Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,113 záznamů.  začátekpředchozí1094 - 1103další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.10 vteřin. 

Národnostní struktura hráčů extraligy mužů v basketbalu od roku 1998 a její dopad na basketbal v České republice\\
BUBÁK, Jiří
Diplomová práce se zabývá problematikou národnostního složení hráčů v české nejvyšší basketbalové soutěži {--} extralize mužů, od sezony 1998/1999 do ročníku 2008/2009 pomocí analýzy technických zápisů o utkání. Autor rozdělil sledovaný soubor hráčů extraligy na tři skupiny (Češi nad 20 let, cizinci, Češi do 20 let) a srovnávací metodou vyhodnocoval statistické charakteristiky - počet hráčů, počet odehraných minut, počet vstřelených bodů, koeficient užitečnosti. Ze zpracovaných výsledků vyplynul předpokládaný nárůst počtu cizinců i jejich stále se zvyšující vliv na probíhající zápasy extraligy. Trend začlenění a přínosu českých hráčů do 20 let se ukázal být naopak klesající. Autorovi se tak potvrdily obě stanovené hypotézy práce. Pomocí analýzy pramenů práce poukazuje na současná basketbalová centra mládeže v České republice, ubývající členskou základnu tohoto sportu, změnu vývoje omezení počtu cizinců v extralize a aktuální problematiku v českém basketbale.

Současný stav hudební pedagogiky pro děti mladšího školního věku v zemích EU
Panochová, Martina ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Autorka ve své diplomové práci představuje soudobé pedagogické trendy v hudebním vzdělávání dětí mladšího školního věku. Zabývá se charakteristikou dětského vnímání, psychologickými základy hudebnosti a uvádí základní hudební činnosti v současné době. Ta se vyznačuje změnami v obsahu i ve formě. Tuto charakteristiku dává do kontextu evropských snah o hledání společných průniků ve výchově a vzdělávání. Představuje činnost nejvýznamnějších domácích, evropských a světových organizací pro rozvoj hudební kultury a výchovy dětí a mládeže. Těžištěm práce je poslání Evropského hudebního kongresu EAS v Praze. V praktické části se diplomantka zabývá průzkumem hudebního vzdělávání v některých evropských zemích. V závěru práce je vyhodnocení těchto průzkumů. Práce má vztah problematice globalizace a identity v oblastech hudebního vzdělávání a kultury.

Vliv sociálního prostředí dítěte na jeho přechod z prvního stupně základní školy na stupeň druhý - případová studie
PUKLOVÁ, Kristýna
Práce se zabývá vlivem sociálního prostředí na problémy související s přechodem dítěte z prvního stupně základní školy na druhý. Tento přechod je problémem u všech dětí, ale především u dětí sociálně znevýhodněných dochází často k tomu, že přestanou na základní školu pravidelně docházet. Výzkum se opírá o kvalitativní výzkumné metody (případová studie podpořená jednou z metod vizuální sociologie, konkrétně metodou fotografií podporovaných rozhovorů). Výzkum byl prováděn především v Salesiánském středisku mládeže v Českých Budějovicích.

