Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 111 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Predispozice k učení jazyků u adolescentů z vícejazyčných rodin
Holkupová, Lucie ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Suková Vychopňová, Kateřina (oponent)
Predispozice k učení jazyků u adolescentů z vícejazyčných rodin je práce zabývající se bilingvismem a multilingvismem u adolescentů, kteří pocházejí z vícejazyčných rodin. Cílem práce bylo na základě zkoumaného přístupu bilingvních žáků k jazykové vybavenosti autorka komentovala dopady na konkrétní aspekty výuky. Hlavní výzkum se soustředí na otázku, zda vždy platí, že tito adolescenti mají automaticky talent na cizí jazyky, nebo ne. V české společnosti existuje mnoho stereotypů o bilingvismu a bilingvní nebo multilingvní výchově. V této práci autorka některé z nich potvrdí a některé naopak vyvrátí. První část této diplomové práce je zaměřená spíše teoreticky a vysvětluje různé pojmy související s bilingvismem (jako například code-switching, bilingvní rodina, typy bilingvismu, plurilingvismus, osvojování druhého jazyka, interference, kladný přenos, diglosie). Ve druhé části této práce bude autorka ukazovat v diferenciovaném úhlu pohledu pestrost dopadů bilingvního zázemí žáků na výuky jazyků. Také zde popisuje didaktické otázky spojení s výukou bilingvních žáků. V druhé části je prezentován výzkum a jeho výsledky: výzkum potvrdil, že neplatí pravidlo o bilingvních a multilingvních žácích, kteří nemusí být vždy nadaní na jazyky a mohou být zaměřeni jiným směrem (humanitně, sportovně, umělecky,...
Growing up bilingually: A survey into the aspects of language acquisition when two different languages are learned at the same time
MRÁZOVÁ, Anna
Předmětem této bakalářské práce jsou jazykové aspekty vyrůstání v bilingvním prostředí. Cílem práce je nahlédnout do života bilingvní rodiny, která zažívá raný bilingvismus u dětí, z pohledu rodičů i bilingvních jedinců a tyto dva pohledy porovnat. Součástí práce je teoretický úvod do problematiky bilingvismu u dětí a aspektů souvisejících s tímto tématem. Analytická část představuje provedený výzkum, v němž byly zkoumány zkušenosti s bilingvismem osmi rodin s dětmi, které se od raného dětství učí dvěma jazykům současně.
Bilingvní vzdělávací prostředí MŠ
VONDRŮ, Tereza
Bakalářská práce pojednává o bilingvním vzdělávacím prostředí v mateřské škole. V teoretické části bakalářské práce je přiblížen samotný bilingvismus a pojmy s ním spojené. Další oblasti, které jsou v teoretické části práce popsané jsou bilingvní rodina a její druhy, bilingvní vzdělávání a také bilingvní mateřské školy. V práci jsou dále zmíněny výhody a nevýhody, které bilingvismus přináší a vývoj řeči bilingvního i monolingvního dítěte. Cílem praktické části bylo přiblížit bilingvní vzdělávací prostředí a zaměřit se na komunikaci a metody v něm používané. Autorka pro výzkum zvolila kvalitativní výzkum pomocí případové studie, jejíž součástí byly zvoleny metody pozorování a rozhovoru s německy a česky mluvícím pedagogem. Pozorování probíhalo po dobu jednoho dne v prostředí bilingvní mateřské školy v česko-německé třídě. V příloze je k naleznutí také osobní zkušenost autorky s bilingvismem a její náhled na problematiku.
Osvojování řeči v multilingvním prostředí
SVOBODOVÁ, Sandra
Předkládaná diplomová práce nese název Osvojování řeči v multilingvním prostředí. Úvodní kapitola se zaměřuje především na vymezení základních pojmů jako je bilingvismus a multilingvismus, rovněž zmiňuje typy, výhody a nevýhody těchto fenoménů, a také zásady bilingvní výchovy. Následně je zpracován vývoj řeči u monolingvních jedinců a jeho diferenciace od těch multilingvních. Empirická část obsahuje kvalitativní analýzu jednotlivých rodin žijících v České republice. Cílem diplomové práce je posoudit vliv multilingvního prostředí na osvojování řeči prostřednictvím zmapování rodin, kde je španělština jazykem alespoň jednoho z rodičů.
Analýza řečového projevu českých dětí v zahraničí
KREJSOVÁ, Zuzana
Diplomová práce je zaměřena na analýzu řečového projevu českých dětí žijících v zahraničí. V teoretické části práce je popsán bilingvismus, dále faktory ovlivňující řečové dovednosti, náhled na český jazyk z lingvistického hlediska a možnosti výuky češtiny v zahraničí. Ve výzkumné části jsou popsány jazykovědné jevy, které se vyskytly u českých dětí žijící v Austrálii a na Novém Zélandu. Cílem práce byla nejen analýza audio nahrávek, ale i zjištění, jaká jsou specifika bilingvní výchovy a zda se dá a jakým způsobem naučit čeština v zahraničí.
Jedinci vyrůstající v bilingvním prostředí.
BOŠKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá problematikou výchovy a vzdělávání dětí ve dvojjazyčném prostředí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části čtenáři přiblížím celostní pojetí bilingvismu, úvahy předních lingvistů, pedagogů a psychologů. V této části je možné načerpat informace z oblasti typologie bilingvismu, výchovy v rodinném prostředí i vzdělávání ve státních či soukromých institucích. Odborné znalosti jsem zakomponovala do části praktické, ve které se zabývám analýzou knih bilingvních rodičů, pedagogů a vychovatelů. Na základě získaných informací z analýzy nabízím čtenáři souhrnné návrhy a strategie aplikovatelné do výchovy a vzdělávání dětí vyrůstající ve dvojjazyčném prostředí. Cílem diplomové práce je informovat o problematice bilingvního prostředí začínající bilingvní rodiče, vychovatele či pedagogy, kteří vzdělávají děti s různými kulturními a jazykovými odlišnostmi.
Hudební program pro děti předškolního věku s atypickým vývojem řeči
Waloschková, Anna ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Daněk, Alois (oponent)
Diplomová práce s názvem Hudební program pro děti předškolního věku s atypickým vývojem řeči se především zabývá vývojem řeči u dětí s různými druhy sociokulturního znevýhodnění. Teoretická část tematizuje dopady odlišného mateřského jazyka, bilingvismu a jiných sociokulturních znevýhodnění na vývoj řeči u dětí předškolního věku. Zabývá se hudební výchovou a jejím integrativním charakterem, zejména ve vztahu k pohybové, dramatické, ale také výtvarné výchově. Nalézáno je také spojení mezi hudební výchovou a různými druhy učení, ale také vztah hudební výchovy k rozvoji různých typů inteligence, jak je vymezil Gardner. Teoretická část dále představuje možnosti využití hudebních činností jako nástroje podpory a péče o rozvoj řeči dítěte se zaměřením na vyrovnávání možných deficitů zejména v lexikálně-sémantické a pragmatické rovině jazyka. V neposlední řadě charakterizuje některé historické i současné, české i světové programy, které využívají hudební výchovu jako nástroj při osobnostním a sociálním rozvoji dětí. Praktická část spočívá v navržení dlouhodobého a zacíleného programu, který je sestaven z běžných i specifických hudebních činností. Program reaguje na aktuální legislativní požadavky a je organizován v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Cílem praktické části...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 111 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.