Název:
Intervenční pohybový program dětí se zrakovou disabilitou ve věkovém rozpětí 8-15 let
Překlad názvu:
Intervention motion children's program with visual disability in the age range 8-15 years
Autoři:
WEINFURTOVÁ, Soňa Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Ve své práci na téma "Intervenční pohybový program dětí se zrakovou disabilitou ve věkovém rozpětí 8 - 15 let" se v teoretické části zaměřuji na zrak, jeho význam a anatomii. Zvláštní kapitolu věnuji zrakové disabilitě jako takové, její etiologii a klasifikaci, typům zrakových vad a oboru, který se zabývá výchovou a vzděláním zrakově postižených. Důraz kladu na vývoj a vzdělání dětí se zrakovou disabilitou. Poslední důležitou kapitolou je samostatný intervenční pohybový program, jeho vliv na zdraví a s ním spojená rizika. V praktické části se věnuji působení intervenčního pohybového programu na děti se zrakovou disabilitou. Z naměřených hodnot zdravotního stavu a z testů hodnotové orientace zjišťuji vliv adekvátní pohybové aktivity, jíž byla psychomotorika, aplikovaná na probandy 6. a 7. třídy ZŠ a MŠ pro zrakově postižené v Plzni. Zjištěné výsledky ukazují, že intervenční pohybový program měl na děti pozitivní vliv; přínos je prokazatelný zejména ze zlepšení hodnot zdravotního stavu. The bachelor thesis "Motion intervention children´s program with visual disability in the age range 8 - 15 years" is divided into two parts. The focus of theoretical part is oriented on sense of sight, its importance and anatomy. The special chapter is dedicated to visual disability, especially to its etiology and classification, types of visual defects and to the field which deals by education of visually disabled. The emphasis is placed on evolution and education of children with visual disability. The last chapter contains the motion intervention program, his impact on health and potential risks. The practical part of the thesis describes the influence of the motion intervention program on children with visual disability. Based on measured values and on tests of value orientation, the impact of appropriate motion activity (psychomotorics) is investigated on schoolchildren of 6th and 7th classrooms of basic and kindergarten school for visually disabled in Plzeň. Obtained results show that the motion intervention program has positive effect; the benefit is significant mainly from the improvement of the children health-state values.
Klíčová slova:
disabilita; pohyb; pubescent; rodina; vzdělání; zdraví; zrak; disability; education; family; health; movement; sense of sight; teenage Citace: WEINFURTOVÁ, Soňa. Intervenční pohybový program dětí se zrakovou disabilitou ve věkovém rozpětí 8-15 let. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/25694