Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 129 záznamů.  začátekpředchozí109 - 118dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam lokalizačních faktorů při tvorbě podnikatelského plánu dané firmy
ŠÍSL, Zdeněk
Malé podniky hrají důležitou roli a jsou součástí vyspělých tržních ekonomik. Vytvářejí zdravé konkurenční prostředí a především bojují proti nezaměstnanosti daného regionu. Při zakládání firmy formuluje podnikatel své plány a představy, dle kterých sestaví podnikatelský plán. Každé podnikání s sebou přináší riziko, které se tímto plánem snažíme minimalizovat. Důležitou součástí podnikatelského plánu jsou lokalizační faktory, které jsou základním aspektem při volbě místa podnikání. Cílem této diplomové práce je analyzovat tyto faktory a vybrat vhodné místo pro danou formu podnikání. Vybranou variantou pro umístění dané výrobní jednotky je Strmilov, především díky spolupráci Josefa Prokopa s firmou KORES, která se jeví za daných předpokladů za velice výhodnou pro obě strany. Strmilov je město v Jihočeském kraji, patřící pod okres Jindřichův Hradec. Podrobnou analýzou bylo zjištěno, že je zde velmi vhodná infrastruktura pro tuto formu spolupráce. Nejdůležitějším kritériem je však vliv lidských zdrojů, především velikost mezd, které se zde pohybují pod celorepublikovým průměrem. Podnikatel má pro podnikání dostatek vlastních zdrojů, proto se počítá s nízkou mírou zadluženosti. Josef Prokop využije pro podnikání {\clqq}zvýhodněného regionálního úvěru``, který poslouží k pořízení montážních strojů. Podnik je již v prvním roce ziskový a v dalších letech velice prosperující. Tato diplomová práce ukazuje na možnost spolupráce s již zavedenou firmou a poukazuje především na vhodnost výběru zvoleného regionu pro tuto formu podnikání.
Externality ve vybraném odvětví a jejich řešení
KLOUD, Petr
Hlavní cíl práce je vymezit externality ve vybraném odvětví (dopravě) a navrhnout jejich řešení. Dílčím úkolem je určení základních druhů externalit a zhodnocení účinnosti stávajících opatření.
Obecná odpovědnost
KOHOUTOVÁ, Hana
Tato bakalářská práce je zaměřena na obecnou odpovědnost, která je rozšířena o problematiku této odpovědnosti města Písku vzhledem k vzniklým úrazům občanů města na pozemních komunikacích v zimním období 2009/2010. Cílem první části této práce, tedy teoretické části, je podat ucelený přehled o daném tématu, které je dále doplněno o porovnání produktu vybraných pojišťoven. Druhá, praktická, část upozorňuje na nízkou informovanost občanů ohledně dokazování vzniklého úrazu a také na relativně nízký počet doposud odškodněných občanů města Písku, kterým vznikla škoda. Přínosem práce je detailní rozpracování a zamyšlení nad vzniklou ?zimní? situací v Písku.
Zkvalitnění infrastruktury obce v odvětví cestovního ruchu jako rozvojový faktor v regionu.
SLEZÁČEK, Miroslav
Tento projekt výrazně přispěje k rozvoji města Horní Stropnice a potažmo celého Jihočeského kraje v oblasti cestovního ruchu, který je jednou z klíčových oblastí ekonomického rozvoje regionu. Ze závěrů jednotlivých kapitol této studie plyne, že budou vytvořeny potřebné organizační, technické a finanční předpoklady pro zajištění realizace daného objemu investic a následný provoz jednotlivých zařízení, na něž je projekt zaměřen. Realizací akce budou v provozní etapě projektu vyvolány výnosy, které převyšují náklady a celý projekt generuje kladný hospodářský výsledek.
Rurální pohraničí Česka
Vaishar, Antonín
Pro analýzu českého pohraničí bylo vyčleněno 110 pohraničních regionů, tvořených spádovými obvody pověřených obecních úřadů. Byla konstatována následující fakta: mírně příznivější demografická situace pohraničí (zvláště rurálního), výrazně horší vzdělanostní struktura, vyšší nezaměstnanost, která nicméně souvisí především se strukturální přestavbou ekonomiky, nedostatečná infrastruktura. Budoucnost rurálního pohraničí je spatřována spíše v udržitelném osídlení než v ekonomickém rozvoji. Hlavní překážkou rozvoje a přeshraniční spolupráce se zdá být kvalifikační struktura populace. Zatímco sociální kontakty se začaly rozvíjet, zatímco ekonomická spolupráce je na samém začátku. Dašlí výzkum bude zaměřen na mikroregiony velmi malých středisek, která mohou být považována za nejproblematičtější.
