Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 127 záznamů.  začátekpředchozí107 - 116dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Systém vzdělávání zaměstnanců ve vybraném středním podniku
CHLADOVÁ, Lenka
Diplomová práce je věnována analýze a následnému zhodnocení současného systému vzdělávání ve vybraném středním podniku a snaze o nalezení nových možností a přístupů vedoucích k zefektivnění podnikové vzdělávací koncepce, která povede k růstu znalostního potenciálu jednotlivých pracovníků a tím i celého podniku. Cílem práce je zhodnocení současného systému vzdělávání zaměstnanců ve vybraném středně velkém podniku, porovnání se systémem vzdělávání ve společnosti s obdobným zaměřením a následný návrh možností zlepšování systému vzdělávání v daném podniku.
Salesiánský preventivní systém a skauting
MUSIL, Jan
Práce porovnává na teoretické rovině dva výchovné systémy: salesiánský preventivní systém a skauting. Představuje osobnost zakladatelů, charakterizuje a poté porovnává adresáty, poslání, principy, cíle, metody a prostředky těchto výchovných systémů. To vše je porovnáno se zaměřením zejména na etické hodnoty, morální ctnosti a hodnotové postoje, které ve výchově tyto systémy prosazují. Práce se snaží najít prvky, které jsou výchovným systémům společné, které rozdílné, a snaží se vystihnout ty, kterými se mohou vzájemně inspirovat k ideálu integrální výchovy mladého člověka.
Adaptační kurzy a jejich využití v podmínkách Hotelové školy v Plzni
KABÁTOVÁ, Marie
Tato bakalářská práce se zabývá organizací a významem tzv. adaptačních kurzů pro žáky 1. ročníků učebních a studijních oborů střední odborné školy. Názory na význam, užitečnost a organizaci kurzů, se i po dvanáctileté historii realizace kurzů v Hotelové škole, Plzeň různí. Existuje velká skupina, pro kurzy zapálených pedagogů, ale i velká skupina jejich odpůrců. V teoretické části se práce zaměřuje na rekapitulaci vývoje zážitkové pedagogiky, metody a její začlenění v současném školním systému. Věnuje se schematu, formulování cílů a struktuře adaptačních kurzů. Přináší stručný přehled subjektů, které realizují kurz ?na klíč?. Výzkumná část má za cíl zjistit, jaký význam přikládají a jaké postoje zaujímají k účasti na kurzech pedagogové školy a žáci prvních ročníků. Zaměřuje se také na názor budoucích žáků školy a okrajově zjišťuje pohled respondentů mimo školu. Výsledky a poznatky z výzkumu jsou shrnuty v poslední části. Na základě syntézy je navržen nový optimalizovaný postup při realizaci kurzu. Zároveň je sestaven jednodenní program pro případ, že by se pobytový kurz nekonal.
Analýza vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve vybrané IT společnosti
Vrtiška, Pavel ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Čásenská, Eva (oponent)
Cílem této práce je analyzovat možnosti vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v zaměstnaneckých organizacích a zhodnotit na základě těchto poznatků nastavený vzdělávací a rozvojový systém ve vybrané společnosti. První, teoretická část popisuje možnosti vzdělávacího a rozvojového systému v zaměstnaneckých organizacích a jeho jednotlivé fáze od analýzy vzdělávacích potřeb a plánování kurzů a programů, až po jejich vyhodnocení. Zároveň jsou v této části práce představeny dnes nejčastěji používané metody vzdělávání a rozvoje. Druhá, praktická část popisuje konkrétní vzdělávací a rozvojový systém ve vybrané společnosti. Postupně v ní jsou představeny jednotlivé fáze vzdělávání, systém plánování rozvoje pro jednotlivé zaměstnance a subjekty, které mají vzdělávání a rozvoj na starosti. V závěrečné části práce je tento systém komplexně zhodnocen a porovnán s teoretickými poznatky uvedenými v prvé části práce.
Užití didaktické techniky ve výuce elektroniky
ŠTĚPÁNEK, Stanislav
Práce se zabývá popisem a využitím moderních didaktických prostředků ve výuce a praktickou aplikací výukového systému eFront. Teoretická část hodnotí výukové metody vhodné pro výuku elektroniky, zabývá se rozdělením didaktických prostředků a popisuje nejpoužívanější z nich ? dataprojektor, vizualizér a interaktivní tabuli. Praktická část se zabývá využitím vybraných výukových metod ve výuce jednotlivých odborných elektrotechnických předmětů a popisuje praktické použití systému eFront ve výuce. Zabývá se možnostmi tvorby testů a kvizů jinými programy a v závěru popisuje přípravu na výuku realizovaných pomocí webových stránek.
