Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10,722 záznamů.  začátekpředchozí10703 - 10712další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.60 vteřin. 

Vliv praktické výuky oboru Všeobecná sestra na nástup do zaměstnání a další budoucí zaměření
DVOŘÁKOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem praktické výuky oboru Všeobecná sestra na nástup do zaměstnání a další budoucí zaměření. Všeobecné sestry se vzdělávají ve tříletých vzdělávacích programech v souladu s vyhláškou č. 39/2005. Příprava se dělí na část teoretickou a praktickou. Praktická část činí 2 300 hodin, tedy polovinu z celkových 4 600 hodin. Odborná praxe je předmět, který studentům zajišťuje dovednosti a znalosti. Zdokonalují si svou zručnost a návyky. Aplikují poznatky získané během teoretické části výuky.Teoretická část je členěna do 5 úseků. První část se týká ošetřovatelství jako takového a jeho historie. Druhá část je o tom, kdo vlastně je všeobecná sestra, jaké má role a kompetence. Třetí část je věnována vzdělávání všeobecných sester. Čtvrtá část se zabývá oblastmi praktické výuky, pracovišti odborné praxe, dále pak povinnostmi studenta oboru všeobecná sestra vzhledem k praktické výuce. Pátá část je věnována motivací sester u nás.

Edukace v péči o dítě s vrozeným onemocněním
Stará, Petra ; Pavlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Shrnutí Práce se zabývá komplexně problematikou edukace matek novorozenců a kojenců s vrozeným onemocněním. Teoretická část je zaměřena jak na edukaci obecně, tak i na specifika edukace v péči o novorozence a kojence s vrozeným onemocněním. V práci je dále stručně a přehledně zpracována problematika vybraných vrozených onemocnění vyžadujících kvalitní edukaci rodičů. Výzkumná část je zaměřena na to, jak vnímají edukaci sestry pracující na novorozeneckých a kojeneckých odděleních a matky dětí s vrozenou vadou, jaké problémy při ní vidí a co myslí, že by se dalo v této oblasti zlepšit. Závěrem jsou navrhnuty možnosti, jak zlepšit kvalitu edukace a je doporučen

Intervenční pohybový program dětí se zrakovou disabilitou ve věkovém rozpětí 8-15 let
WEINFURTOVÁ, Soňa
Ve své práci na téma "Intervenční pohybový program dětí se zrakovou disabilitou ve věkovém rozpětí 8 - 15 let" se v teoretické části zaměřuji na zrak, jeho význam a anatomii. Zvláštní kapitolu věnuji zrakové disabilitě jako takové, její etiologii a klasifikaci, typům zrakových vad a oboru, který se zabývá výchovou a vzděláním zrakově postižených. Důraz kladu na vývoj a vzdělání dětí se zrakovou disabilitou. Poslední důležitou kapitolou je samostatný intervenční pohybový program, jeho vliv na zdraví a s ním spojená rizika. V praktické části se věnuji působení intervenčního pohybového programu na děti se zrakovou disabilitou. Z naměřených hodnot zdravotního stavu a z testů hodnotové orientace zjišťuji vliv adekvátní pohybové aktivity, jíž byla psychomotorika, aplikovaná na probandy 6. a 7. třídy ZŠ a MŠ pro zrakově postižené v Plzni. Zjištěné výsledky ukazují, že intervenční pohybový program měl na děti pozitivní vliv; přínos je prokazatelný zejména ze zlepšení hodnot zdravotního stavu.

