Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  začátekpředchozí106 - 115další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv internetu na jednání člověka
Tischler, Jakub ; Řezníček, Václav (vedoucí práce) ; Smutný, Zdeněk (oponent)
Cílem této práce je diskutovat a analyzovat vliv internetu na jednání člověka. Ukazuje se, že v poslední době představuje prokrastinace na internetu stále větší problém. Ve společnosti dochází k přesunu priorit. Lidé stále častěji unikají do virtuálního světa, který se pro ně stává se velmi rychle návykovým, stejně jako droga. Závislost na něm může způsobit psychické problémy a zdravotní komplikace. Internet je dnes velmi často preferovaný zdroj informací. Ale jejich pravdivost už ověřujeme stále méně. Uživatelé se v tomto virtuálním světě bez ostychu uchylují ke lži. Internet je ale i prostředím, kde se stále vyvíjí něco nového. I lidské jednání díky internetu prochází změnou. Důkazem jsou stále se objevující fenomény. Uživatelé ztrácí přirozené zábrany a v touze být středem pozornosti v online světě neváhají ohrozit i svůj vlastní život.
Problémy podnikatelského prostředí v ČR - ochrana podniků před podvody
Jambor, Petr ; Cimler, Petr (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem této bakalářské práce je charakterizovat podvodná jednání jako součást podnikatelského prostředí. Zaměřena je na podmínky v České republice a případně je provedeno srovnání se zahraničím. Také jsou definovány faktory, které vytvářejí potencionální rizika pro podnikatele. Podvodná jednání vůči podnikatelům jsou členěna podle vztahu pachatele k poškozenému a podle trestněprávního kodexu. Uvedena je také typologie pachatelů. Následuje analýza vybraných konkrétních podvodných jednání, jejíž součástí je i pojednání o detekci a opatření proti podvodným jednáním. Práce může sloužit k rozšíření vědomostí týkajících se detekce podvodů a ochrany před nimi.
Sociální a emocionální vývoj jedince s ADHD
KOKEŠOVÁ, Lenka
Bakalářská práce "Sociální a emocionální vývoj jedince s ADHD" (Attention Deficit Hyperactivity Disorders - hyperaktivita s poruchou pozornosti) se zabývá tím, jak se vyvíjí jedinci od narození, až do začátku dospělosti, a s jakými problémy se tito jedinci, jejich rodiče, pedagogové a celé okolí potýká. Vzhledem k tomu, že syndromem ADHD trpí minimálně 3-5 % dětské populace, je jisté, že s dítětem trpícím syndromem se setkává snad každý učitel. Osobnost učitele má důležitý vliv na vývoj žáka se syndromem ADHD, a převážně on ovlivní, zda bude mít dítě se syndromem ve škole odpovídající hodnocení a bude podávat odpovídající výsledky vzhledem ke svému intelektu, zda bude do školy chodit rádo, zda se mu v ní bude líbit nebo zda na školu bude mít jen špatné vzpomínky. Syndrom poruchy pozornosti spojený s hyperaktivitou se v současné době označuje jako tzv. ADHD syndrom. Děti, kteří trpí touto poruchou bývají hyperaktivní, impulzivní a mají poruchu pozornosti. Z tohoto důvodu mají problémy s chováním a s učením převážně již od prvního stupně základní školy. I přes to, že inteligence dětí se syndromem ADHD není syndromem ovlivněna, ve většině případů jsou průměrně až nadprůměrně inteligentní, nedosahují tyto děti ve škole odpovídajících výsledků, často nosí špatné známky, za špatné chování poznámky či tresty, a jsou označeni před ostatními jako "lajdáci, hlupáci, grázlové, drzouni, atd.". Práce zahrnuje přehled současného poznání dané problematiky, především příčin vzniku ADHD, diagnostiky a typům ADHD, legislativě a možnostmi jak syndrom ADHD redukovat a ovlivňovat již od nejútlejšího věku, až po dokončení školní docházky. Ve výzkumu jsem se zaměřila na zhodnocení největších problémů jedinců, ovlivněných syndromem ADHD, které je provází od raného věku až do dospělosti, při studiu a trávení volného času, z pohledu učitelů, lékařů, rodičů a sociálních pracovníků. Výzkum bakalářské práce byl zpracován metodou kvalitativního výzkumu, kdy byla získány data pomocí 3 druhů anonymních dotazníků s uzavřenými, polootevřenými a otevřenými otázkami. Výběrovým souborem byli lékaři z dětského oddělení Nemocnice České Budějovice, z Dětské psychiatrické léčebny Opařany, učitelé ze základních škol v Týně nad Vltavou a pracovníci sociálního odboru MěÚ v Týně nad Vltavou. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda žáci, pokud jsou jim zohledněny jejich specifické výchovné a vzdělávací potřeby, vykazují problémy ve výuce, zda jsou jedinci se syndromem ADHD v dětském kolektivu akceptováni a vzhledem k tomu, že dle výzkumů přetrvává syndrom ADHD až do dospělosti, zda je tato problematika laickou i odbornou veřejností vnímána či opomíjena.