Odborná příprava pracovníků pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase
KOVAŘÍKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá tématem volného času dětí, mládeže a specifické skupiny, kterou jsou například děti a mládež s postižením. Okrajově se zmiňuje o pedagogice volného času. Dalším tématem jsou Volnočasová zařízení pro děti a mládež, které se dají rozdělit do tří skupin. První skupinou jsou školská zařízení pro zájmové vzdělávání, kam můžeme zařadit školní družiny, školní kluby, školní kroužky, základní umělecké školy, Domy dětí a mládeže a v neposlední řadě také Střediska volného času. Do druhé skupiny patří neziskové organizace. Do třetí skupiny, můžeme zařadit hřiště, knihovny, muzea a nízkoprahová centra. V další části bakalářské práce je věnována pozornost tomu, kdo všechno může pracovat s dětmi a mládeží ve volném čase. V první řadě se jedná o kvalifikované pedagogické pracovníky, další jsou dobrovolníci a třetí skupinu tvoří externí pracovníci - lektoři. Nejrozsáhlejší část bakalářské práce je věnována odborné přípravě pracovníků pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase. Zde je zdůrazněna potřeba celoživotního vzdělání pracovníků, neboť oblast volného času je oblastí, která se neustále mění a vyvíjí a je tedy nutná zvýšená schopnost jedince pružně reagovat na měnící se podmínky. Existuje několik způsobů, jak potřebnou kvalifikaci pro výkon činnosti získat. Tyto způsoby na sebe navazují a prolínají se. Odbornou kvalifikaci lze získat úspěšným absolvováním formálního vzdělání (sekundární, terciární). Další cestou, jak získat požadovanou kvalifikaci je absolvování neformálního vzdělávání, které se řídí Koncepcí dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků z roku 2002, vytvořenou MŠMT. Ta zavádí systém do primárního i sekundárního vzdělávání pracovníků s dětmi a mládeží ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání a pro pracovníky pracující s dětmi a mládeží v oblasti volného času (většinou pracovníci v NNO). V rámci neformálního vzdělávání si každá organizace vytvořila vlastní strukturu vzdělávání, která odpovídá jejich vnitřním potřebám. Jejich kurzy proto probíhají ve dvou vzájemně sepjatých proudech, neboť podle Koncepce dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků je zde nutnost mít v rámci organizace některé kurzy pro vedoucí pracovníky akreditované. V teoretické části je také zmínka o rozsáhlém projektu Klíče pro život. V praktické části této práce jsem se zaměřila na výzkum ohledně toho, jakým způsobem probíhá vzdělávání pracovníků pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase a jaké možnosti vzdělávání vlastně existují. Zvolila jsem formu kvalitativního výzkumu, konkrétně strukturované rozhovory, které jsem vedla s pracovníky z různých zařízení, která se věnují volnému času dětí a mládeže. Z výzkumu vyplynulo, že existuje mnoho možností, jak získat potřebnou kvalifikaci pro práci s dětmi a mládeží ve volném čase. První možností, jak ji získat je formální vzdělání, a to konkrétně absolvováním SŠ, VOŠ nebo VŠ s pedagogickým zaměřením. Toto je obecně platné ve všech zařízeních, která se věnují práci s dětmi a mládeží ve volném čase. Druhou možností je tzv. neformální vzdělávání, které je v tomto případě zastoupeno celou řadou kurzů, přednášek a školení. Některé tyto kurzy jsou akreditovány MŠMT, což jim, podobně jako v případě absolvování formálního vzdělání, zajišťuje platnost skrze všechna zařízení. Náplň, cíle a osnovy těchto kurzů vychází z Koncepce dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Výzkum dále potvrdil, že každá organizace si vytvořila systém vlastního vzdělávání, mimo kurzů akreditovaných MŠMT, které odpovídají vnitřním potřebám a filozofii jednotlivých organizací. Významným faktem je však to, že zde chybí kurzy, které by se zaměřily na odbornou přípravu pro práci s dětmi a mládeží s postižením. Tato bakalářská práce tak může sloužit jako praktický návod pro ty, kteří uvažují o práci s dětmi a mládeží ve volném čase nebo se chtějí v této oblasti dále vzdělávat. Dále může tato práce sloužit ke studijním účelům.

Rozvoj a další vzdělávání pedagogů volného času v domech dětí a mládeže
ŠULÁKOVÁ, Tereza
Práce se zabývá rozvojem a dalším vzděláváním pedagogů volného času v domech dětí a mládeže. (dále jen DDM) Cílem bakalářské práce bylo popsat, jaké jsou možnosti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a zhodnotit význam dalšího vzdělávání pro profesní rozvoj pedagogů volného času v domech dětí a mládeže. Tato práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá charakteristikou Domů dětí a mládeže. Druhá kapitola se věnuje pedagogům volného času. Třetí kapitola je zaměřena na pedagogické pracovníky pracující v DDM. Poslední kapitola s názvem rozvoj pedagogických pracovníků v DDM se zabývá možnostmi dalšího vzdělávání, akreditovanými kurzy v systému DVPP a dalšími "novými" možnostmi dalšího vzdělávání.

Hodnocení stavebně statického stavu existující konstrukce
Šmatelka, Filip ; Láník, Jaromír (oponent) ; Schmid, Pavel (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce je zjistit stavebně statický stav objektu budovy Domu dětí a mládeže, který se nachází v ulici Komenského 2 ve městě Velké Meziříčí. Hlavním důvodem diagnostického průzkumu je vyhodnocení možností pro stavební úpravy objektu. Dílčím cílem průzkumu je získání objektivních podkladů aktuálního stavebně technického stavu hodnocených konstrukčních celků objektu.