Péče o osoby s Downovým syndromem v regionu střední Čechy
POVOLNÁ, Petra
Abstrakt Péče o osoby s Downovým syndromem v regionu střední Čechy Tato diplomová práce se zabývá porovnáním používaných metod a výsledků práce v péči o děti a dospělé osoby s diagnózou Downův syndrom v domácím prostředí a v pobytovém zařízení. Pro zodpovězení výzkumných otázek byl proveden kvalitativní výzkum realizovaný pomocí případových studií. Sběr dat probíhal metodou polostrukturovaného rozhovoru a metodou analýzy dat. Výzkum v rodinách ukázal, že přijetí dítěte s Downovým syndromem do rodiny ovlivňuje několik faktorů. Rodiny mají odbornou podporu v mnoha směrech, děti jsou vzdělávány. Žádná z dospělých osob s Downovým syndromem z výzkumného souboru není zaměstnána na otevřeném trhu práce, všechny se však věnují smysluplné činnosti přiměřené jejich věku. Rodiče většinou nepodporují své dospělé děti s Downovým syndromem k osamostatnění. Výsledky druhé části výzkumu mapují situaci v pobytových zařízeních. Dospělé osoby s Downovým syndromem byly v dětství osvobozovány od povinné školní docházky, v současné době jsou děti s Downovým syndromem v těchto zařízeních vzdělávány. Pro dospělé osoby jsou nabízeny různé terapeutické aktivity, které jsou často spíše naplněním času než vhodnou činností pro dospělé osoby. Osoby s Downovým syndromem nemají příliš možností k začleňování do majoritní společnosti. Velmi důležitý a motivační je pro osoby s Downovým syndromem žijící v pobytovém zařízení kontakt s jejich rodinou. Tato práce může být přínosná pro rodiče, kterým se narodí dítě s Downovým syndromem. Přináší i podněty ke zlepšení podpory rodin, ve kterých žije osoba s Downovým syndromem, a náměty pro zlepšení kvality institucionální péče.

Problematika kompetencí pracovníků nízkoprahových zařízení pro děti a mládež.
KOCOUREK, Jiří
Bakalářská práce "Problematika kompetencí pracovníků nízkoprahových zařízení pro děti a mládež" charakterizuje profesní a osobností kompetence pracovníků nízkoprahových zařízení pro děti a mládež (NZDM) a popisuje, jaké kompetence reálně uplatňují ve své práci a jaké širší (sociální, hodnotové a motivační) faktory charakterizují osoby, které se v této oblasti společenské praxe profesně realizují. Poznatky je možné doporučit pro využití při výběrových řízení a hledání nových zaměstnanců a ke zkvalitnění nabídky vzdělávání pro pracovníky NZDM.

Začleňování žen na trh práce po mateřské dovolené v oblasti Třeboňska
Kocandová, Soňa ; Šťastná, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šámalová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na začlenění žen po mateřské a rodičovské dovolené na trh práce. Zabývá se specifiky zaměstnávání žen, důležitou oblastí slaďování osobního a pracovního života a v neposlední řadě zařízeními pro děti do 6 let. V teoretické části jsou nastíněny právě tyto poznatky a porovnány se situací v zahraničí. V následující empirické části jsou popsány výzkumné metody, a to polostrukturované rozhovory s matkami s dětmi, dotazník s pracovnicemi kontaktních pracovišť Úřadu práce a dotazník s pracovnicemi Generálního ředitelství ÚP. V této části se nachází také analýza zjištění a závěrečná interpretace výsledků. V diskusi jsem přestavila závěrečné poznatky v kontextu autorů uvedených v teoretické části práce a náměty na zlepšení. Na závěr jsem shrnula celou svou práci a dosažení cílů práce. Klíčová slova Nezaměstnanost - trh práce - zaměstnávání žen - mateřská a rodičovská dovolená

