Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 153 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Slovní zásoba v písních hudební skupiny Wohnout
Řimnáčová, Markéta ; Nedvědová, Blanka (vedoucí práce) ; Vlčková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá lexikální analýzou slovní zásoby v textech české hudební Zachycuje dominantní lexikální jevy, které byly identifikovány na základě excerpovaného materiálu. Práce je členěna do jednotlivých kapitol, které se zabývají konkrétními jevy. První teoreticky zaměřené kapitole předchází stanovená práce, která obsahuje úvodní předpoklady a jednotlivé stanovené cíle. První kapitola vymezuje teoreticky žánr písně a písňový text. Další kapitoly již kombinují teoretickou část, obsahující terminologické vymezení, s praktickou aplikací těchto termínů na jednotlivých ukázkách z analyzovaných textů. Tyto kapitoly se zabývají vrstvami slovní zásoby, slovními hříčkami společně významovou stránkou slov, frazeologií a proprii. závěru práce jsou okomentovány vymezené předpoklady z úvodu práce a také jsou shrnuty dominantní jevy, typické pro hudební skupinu , které byly zjištěny na základě provedené analýzy.
The effectiveness of mind-mapping learning strategy to extend vocabulary knowledge among elementary students
Šnevajsová, Helena ; Mikuláš, Martin (vedoucí práce) ; Kacafírková, Petra (oponent)
Znalost slovní zásoby je důležitou součástí lingvistické kompetence. Mnoho studentů se pro rozšíření slovní zásoby učí nazpaměť seznamy slovíček metodou překladu, což může vést k tomu, že naučenou slovní zásobu student neumí použít ve větách a vhodném kontextu. Učení zpaměti je pro některé žáky monotónní. Cílem této práce je posoudit efektivitu myšlenkových map jako výukové strategie pro rozšíření slovní zásoby žáků základních škol. Výzkumu se zúčastnilo 31 žáků (15 mužů and 16 žen) ze dvou různých základních škol. Žáci vyplnili test, který zjišťoval jejich vstupní znalost slovní zásoby. Poté proběhla výuka slovní zásoby s využitím myšlenkových map. Test na konci hodiny ověřil osvojení probrané slovní zásoby. Znalost slovní zásoby byla změřena o týden až dva týdny později. Žáci vyplnili subjektivní dotazník hodnotící používání myšlenkových map pro výuku slovíček. Výsledky této práce ukázaly, že se žáci v dané slovní zásobě zlepšili. Slovní zásoba tedy byla uložena v dlouhodobé paměti žáků a žáci si byli schopni slovní zásobu ve střednědobém horizontu znovu vybavit. Výsledky dotazníku hodnoticího použití myšlenkových map navíc ukázaly, že se žáci učí slovní zásobu raději pomocí myšlenkových map než zápisem slov do slovníčků.
Mobile Game for Practicing English Vocabulary
Hubík, Antonín ; Kanich, Ondřej (oponent) ; Dyk, Tomáš (vedoucí práce)
The goal of this thesis was to design and implement a multi-platform educational mobile game for practicing and expanding English vocabulary. The game is based on the rules of word chain and similar word games and implemented as an online player versus player mode. The application is implemented in C# and XAML, making use of the .NET platform. The mobile client depends on remote services for its operation. These services were deployed using appropriate cloud services and integration options of the Microsoft Azure platform. An Android version of the application was published on Google Play in limited access for testing and tried on a closed group of users and their devices. Based on user feedback collected from this testing, further improvements were suggested in the areas of removing technical shortcomings and additional functionalities.
Mobile Game for Practicing English Vocabulary
Hubík, Antonín ; Kanich, Ondřej (oponent) ; Dyk, Tomáš (vedoucí práce)
The goal of this thesis is to design and implement a multi-platform educational mobile game for practicing and expanding English vocabulary. The game is based on the rules of word chain and similar word games and implemented as a minimal prototype of an online player versus player mode. The application is implemented in C# and XAML, making use of the .NET platform. Parts of the solution, which were ready for production environment, were deployed making use of suitable Microsoft Azure Cloud services . An Android version of the application was published locally and tried on a selected group of users in closed testing. Results of the testing have determined the state of the solution upon completing the thesis and have been used as basis for proposing further improvements above current technical shortcomings and limitations.
Teaching Advanced English Vocabulary: Collocations
PIEGLOVÁ, Monika
Tato diplomová práce zkoumá význam kolokací ve výuce anglického jazyka odpovídající úrovni středních škol, tj. úrovním B1 a B2 dle Společného evropského referenčního rámce. Práce se v teoretické části zabývá lingvistickou stránkou kolokací a opírá se o metodické postupy výuky slovní zásoby. Práce analyzuje vybrané učebnice anglického jazyka: English File, Headway, New Success, High Note a Maturita Solutions, aby získala vhled do metodického uchopení rozvoje kolokační kompetence a rozmanitosti cvičení spojených s kolokacemi. Výzkum nabízí cenné zdroje a aktivity navržené k podpoře hlubšího porozumění a praktické aplikace kolokační kompetence mezi studenty jazyků.
Rozvoj slovní zásoby u žáků 1. stupně ZŠ
Čekalová, Anna ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Doležalová, Eliška (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na rozvoj slovní zásoby žáků a současný didaktický pohled na to, jak přispět k dosažení co nejvyšší úrovně slovní zásoby u žáků. Teoretická část se zabývá zejména odborným pohledem na problematiku osvojování řeči dítětem a specifiky rozvoje řeči a slovní zásoby v jednotlivých věkových obdobích před nástupem do školy a ve školním věku. Výsledky výzkumů zabývajících se rychlostí osvojování slovní zásoby u dětí jsou v teoretické části rovněž prezentovány. Také je věnován prostor nauce o slovní zásobě. V praktické části diplomové práce byl proveden výzkum zaměřený na zjištění úrovně slovní zásoby žáků 5. ročníku pomocí indexu TTR. V rámci výzkumu byly stanoveny dvě hlavní výzkumné otázky. První se zabývala tím, zda se bohatost slovníku žáků zlepší po tom, co žáci absolvují textová cvičení a didaktické hry zaměřené na procvičení slovní zásoby. Druhá výzkumná otázka se zaměřovala na rozdíly mezi dívkami a chlapci v rozmanitosti slovní zásoby. Výsledky byly porovnány s dosavadními výzkumy. Závěry výzkumu poukazují na důležitost dlouhodobého a pravidelného obohacování slovní zásoby a zdůrazňují roli učitele při podpoře aktivního používání slov a komunikace ve vyučovacím procesu. Hlavním zjištěním, které odpovídá výsledkům dosavadních výzkumů, je, že mezi žáky existují výrazné...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 153 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.