Dramatická výchova ve volnočasových střediscích pro matky s dětmi a její vliv na rozvoj kreativity dítěte
DOMINOVÁ, Lucie
Bakalářská práce pojednává o vlivu dramatické výchovy na tvořivost dítěte navštěvujícího volnočasové zařízení. První část práce je zaměřena na stručnou historii dramatu, jeho složek a žánrů. Práce se také věnuje srovnání dramatu a dramatické výchovy, dramatické výchově a jejím vlivům na osobnost dítěte. Popisuje osobnost pedagoga volnočasového zařízení, rodiče a dítěte. Praktická část je zaměřena na jednu z činností Domu dětí a mládeže v Jindřichově Hradci Baby klub. Baby klub se věnuje aktivitám rodičů a dětí batolecího a předškolního věku a umožňuje jim trávit produktivně jejich společný volný čas. Práce dále popisuje některé z aktivit a jejich vliv na dítě, rodiče a pedagoga. Je zde kladen důraz na důležitost všech volnočasových zařízení a aktivit, které podporují tvořivost dětí a formují jejich osobnost.

Rehabilitace prostoru bývalých Jaselských kasáren v Brně
Doležalová, Pavlína ; Štěpán, Marek (oponent) ; Wahla, Ivan (vedoucí práce)
Revitalizace bývalých Jaselských kasáren, nacházejících se v Brně na území Ponavy mezi ulicemi Staňkovou a Štefánikovou vyžaduje kompletně nový návrh urbanistiské struktury a jejího funkčního uspořádání.Urbanistický koncept návrhu struktury vychází z kladů blokové a řadové zástavby. Jejich nedostatky se naopak snaží eliminovat. Funkční náplň sestává zejména z funkce bydlení. Ta je doplněna o potřebné služby každodenního života. Nepříznivé podmínky hlučné ulice Staňkové s tramvajovou dopravou si vyžádaly nahrazení bytových domů domy pro administrativu a soběstačné seniory či mladé páry. Koncept projektu vychází z myšlenky návratu k životu v '' komunitách ''. Snaží se podpořit komunikaci obyvatel a veřejný život. Tím tak podpořit vytrácející se identitu místa. Projekt sleduje cíle strategického plánu města Brna, a to návrhem volnočasového centra pro mládež i širokou veřejnost. Budova centra je stěžejním projektem diplomové práce.

Využití lidové písně z hlediska hudebního žánru na ZŠ
KRAJÍCOVÁ, Monika
ANOTACE : Moje diplomová práce se zabývá využitím lidové písně z hlediska hudebního žánru na ZŠ. Cílem bylo přiblížit dětem lidovou píseň pomocí hudebního žánru, zjistit, zda mohou vnímat i jiné způsoby zpracování lidové písně, než jim poskytuje velká řada médií a hodnotit je. Také jsem se snažila zjistit, jaké druhy hudby se dětem líbí a podle toho pak zpracovat vlastní interpretaci. Jako metodu výzkumu jsem si zvolila pozorování a rozhovor, který jsem prováděla ve školní družině a Domě dětí a mládeže v Jindřichově Hradci. Závěrem vyplynulo, že děti jsou schopny přijímat i jiné druhy hudby než médijní, a že se rádi učí lidové písně pomocí různých žánrů, nejraději při vlastním zapojení do hudební činnosti.

Srovnání výškových a skokanských parametrů u mladých hráček volejbalu v létech 2002-2009
Melichar, Jan ; Buchtel, Jaroslav (oponent) ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce)
Nazev prace: Srovnani vyskovych a skokanskych parametru u mladych hracek volejbalu v letech 2002 - 2009 Cile prace: Na zaklade vysledku ziskanych na testovacich turnajich 2002 2009 (Kafkuv memorial) vytvofime pofadi 15-ti nejlepe umistenych hracek, podle dosahu pfi smecafskem vyskoku s rozbehem. Ziskane vysledky porovname vjednotlivych letech, die vybranych somatickych pfedpokladu (telesna vyska, dosah ze zeme natazenou pazi) a vybranych vykonnostnich pfedpokladu (cisty dosah - absolutni vyskok, dosah pfi smecafskem vyskoku s rozbehem). Metoda: Pro vyzkum ve sve diplomove praci jsem vyhledal a zpracoval vysledky standardizovanych testu pro volejbal. Tyto testy jsou kazdorocne aplikovany na hrackach na turnajich ,,krajskych center mladeze". V dnesni dobe uz jde spise o vybery nejlepsich hracek v kraji. V pfipade divek jde o ,,Memorial Milana Kafky". Testovani zajist'uje pofadatel ve spolupraci s povefenymi spolupracovniky komise mladeze a koordinatorem mladeze. Pro zpracovani avyhodnoceni ziskanych udaju jsem pouzil tyto matematicko-statisticke metody: aritmeticky prumer, variacni rozpeti a smerodatna odchylka. Vysledky: Vysledne hodnoty testu jsem zpracoval do pfehlednych tabulek a grafu, jejichz pomoci jsou viditelne rozdily mezi jednotlivymi rocniky. Zaroven muzeme porovnat kazdou hracku s...