Vzdělávání a vzdělávací soustava Zlínského kraje a její vazba na trh práce
Krčmářová, Zuzana ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce s názvem "Vzdělávání a vzdělávací soustava ve Zlínském kraji a její vazba na trh práce" popisuje a analyzuje vzdělávací soustavu a trh práce Zlínského kraje. Hlavním cílem práce je odpovědět na otázku, zda existuje a jaká je vazba vzdělávací soustavy a trhu práce ve Zlínském kraji. První část práce objasňuje základní pedagogické pojmy, základní pojmy trhu práce a postavení vzdělávání na trhu práce a v regionálním rozvoji. Následuje popis vzdělávacího systému České republiky a legislativní úpravy školství. Třetí kapitola charakterizuje všechny stupně vzdělávací soustavy Zlínského kraje. Poslední část práce je zaměřena na vývoj trhu práce ve Zlínském kraji a analýzu volných pracovních míst. Z výsledků práce vyplývá existence vazby mezi vzdělávací soustavou a trhem práce ve Zlínském kraji a zároveň snaha přizpůsobit vzdělávací soustavu, zejména v oblasti středního školství, tak, aby lépe odrážela potřeby a požadavky trhu práce.
Vliv vzdělanostní struktury obyvatel na regionální rozvoj v České republice a Nizozemsku
Lašáková, Kristýna ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Krejčová, Nikola (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku regionálního rozvoje ve vazbě na vzdělanostní strukturu obyvatel v České republice a Nizozemsku. Hlavním cílem je zjistit, zda nejvyšší dosažené vzdělání ekonomicky aktivních obyvatel obou zemí ovlivňuje jejich regionální rozvoj. Pro komparaci bylo Nizozemsko zvoleno záměrně. Je podobně jako Česká republika zemí, vyznačující se malou otevřenou ekonomikou, závislou do značné míry na exportu do Německa. Také je členem Evropské unie. Zároveň však patří mezi nejbohatší země světa s vysokou životní úrovní obyvatel a disponuje kvalitním vzdělávacím systémem. Vazba regionálního rozvoje a vzdělanostní struktury obyvatel v České republice a Nizozemsku byla zkoumána prostřednictvím lineárního regresního modelu. Za základní jednotky analýzy byly zvoleny regiony NUTS 2. Regionální rozvoj byl vymezen podle 5. kohezní zprávy pomocí 5-ti makroekonomických ukazatelů. Provedenou regresní analýzou závislosti vybraných makroekonomických ukazatelů na vzdělanostní struktuře ekonomicky aktivních obyvatel nebylo možné jednoznačně prokázát vliv vzdělanosti na regionální rozvoj v České republice a Nizozemsku.
Vzdělanostní struktura trhu práce
Ulrychová, Helena ; Krebs, Vojtěch (vedoucí práce) ; Vybíralová, Ivana (oponent)
Vzdělání je důležitou složkou sociálního a ekonomického vývoje a podstatným faktorem, který má vliv na zařazení každého jedince do společnosti. Diplomová práce se zaměřuje na spojení vzdělávací soustavy s trhem práce. Teoretická část se zabývá systémem vzdělávání a vizí vzdělávací politiky, která by měla odrážet celospolečenské požadavky v dlouhodobém horizontu. Vzdělávací soustava je přímo propojena s trhem práce. Absolventi, kteří přichází na trh práce hledat své uplatnění, jsou specifickou skupinou. Jejich možnost nabídky práce vychází především z ukončeného stupně vzdělání a z vystudovaného oboru. Poptávka po jejich kvalifikaci není často v souladu s nabídkou, čímž se na trhu práce stávají ohroženou skupinou. Cílem diplomové práce je analýza regionálního trhu práce absolventů na Nymbursku. V rámci práce bylo provedeno dotazníkové šetření mezi studenty a žáky středních škol v regionu. To mělo ukázat motivy volby studovaného oboru a přístup budoucích absolventů k hledání prvního a dalšího zaměstnání.
Systém vzdělávání pracovníků ve společnosti AGC Flat Glass Czech, a.s.
Křivanová, Jana ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Sehnal, Libor (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzděláváním pracovníků společnosti AGC Flat Glass Czech a.s. První část práce popisuje teoretické aspekty vzdělávání a rozvoje pracovníků ve firmě -- samotný proces vzdělávání, vzdělávací metody, trendy v oblasti rozvoje lidských zdrojů, efektivnost a náklady vzdělávání, plány nástupnictví. Dále charakterizuje aktuální stav v oblasti vzdělávání a rozvoje jednotlivců z pohledu České republiky, a srovnává ho s výsledky především v evropském kontextu. Praktická část analyzuje současný systém vzdělávání a rozvoje pracovníků ve společnosti na základě dotazníkového šetření. Cílem práce je zhodnotit stávající systém, vytvořit návrhy a doporučení k zefektivnění současné koncepce vzdělávání ve společnosti AGC Flat Glass Czech, a.s.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 127 záznamů.   začátekpředchozí107 - 116dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.