Svět očima autistů - kvalitativní studie všedního dne autisty
ZÁLESKÁ, Helena
Práce je zaměřena na vnímání reality očima autistů a jejich subjektivního prožívání. První část obsahuje a vysvětluje základní pojmy týkající se problematiky poruch autistického spektra. Druhá část je metodologická. Obsahuje studii, která se snaží odpovídat na výzkumné otázky. Jsou zde použity dvě techniky rozhovor a pozorování. Respondenti jsou rozděleni na dvě skupiny v 1. skupině jsou děti, které sami poskytly informace do rozhovoru, ve 2. je zpracován rozhovor s rodiči těch, které nemohly informace poskytnout sami. Třetí část je výsledková, zpracovává výsledky z výzkumu. Jsou zde vyzdvihnuty nejvýznamnější oblasti, které v rámci výzkumu vyplynuly. Ty jsou pak dále zkoumány, rozebrány a doplněny literaturou.
Analýza chování vybraných kategorií skotu
VESELÁ, Tereza
Cílem této diplomové práce bylo posouzení rozdílů v chování u dvou kategorií plemenic masného skotu plemene Limousine, chovaného v systému bez tržní produkce mléka, a to u jalovic a u plemenic s telaty. Pro sledování byla vybrána dvě roční období (léto, zima), a byl kladen důraz na pozorování základních kategorií chování, jako je příjem krmiva, odpočinek, stání a pohyb. Místem, kde se výzkum uskutečnil, se stala farma "Černěveský háj" ležící na rozhraní strakonického, prachatického a českobudějovického okresu. Oba etologické výzkumy se uskutečňovaly po celých dvacet čtyři hodin. Pro noční sledování byla využita fotopast s programovaným videozáznamem. Zaznamenané údaje byly zapisovány do etogramů deskriptivní intervalovou metodou s délkou intervalu 10 minut. V průběhu obou pozorování byla dodržena základní etologická pravidla. Vysledované hodnoty byly vyhodnoceny absolutní dobou, procentickým podílem a četností a následně doplněny příslušným popisem. Z etologického výzkumu jalovic a plemenic s telaty v průběhu dvou rozdílných ročních období vyplývá, že starší plemenice mají základní kategorie chování během dne pravidelnější a více dodržují doby chování i v průběhu roku. Starší jedinci dokáží lépe využívat pastvinu než jalovice a věnují se jí větší časový úsek dne (40% resp. 35%). Při konzervované krmené dávce došlo u jalovic ke zkrácení doby příjmu krmiva oproti plemenicím (39% resp. 31%). U jalovic také došlo k výraznému omezení pohybu, ovšem v menší míře než u plemenic. Zároveň se u jalovic prodloužila doba odpočinku z 33 % na 50 %. Na závěr lze zjištěných výsledků vyvodit, že oblast, na které jsou krávy chovány je vhodným místem pro chov masného skotu bez tržní produkce mléka. Chovatel by se mohl pouze více zaměřit na doplnění pastviny o prvky podporující přirozený welfare masného skotu při celoročním pastevním chovu.