Kroky Evropské komise ke snížení emisí CO2 z osobní dopravy
Nováková, Hana ; Geuss, Erik (vedoucí práce) ; Branžovský, Antonín (oponent)
Bakalářská práce se zabývá znečištěním ovzduší z osobní automobilové dopravy a kroky, které podniká Evropská komise, aby se pokusila emise CO2 z dopravy snížit. Evropská unie se v Kjótském protokolu zavázala ke snížení emisí CO2 o 8% vzhledem k roku 1990. Zatímco snižování emisí v ostatních sektorech probíhá úspěšně, emise z dopravy stále stoupají. Proto připravuje Evropská komise legislativu, která by měla zajistit dosažení limitu 120 g emisí CO2/km do roku 2012. Limit by měl být stanoven jako průměr všech prodaných vozů v daném roce na evropském trhu. EK se zabývá tím, aby návrh nepoškodil především konkurenceschopnost evropských automobilových výrobců, ale i další zájmové skupiny. V úvahu byly vzaty názory mnoha zájmových skupin, aby byl návrh co nejkompaktnější. Bakalářská práce se zabývá vývojem jednání EK o snížení emisí CO2 z dopravy a rozebírá návrh, který byl předložen Evropskou komisí. Jejím cílem je objasnění návrhu Evropské komise a odhad jeho důsledků.

Současný vztah obyvatel Šumavy k repatriované populaci rysa ostrovida (Lynx lynx).
ROCHOVÁ, Markéta
Rys ostrovid (Lynx lynx) byl na území České republiky vyhuben na počátku 19. století. Díky reintrodukčním programům se u nás od 80. let 20. století zase vyskytuje. Velikost jeho populace od roku 1996, kdy dosáhla maxima, klesá a to především vinou nelegálního lovu. Šumavská populace, která je naše největší, má asi 70 jedinců. Byly vytvořeny dotazníky pro školy pro vyhodnocení odlišností v přístupu k ochraně přírody na jednotlivých úrovních školství a dále dotazníky pro veřejnost a myslivce, které byly zaměřené na aktuální problematiku vztahu místního obyvatelstva k rysovi ostrovidovi. Cílem práce bylo stanovení závěrů a doporučení k zlepšení objektivní a správné informovanosti místního obyvatelstva o rysovi v jejich krajině se zaměřením na mládež a předškolní děti. Celkem bylo osloveno 432 dětí a studentů, 26 myslivců a 130 lidí ze Sušice a okolí. Byla zjištěna velmi dobrá úroveň vzdělání u žáků mateřských a základních škol. Potvrdilo se, že myslivci mají k rysovi převážně špatný vztah. Veřejnost má k němu naopak vtah především pozitivní.

Alois Toufar v roli výtvarníka a pedagoga
KŘIVÁNKOVÁ, Lucie
Tato práce se zabývá významným pedagogem a malířem Aloisem Toufarem. Monitoruje vývoj jeho profesionálního působení s důrazem na pojem "brtnický kroužek" stejně jako místo Toufarova nejen profesního působení. Na rozdíl od všech publikovaných a poněkud neucelených prací o Aloisi Toufarovi, tato práce v podstatě vychází z ústních zdrojů, které ve výsledku dávají mnohem plastičtější obraz o životě Aloise Toufara jako významné osobnosti výtvarného vzdělávání s nejenom regionálním významem. Očekávaným přínosem této práce je znovu zkvalitnění současné úrovně dětského projevu a hlavně zmapování životní a profesní dráhy významné osobnosti výtvarného vzdělávání, která již dnes není příliš exponovaná.

Pedagogické aspekty výuky čtení v 1. ročníku ZŠ
VOBEJDOVÁ, Vanda
Základem práce Pedagogické aspekty výuky čtení v 1. ročníku ZŠ je orientace v současné odborné literatuře, současných učebnicích i metodických příručkách, na jejichž základě byl zachycen současný stav výuky čtení v 1. ročnících ZŠ, čtení metodou analyticko-syntetickou a genetickou. Diplomová práce obsahuje část teoretickou a část výzkumnou. V teoretické části byla analyzována problematika počátečního čtení. Na základě průzkumu čtenářských dovedností žáků byla provedena analýza současných užívaných metod a zhodnocen její přínos. Výzkumná část práce se zaměřuje na zpracování dotazníkového šetření z hlediska praktického využití. V závěru práce jsou naznačeny možnosti dalšího zdokonalování čtenářské úrovně žáka.