Analýza vztahu mezi mírou korupce a cenovou úrovní infrastrukturních staveb
Dvořák, Michal ; Pavel, Jan (vedoucí práce) ; Vítek, Leoš (oponent)
Práce analyzuje vliv korupce na cenu infrastrukturních staveb. K tomu budou užity zejména podílové ukazatele sestrojené z Comparative price level indices sledované Eurostatem a Index vnímání korupce Transparency International. Metodou zkoumání je průřezová analýza údajů minimálně 20 evropských zemí za rok 2007. Zmíněné podílové ukazatele jsou NERV a médii prezentovány jako měřítka nadměrných cen dálnic v České republice. Bude provedeno jejich očištění od vlivu rozdílných cen práce a kapitálu mezi státy, které na ukazatele působí skrze odlišnou spotřebu výrobních faktorů v oblasti inženýrských staveb a ostatních odvětvích stavebnictví. Je demonstrována značná korelace mezi mírou korupce a takto definovanými měřítky cen inženýrských staveb v neočištěné i očištěné podobě.
Silniční síť v Mělníku a její návaznosti
Vaník, Karel ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Práce se zabývá dopravní situací na Mělníku a v jeho okolí se zaměřením na silniční dopravu. V první části je po teoretickém vymezení pojmů představena dopravní infrastruktura na Mělnicku a její návaznosti. V druhé části jsou označeny a představeny problémy silniční sítě. Poslední část práce se zaměřuje na představení různých řešení problémů představených ve druhé části práce.
Analýza cestovního ruchu ve vybraném městě (Hradec Králové)
Kolmanová, Kateřina ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Vaško, Martin (oponent)
Bakalářská práce Analýza cestovního ruchu ve městě (Hradec Králové) se zabývá hodnocením potenciálu města Hradec Králové v oblasti cestovního ruchu. Teoretická část vysvětluje pojem městský cestovní ruch a stručně charakterizuje město Hradec Králové. Praktická část práce blíže hodnotí nabídku města pro jeho návštěvníky. Obsahuje přehled kulturních událostí a památek, které jsou nebo by mohly být atraktivní pro návštěvníky a informace o sportovních zařízeních, které je možné využít během návštěvy města. Práce dále hodnotí infrastrukturu potřebnou pro cestovní ruch, zejména ubytovací a stravovací zařízení, dopravu a další doplňkové služby potřebné pro realizaci cestovního ruchu. Na závěr navrhuje opatření pro podporu rozvoje cestovního ruchu ve zmiňovaném městě.
Analýza železniční trati Most - Moldava v Krušných horách
Erlitz, Jakub ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirák, Miloš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou regionální železniční trati z Mostu do Moldavy v Krušných horách. Teoretická stať je zaměřená na popis železniční infrastruktury, působících institucí a legislativy v drážní dopravě. Praktická stať se v prvé části věnuje popisu trati z hlediska historického a současného provozu, v druhé části dále pojednává o turistickém využití a snaží se nastínit budoucí vývoj.
Komparace stavu dopravní infrastruktury v krajích ČR a možnosti jejího rozvoje
Kadala, Richard ; Damborský, Milan (vedoucí práce) ; Pova, Patrik (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hodnocení kvality dopravní infrastruktury. Hlavním cílem je srovnání krajů České republiky z hlediska kvality dopravní infrastruktury. Pro zpracování práce bylo využito informací ze strategických dokumentů vytvořených na krajské úrovni, dat Českého statistického úřadu a Ministerstva dopravy. Práce se zaměřuje na všechny typy dopravy, tj. na dopravu silniční, železniční, leteckou, vodní, a jako doplňkový typ dopravy bere dopravu cyklistickou. Pro každý kraj je zpracována analýza všech fungujících složek dopravy na jeho území. Části týkající se dopravy silniční a železniční jsou doplněny o výsledky provedených výpočtů na základě dostupných statistických dat. V práci jsou charakterizovány krajské strategie a jejich cíle v dopravní infrastruktuře. Na základě provedených analýz lze provést následující kategorizaci krajů z hlediska kvality dopravní infrastruktury. V celkovém hodnocení dopravní infrastruktury krajů dopadly nejlépe kraje Královéhradecký a Pardubický. Následovány byly Středočeským krajem, krajem Vysočina, Karlovarským krajem, Ústeckým krajem a krajem Jihočeským. V druhé polovině pořadí se umístily kraje Jihočeský, Liberecký, Plzeňský a Olomoucký. Poslední místa patří Jihomoravskému kraji, Moravskoslezskému kraji a Zlínskému kraji.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 129 záznamů.   začátekpředchozí109 - 118dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.