Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 166 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
"Tvorba pracovných listov pre obor ""Truhlářska a čalounická výroba"""
Príbulová, Lenka
Snahou bakalářské práce je vytvoření pracovních listů podle předepsaných zásad pro žáky Odborného učiliště a Praktické školy Lomená v Brně v rámci studijního oboru „Truhlářská a čalounická výroba“ 33-56-E/01. Pracovní listy budou použity při výuce předmětu „Materiály“ kde budou sloužit k procvičení a ukotvení nabytých informací, budou sloužit jako náhrada za standardní poznámky, budou představovat možný nástroj zpětné vazby jak pro učitele, tak pro žáky daného předmětu a v neposlední řadě budou sloužit jako nástroj pro ověřování znalostí žáků namísto ústního zkoušení. Teoretická část práce bude zaměřena na definování vybraného oboru „Truhlářská a čalounická výroba“, definování odborného vzdělávání, didaktických pomůcek jako učebnice a pracovní listy – jejich strukturu, význam, funkce, vlastnosti a zásady tvorby. Později bude stručně popsán předmět, který je součástí osnov pro daný studijní obor. Praktická část práce bude věnována samotné tvorbě pracovních listů v souladu se základními pravidly a zásadami tvorby tohoto typu učebního materiálu. Kromě toho praktická část obsahuje analýzu učebnic pro daný předmět, výběr konkrétních témat, způsob zpracování textové a mimo textové složky dopisů, ověření korektnosti pracovních listů či jejich metoda použití.
Návrh pracovního listu pro předmět Biologie
Stehlíková, Petra
Tato bakalářská práce je zaměřena na pracovní listy a to konkrétně do předmětu Biologie na vybrané střední odborné škole. V teoretické části byly vymezeny hlavní pojmy týkají-cí se zkoumané problematiky. Dále byli popsány funkce a účel pracovních listů, byli vy-mezeny důvody používání pracovních listů a byli popsány a shrnuty didaktické zásady pro tvorbu pracovních listů. V praktické části byl vytvořen návrh pracovního listu pro předmět Biologie. Dále byla získána zpětná vazba od učitele, který předmět vyučuje.
Tvorba pracovních listů pro předmět květinářství
Lorencová, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá tématem pracovních listů pro odborný předmět květinářství. V teoretické části je formou literární rešerše popsána oblast didaktiky odborných předmětů, pojmy jsou objasněny s využitím odborné literatury. Cílem praktické části je vytvoření pracovních listů pro odborného předmětu květinářství.
Návrh pracovních listů do odborného předmětu Výživa zvířat SOŠ
Roztočilová, Andrea
Bakalářská práce se zabývá návrhem učební pomůcky ve formě pracovních listů vhodných pro předmět Výživa a dietetika zvířat vyučovaném na odborných středních školách se zemědělskými a veterinárními obory. Myšlenka navrhnout dané pracovní listy vzešla na základě vlastních zkušeností se studiem na střední veterinární škole Emila Holuba v Brně, pro jejíž účely jsou dané listy navrženy. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části a to část teoretickou a praktickou. Teoretická část poskytuje souhrn vybraných odborných informací na téma učební pomůcky, kurikulární dokumenty a tvorba didaktické pomůcky - pracovních listů. Praktická část se zabývá samotným návodem pro učitele jak s pracovními listy zacházet, popisem jednotlivých jejich částí a popisem jejich evaluace. Výstupem jsou přiložené pracovní listy s návrhem vyučovací jednotky v rámci, které budou listy využity a popis návrhů na jejich vylepšení sestavené na základě odpovědí oslovených učitelů na otázky v dotazníku hodnotícím navržené pracovní listy.
Tvorba materiálů pro podporu výuky odborného předmětu
Ryzí, Adéla
Předkládaná bakalářská práce se zabývá tvorbou didaktické opory pro obor truh-lář do předmětu technologie. V teoretické části práce jsou uvedeny teoretické podklady a náležitosti ke tvorbě opory. V kapitole metodologie práce jsou popsány důvody, proč je tvorba opory důležitá a proč právě zvolený předmět. Zároveň je zde popsán postup, jak jsem byla tvořena didaktická opora. V aplikační části jsou před-staveny jednotlivé části vytvořené opory a jsou detailně popsány. Práce končí dis-kuzí a závěrem, kde shrnuji provedenou práci a porovnávám ji s danými cíli. Kom-pletní didaktická opora je součástí přílohy.
