|
Diferenciální a integrální počet v ekonomických úlohách
RADOVÁ, Lenka
Práce se věnuje teorii diferenciálního a integrálního počtu a dále jeho aplikaci v ekonomických problémech. Hlavním cíle práce je vytvořit ucelený soubor příkladů a ukázat široké spektrum uplatnění diferenciálních a integrálních rovnic v ekonomii. Teoretická část se zaměřuje a prezentuje praktické využití diferenciálního a integrálního počtu v ekonomických problémech a modelech. Tato část zahrnuje příslušné ekonomické teorie a představuje teoretický základ pro praktickou část. Teoretické poznatky jsou dále aplikovány na ekonomické problémy řešitelné pomocí derivací a integrálů, včetně analýzy, jak a proč jsou tyto matematické postupy aplikovány na daný typ problému. Tato podkapitola obsahuje stručnou charakteristiku příslušných teorií, příslušné metody, charakteristiky aplikovaných modelů atd. Cílem praktické části je využití softwaru Maple k vizualizaci ekonomických modelů do grafů z reálných dat. Pomocí Maple lze modelovat různé ekonomické situace a lze tak vidět, jak změny podmínek vstupů ovlivňují výstup. Práce obsahuje řešené příklady, studium matematicko-ekonomických problémů vyústí v jejich řešení, srovnání výsledků v ekonomických souvislostech, diskusi a formulaci závěrů.
|
|
Zlepšení procesu lakovny prostřednictvím prediktivní simulace
Machačová, Simona ; Hromková, Ivana (oponent) ; Videcká, Zdeňka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na využití simulace k optimalizaci procesů v lakovně. Cílem práce je analyzovat stávající výrobní procesy a navrhnout vylepšení pomocí simulace. V analytické části práce jsou detailně popsány procesy v lakovně, pro popsání logiky procesů v lakovně je využito Petriho sítí. V návrhové části práce je formulován problém a cíle, je představen návrh modelu simulace. V návrhu jsou popsány využité prvky a metody v softwaru Plant Simulation, ve kterém je model vytvořen. Dále jsou simulací podrobeny různé scénáře, které mají za cíl optimalizovat proces lakování a odkladových ploch. Výsledky simulace jsou porovnány s aktuálním stavem lakovny. V závěru práce jsou diskutovány výsledky a navržena doporučení pro optimalizaci procesů v lakovně pomocí simulace. Tato práce přináší nové přístupy k optimalizaci procesů v průmyslové výrobě.
|
|
Modely procesů v prostředí Control Web 6
Jirčák, Ondřej ; Nykodým, Libor (oponent) ; Marada, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací dvou nových výukových modelů. Modely jsou realizovány ve vývojovém prostření Control Web 6 od české firmy Moravské přístroje. Pro názornost funkčnosti modelů je využit programovatelný automat Siemens Simatic S7 – 200 CPU224XP připojený přes DataLab IO k PC.
|
| |
|
Polyfunkční dům – železobetonová nosná konstrukce
Tesař, David ; Kraut, Jan (oponent) ; Šulák, Pavel (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je statické a konstrukční řešení polyfunkčního domu. Zatížení bude stanoveno podle normy ČSN EN 1990. Pro výpočet vnitřních sil bude použita metoda konečných prvků. Konstrukce bude dimenzována podle normy ČSN EN 1992. Výstupem práce bude textová část, statický výpočet a výkresy tvaru a výztuže.
|
|
Visutá lávka přes Labe
Gregor, Petr ; Kocourek, Petr (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh visuté lávky přes Labe. Lávku tvoří visutá konstrukce o třech polích. Mostovka je podepřena na vnějších okrajích a je vedena v parabolickém oblouku. Visuté kabely jsou vedeny v skloněných rovinách. Model je proveden v programu ANSYS. Řešení je provedeno nelineárním výpočtem. Návrh je dle evropských norem.
|
| |
| |
|
3D CAD Model of Human Body
Kubo, Miroslav ; Ramík, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with the proposal and realisation of 3D CAD model of human body. There are described statistics of population, proposal of shape and kinematics of model, and manual of its grafting to wanted position.
|
|
Model dopravní situace
Dvořák, Michal ; Petyovský, Petr (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá identifikací parametrů potřebných pro fyzickou realizaci modelu dopravního kamerového systému. Tyto informace jsou pak využity k návrhu a konstrukci modelu, který bude schopný simulovat důležité dopravní situace. Pozornost je pak věnována schopnosti modelu přijímat instrukce s pomocí k tomuto účelu implementovaného komunikačního rozhraní. Práce se poté zabývá vytvořením aplikačního rozhraní, které umožní ovládání skupiny kamer a získání obrazu z nich. Vlastnosti aplikace jsou takové, aby umožnily budoucí využití kamer pro měření úsekové rychlosti a detekci průjezdu na červenou.
|