Porovnání vlivu dojení krav dojicím automatem na vybrané parametry welfare dojnic
HADAČOVÁ, Veronika
Životní pohoda dojnic je v popředí zájmu chovatelů, kteří se snaží o splnění všech požadavků welfare a minimalizaci nedostatků ve stájích. Právě z hlediska welfare je robotizované dojení nejvhodnějším prostředkem jak odbourat většinu stresových faktorů ve stáji. Data ke zpracování výsledků této práce byla získána na základě vlastních etologických 24. hodinových pozorování. Pozorování probíhala ve dvou různých podnicích s různým typem plemene (holštýn a český strakatý skot) ve dnech 21. 2. 2013 a 21. 3. 2013. Z aktivity dojnic do 30 minut od opuštění dojícího robota vyšlo, že zejména dojnice na II. a vyšší laktaci u obou skupin se jdou po dojení ihned nakrmit. Přesto po porovnání pitného režimu obou skupin, bylo zjištěno, že celá skupina holštýn se častěji po dojení chodila napít. Prvotelky se chodily napojit z 37 % a dojnice na vyšší laktaci z 36 %. Skupina čestr se chodila napít u prvotelek z 30 % a u dojnic na vyšší laktaci z 23 %. Bylo také zaznamenáváno ulehnutí, kdy si šlo celkově lehnout 13 krav a z toho pouze 4 prvotelky, což je velice pozitivní zjištění z hlediska zdravotního stavu vemene a výskytu minimálního stresového faktoru u prvotelek. Nejvíce docházelo k ulehnutí u krav na II. a vyšší laktaci skupiny čestr, kde ulehlo 7 krav (5 %). Svoboda pohybu a odbourání stresových faktorů ve stáji vede ke zlepšení a udržení welfare, což dojící robot splňuje. Dá se říci, že pro budoucnost dojeného skotu je dojící robot nejvhodnějším zařízením.
Kázeň ve výuce na střední odborné škole gastronomického zaměření
KUBATOVÁ, Marie
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku kázně ve výuce na střední odborné škole s gastronomickým zaměřením. Cílovou skupinu tvoří učitelé a žáci Střední školy a Vyšší odborné školy cestovného ruchu v Českých Budějovicích. Práce je rozčleněna do teoretické a praktické části. V teoretické části jsou porovnávány různé pohledy odborníků na pojem kázeň ve vyučování, na kompetence a autoritu učitele. V praktické části jsou stanoveny cíle výzkumu, metody výzkumu a interpretace výsledků výzkumu. Výzkumnými předpoklady bylo, že žáci i učitelé mají na nekázeň ve vyučování shodný nebo podobný náhled, všeobecně jim nekázeň vadí. Tyto předpoklady se ve výsledcích potvrdily.
Prvky chování vlka (Canis lupus) ve vztahu k prvkům chování německého ovčáka (Canis lupus f. familiaris).
ZUNKOVÁ, Karolína
Cílem mé práce bylo porovnat shody a rozdíly v chování u vlka obecného (Canis lupus) a německého ovčáka. Moje práce je rešeršní. Údaje o chování a porovnání jsem získala z literatury a z vytvořených dotazníků, určených pro chovatele německých ovčáků. Z dostupných zdrojů vyplynulo, že odlišnosti mezi chováním vlka obecného a německého ovčáka jsou u německého ovčáka dány domestikací, prostředím, vlivem člověka a vzhledem.
Jaké chování je pro nás morálně přijatelné?
Tuček, Milan
V březnu 2012 se Centrum pro výzkum veřejného mínění ve svém výzkumu zabývalo přijatelností některých způsobů chování v české společnosti.
Vliv médií na prožívání a chování lidí v době hospodářské krize 2008 - 2009
Novotný, Tomáš ; Bedrnová, Eva (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Práce zkoumá vliv médií na českou společnost v období hospodářské krize 2008-2009. Teoretická část obsahuje analýzu lidské komunikace a rozbor českých masových médií. Stručně popisuje příčiny hospodářské krize a její medializaci ve sledovaných letech. Zjištěná východiska jsou ověřena prostřednictvím online strukturovaného dotazníku. V praktické části práce jsou vyhodnocena data průzkumu a navrhnuta řešení, jak předcházet zjištěným problémům v negativním vlivu médií na českou společnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   začátekpředchozí106 - 115další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.