Tvorba pracovních listů z kombinatoriky pro 1. stupeň ZŠ s využitím interaktivní tabule
ŠOBOVÁ, Terezie
Tato diplomová práce inovativně propojuje kombinatoriku s moderními výukovými metodami prostřednictvím interaktivních pracovních listů navržených speciálně pro žáky 1. stupně základní školy, konkrétně první až třetí třídy. V teoretické části jsou představeny základní principy kombinatoriky, včetně pravidel součtu a součinu, variací, permutací a kombinací, které jsou přizpůsobeny věkové kategorii žáků. Praktická část práce se zaměřuje na vytvoření interaktivních pracovních listů z kombinatoriky formou hry s názvem "MĚSTO". Tato hra je detailně popsána včetně jejího konceptu, technické realizace a příkladů použití ve výuce. V rámci praktické části je rovněž proveden výzkum, který zkoumá účinnost a efektivitu interaktivních materiálů v učebním procesu. Výsledkem práce je soubor připravených interaktivních pracovních listů, které jsou připraveny k použití ve výuce na 1. stupni základní školy. Tato diplomová práce přispívá k modernizaci výuky matematiky na základních školách prostřednictvím efektivního využití digitálních technologií a inovativních pedagogických metod.
Didaktické využití animovaného seriálu "Byl jednou jeden život" ve výuce přírodopisu
Šplíchalová, Kristýna ; Hlaváčová, Lucie (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Předložená diplomová práce nese název "Didaktické využití animovaného seriálu "Byl jednou jeden život" ve výuce přírodopisu" a zabývá se možnostmi implementace zmíněného animovaného seriálu "Byl jednou jeden život" ve výuce přírodopisu na základních školách a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Cílem práce je nabídnout možnost využití pracovních listů vytvořených na míru populárnímu animovanému seriálu "Byl jednou jeden život" ve výuce přírodopisu na základní školách a na nižším stupni víceletých gymnázií. V návaznosti na to pracovní listy k vybraným dílům zmíněného seriálu vytvořit, a to v neřešené i řešené podobě. Dále pak skrze rozeslání pracovních listů do škol ověřit jejich využitelnost. Jako nástroje, pro získávání informací a dat, byly v praktické části práce použity polostrukturované rozhovory (pilotní výzkum) a on-line dotazníkové šetření. Pro sběr dat o využitelnosti a kvalitně vytvořených pracovních listů vyzkoušených ve výuce, byly použity evaluační archy vytvořené zvlášť pro žáky a zvlášť pro pedagogy. S odkazem na výše uvedené výzkumné nástroje lze hovořit o následujících zjištěních této diplomové práce. Jedním z prvních a zjištění je to, že i v dnešní výuce nachází seriál "Byl jednou jeden život" u části učitelů využití, a to i přes značnou konkurenci moderních zdrojů...
Vybraná tvorba Daisy Mrázkové ve volnočasové výchově ke čtenářství
HRONOVÁ, Adéla
Cílem bakalářské práce je představení tvorby Daisy Mrázkové a využití vybrané tvorby ve volnočasové výchově ke čtenářství. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část představuje život autorky, touhy autorky, získaná ocenění, preferovaný literární žánr a jeho specifika, přehled literární tvorby, rozbor konkrétních děl autorky, vývoj vybrané cílové skupiny dětí a vybrané metody pro práci s textem. Praktická část je zaměřena na projekt "Odpoledne s Daisy Mrázkovou", který má za cíl rozvinout u dětí čtenářství, čtenářské dovednosti a prohloubit zájem o knihy.
Chemie a integrovaná výuka přírodovědných předmětů na středních školách
Dobečková, Markéta ; Kričfaluši, Dana (vedoucí práce) ; Ganajová, Mária (oponent) ; Bílek, Martin (oponent)
Disertační práce se zabývá specifikací faktorů ovlivňujících pozitivně či negativně realizaci integrované výuky. Předkládá výsledky výzkumu mapujícího současnou situaci týkající se integrované výuky na středních školách v ČR. Dále prezentuje názory učitelů středních škol na integrovanou výuku a možnosti její realizace. Výsledky byly získávány dotazníkovým šetřením a Q metodologií, která byla navržena pro online prostředí prostřednictvím Prezentace Google. Výsledky výzkumu mimo jiné poukazují na faktory z celkem 4 oblastí, které dle respondentů hrají důležitou roli pro začlenění integrované výuky do výuky. Jedná se o oblasti pregraduálního a postgraduálního vzdělávání učitelů, vnější podmínky (například přístup vedení školy), třetí oblast je zaměřena na osobnost učitele a poslední oblast je zaměřena na žáky a jejich rodiče. Ze získaných výsledků vyplývá, že faktorem ovlivňujícím pozitivně realizaci integrované výuky (dále jen IV) je vnímání důležitosti a obsahu IV učiteli. Učitelé vnímají většinou integrovanou výuku pozitivně, domnívají se, že povzbuzuje zájem studentů o větší hloubku a šíři jejich poznání, rozvíjí u studentů kritické myšlení atd. Mezi faktory, které realizaci IV ovlivňují spíše negativně, řadili respondenti nedostatečnou průpravu učitelů pro týmovou spolupráci; vzdělávání učitelů...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 166 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.