Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10,364 záznamů.  začátekpředchozí10345 - 10354další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.03 vteřin. 

Dynamická analýza železniční mostní konstrukce
Mojrová, Martina ; Vlk, Zbyněk (oponent) ; Nevařil, Aleš (vedoucí práce)
Náplní práce je určení modálních charakteristik konstrukce mostu přes řeku Dyji nedaleko Břeclavi, a to v prostředí softwaru ANSYS a softwaru AxisVM. Tyto charakteristiky jsou porovnány s výsledky dynamické zatěžovací zkoušky, jež byla na mostě provedena, i mezi sebou. V práci je dále posouzena odezva na statické zatížení dopravou v rámci ověřování nutnosti provedení dynamické analýzy. Dále je nasimulováno dynamické zatížení dopravou a výsledky simulace jsou porovnány s výsledky dynamické analýzy provedené v rámci projektu. Cílem práce je provést několik statických a dynamických úloh a jejich výsledky porovnat se skutečným měřením, s výpočtem a porovnat vliv modelu na určité veličiny.

Diagnostika a návrh eliminace tepelných mostů budov
Bravenec, David ; Janík, Zdeněk (oponent) ; Kalousek, Miloš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním stavebních materiálů pro svislé nosné konstrukce staveb, tepelně izolačními materiály a vzájemnými kombinacemi konstrukčních materiálů a izolantů. Dále jsou zde uvedeny možnosti řešení zateplení nejčastějších tepelných mostů konstrukcí, a to překladu a soklu. V práci jsou zhodnoceny klady a zápory různých kombinací stavebních materiálů. Pro výpočty byly využity programy Teplo a Area.

Hangár
Škatula, Václav ; Bajer, Miroslav (oponent) ; Sýkora, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením nosné ocelové konstrukce hangáru pro opravy a údržbu letadel obdélníkového půdorysu 60,0x120,0m s pojízdným podvěsným kladkostrojem o nosnosti 5,0t. Objekt se nachází v přilehlém areálu letiště v Ostravě Mošnově. Projekt je vypracován ve dvou variantách. První variantu tvoří jedenáct příčných vazeb po dvanácti metrech. Druhou variantu tvoří třináct příčných vazeb po desíti metrech. Práce je zaměřena na zatížení konstrukce ocelové haly, přičemž je kladen důraz na jednotlivé konstrukční prvky a montážní dílce. Výpočty jsou zpracovány podle platných normativů ČSN EN.

Přemostění dálnice u Moravského Písku
Novotný, Matěj ; Rušar, Jaromír (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší most na komunikaci 4951 přes dálnici D55 Konstrukce je navrhovaná ve třech variantách. Vybraná byla předpjatá desková konstrukce délky 67,65 metrů uvažovaná jako spojitý nosník. Výpočet vnitřních sil je proveden programem SCIA. Konstrukce je posuzována podle platných norem.

Konstrukce autosalonu v Jihlavě
Stloukal, Radim ; Sýkora, Karel (oponent) ; Šmak, Milan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením nosné konstrukce autosalonu v obci Jihlava. Návrh byl vypracován ve dvou variantách. V prní variantě byla navržena konstrukce, jejíž hlavní nosný systém tvoří ocelové příhradové vazníky a plnostěnné ocelové sloupy. Ve druhé variantě byla navržena konstrukce z lepeného lamelového dřeva o osových rozměrech 36,0 x 18,5-23,5 m. Druhá zmíněná varianta byla rozpracována podrobně, včetně technické zprávy, statického výpočtu, výkresové dokumentace a výkazu výměr. Konstrukce byla modelována pomocí prutových prvků v programu Scia Engineer, ze kterého byly převzaty vnitřní síly a únosnost konstrukčních prvků byla ověřena ručním výpočtem.

Zesílení ŽB sloupu pomocí ocelové bandáže
Stloukal, Štěpán ; Laníková, Ivana (oponent) ; Šimůnek, Petr (vedoucí práce)
Zesílení železobetonových sloupů pomocí ocelové bandáže je efektivní, ekonomicky výhodná a široce používaná metoda. Diplomová práce shrnuje nejběžnější návrhové přístupy pro ocelovou bandáž ve variantách s přímo a nepřímo zatíženými úhelníky. Práce také obsahuje porovnání jednotlivých modelů betonu působícího v sevření. Pro ověření některých hypotéz o chování zesíleného sloupu je provedena numerická analýza v nelineárním programu ATENA. S ohledem na platné předpisy a výchozí předpoklady je odvozen jednoduchý výpočetní model pro stanovení mezní únosnosti zesíleného průřezu, který je namáhán kombinací normálové síly a ohybového momentu. V praktické části je provedena přímá aplikace na konkrétní rámové konstrukci.

Krytá motokárová dráha
Šik, Jan ; Bajer, Miroslav (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Předmětem práce je návrh, posouzení a porovnání dvou variant řešení ocelové nosné konstrukce areálu motokárové dráhy s přilehlým občerstvením. Stavba se skládá ze tří konstrukčně závislých objektů. Pro první objekt byly zpracovány varianty s příhradovou a rámovou konstrukcí. Stavba má nepravidelný půdorys. Půdorysné rozměry objektu jsou 75 x 45 m. Zastavěná plocha činí 2450 m2. Konstrukce dosahuje výšky 13,2 m. Práce obsahuje návrh dimenzí, statický výpočet a posouzení prvků konstrukce. Výpočet vnitřních sil byl proveden v programu SCIA Engineer 16.1.62. K práci je přiložena výkresová dokumentace.

Založení stavby ve složitých základových poměrech
Blinková, Magdaléna ; Fiala, Radek (oponent) ; Brdečková, Helena (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh hlubinného založení dálničního mostu na dálnici D3 v km 112,574, přes Bošilecký potok a zhodnocení geomorfologických, geologických a hydrogeologických poměrů a provedení statického výpočtu založení mostu.

Lávka pro pěší přes řeku Berounku
Pejčoch, Karel ; Kulhavý,, Tomáš (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
PŘEDMĚTEM DIPLOMOVÉ PRÁCE JE NÁVRH NOSNÉ KONSTRUKCE LÁVKY PRO PĚŠÍ PODPOROVANÉ ZÁVĚSY PŘES ŘEKU BEROUNKU. PRÁCE OBSAHUJE STATICKÝ VÝPOČET ZAVĚŠENÉ LÁVKY O DVOU POLÍCH, KTERÝ BYL VYBRÁN ZE TŘÍ VARIANT. VYBRANÁ VARIANTA JE TVOŘENA MONOLITICKOU A PREFABRIKOVANOU BETONOVOU MOSTOVKOU PŘEDEPNUTOU KABELY A PODPOROVANOU ZÁVĚSY. VÝPOČET PODÉLNÉHO SMĚRY BYL PROVEDEN V PROGRAMU SCIA ENGINEER 15.1.

Rozhledna
Gábor, Lukáš ; Pilgr, Milan (oponent) ; Sýkora, Karel (vedoucí práce)
Obsahem této diplomové práce je návrh a posouzení nosné konstrukce rozhledny ležící mezi obci Horní Lhota a Provodov. Konstrukce byla navržena jako ocelová ve dvou variantách. Varianta A je tvaru kvádru s délkou strany 6,8 m a výškou 37,7 m. Varianta B je tvaru přesýpacích hodin o výšce 39 m. Půdorysem je pravidelný osmiúhelník s proměnným průměrem. Podrobný statický výpočet a výkresová dokumentace byla zpracována jen pro variantu B.