuje pomocí polostrukturovaných rozhovorů analyzovaných metodou zakotvené teorie a dále pomocí analýzy internetových podkladů. Stav keší v různých oblastech zjišťuje pomocí analýzy mapových podkladů. Výsledky ukazují, že vztah geocachingu a trvale udržitelného rozvoje je spíše pozitivní. Mezi silné stránky hry patří pozitivní vliv na uchovávání a posun paměti míst, zvyšování atraktivity míst a částečně environmentální vzdělávání. Praktický přínos má práce např. pro správy zvláště chráněných území, příslušníky veřejné správy či tvůrce destinačního managementu oblastí. Vědecký přínos práce spočívá ve zmapování této oblasti a ve vytvoření základu pro další výzkum. Klíčová slova: geocaching, "trvale" udržitelný rozvoj, udržitelný turismus, destinační management, environmentální vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The Czech Republic as a target for young adults from Spain
Volná, Lucie
Tato bakalářské práce se zabývá klasifikací situace cestovního ruchu v České republice a jejím cílem je navrhnout doporučení pro její propagaci pro mladou generaci Španělů. V části literální rešerše je probraná problematika cestovního ruchu, destinačního managementu a motivace k cestování, marketingu v cestovním ruchu a marketingového výzkumu. V praktické části jsou uvedeny prozkoumané statistiky, výsledky provedeného dotazníkového šetření a doporučení pro ko-hokoliv, kdo by se chtěl zaměřit na Českou republiku jako atraktivní destinaci ces-tovního ruchu pro zmíněný segment.
Vliv faktorů kvality destinace na loajalitu návštěvníků městských oblastí
Machátová, Aneta
Bakalářská práce je zaměřena na zkoumání a posuzování vlivu jednotlivých faktorů kvality destinace na spokojenost a loajalitu návštěvníků se zaměřením na městské oblasti. V první části práce je charakterizován cestovní ruch, kvalita služeb a destinace. Jako hlavní zdroj pro základ této práce jsou výsledky získané z dotazníkového šetření, které je následně vyhodnocováno pomocí statistických metod. Na základě výsledků ekonometrického modelování jsou poté interpretovány souvislosti a jsou hledány důvody pro získaná hodnocení.
Profil návštěvníka Jihomoravského kraje pro strategii rozvoje cestovního ruchu
Karlová, Edita
Karlová, E., Rašovská, I. Profil návštěvníka Jihomoravského kraje pro strategii rozvoje cestovního ruchu. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. Předmětem diplomové práce je stanovení profilů návštěvníků Jihomoravského kraje, které budou vysloveny na základě analýzy současného stavu nabídky cestovního ruchu města Brna a marketingového šetření mezi zvoleným segmentem. V teoretické části je rozebrána problematika na téma cestovní ruch, chování spotřebitele cestovného ruchu, destinační management a segmentace návštěvníků. Analýza současného stavu cestovního ruchu je vyobrazena díky metodice 6A a SWOT analýze. Na základě výsledků z primárních dat jsou definovány 3 profily návštěvníků města. Díky těmto profilům a analýze jsou navržena doporučení pro strategii rozvoje cestovního ruchu pro místní organizaci, navržena sběrná místa a metodika pro další marketingová šetření.
Vliv vinařské turistiky na cestovní ruch města Znojma
Blahová, Alena
Blahová, A. Vliv vinařské turistiky na cestovní ruch města Znojma. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. Bakalářská práce se zabývá vlivem vinařské turistiky na cestovní ruch města Znojma a celkové zhodnocení vinařské turistiky ve Znojmě. V literární rešerši jsou vysvětleny základní pojmy týkající se cestovního ruchu a vinařské turistiky. Vlastní část práce představuje město Znojmo, hlavní turistické atraktivity a vinařskou turistiku ve Znojmě. Na základě dotazníkového šetření je navrhnuto doporučení pro podporu a rozvoj vinařské turistiky ve Znojmě.
Loajalita k destinaci
Vlachová, Šárka
Vlachová, Š. Loajalita k destinaci. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Práce se zabývá loajalitou k destinaci Moravský kras a okolí. V první části práce byla zpracována literární rešerše za využití českých i zahraničních sekundárních zdrojů. V druhé části práce bylo provedeno dotazníkové šetření, na které odpovědělo 408 respondentů. Na základě výsledků tohoto šetření byla zkoumána spokojenost návštěvníků s destinací a jejich loajalita k ní. S pomocí regresní analýzy a IPA analýzy byly identifikovány faktory, které nejvíce ovlivňují spokojenost a loajalitu návštěvníků a na základě těchto informací byla formulována doporučení pro destinační management.
Image města Brna v kontextu cestovního ruchu
Ostřanská, Tereza
Ostřanská, T., Image města Brna v kontextu cestovního ruchu. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Tématem bakalářské práce je image města Brna z pohledu cestovního ruchu. V rámci literárního přehledu je zpracována problematika cestovního ruchu se zaměřením na destinaci cestovního ruchu, destinační management, marketing destinace cestovního ruchu, městský marketing a oblast komunikace s vazbou na positioning a image destinace. Praktická část je zaměřena na posouzení současného stavu a analýzu image města Brna u obyvatel České republiky starších 18 let na základě dotazníkového šetření. Závěrem jsou navržena doporučení pro zlepšení současného stavu vnímání image města Brna, vycházející z provedených analýz.
The Image of the Czech Republic in Finland in Tourism Context
Selecký, Stanislav
Tématem bakalářské práce je image České republiky ve Finsku v kontextu cestovního ruchu. V rámci literární rešerše, interpretace destinačního marketingu, destinačního managementu, a zároveň je také interpretováno nákupní chování. Empirická část je založena na dotazníku, který je zpracován a vyhodnocen za účelem identifikace současného image České republiky mezi Finy, a součástí je i srovnání současného stavu s dlouhodobým marketingovým plánem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 159 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.