Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh vertikálního štípacího zařízení na dřevo
Ptáček, Josef ; Baláž, Adam (oponent) ; Zeizinger, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší komponent, druhů konstrukcí a fungování celého systému s cílem navrhnout vertikální hydraulické štípací zařízení, které využívá hydraulický obvod traktoru. Teoretická část se v úvodu zaměřuje na druhy konstrukcí a způsoby pohonu. Dále je pozornost zaměřena na prvky konstrukce a bezpečnost v provozu vertikálního hydraulického štípacího zařízení. Poslední kapitolou této části je podrobná rešerše komponent, které se nachází v hydraulickém obvodu dané konstrukce. Praktická část se zabývá návrhem hydraulického obvodu spolu s jeho prvky. Následně se věnuje návrhu konstrukce dle zadaných parametrů. Nakonec byla vytvořena výkresová dokumentace, která obsahuje výkres sestavy vertikálního hydraulického štípacího zařízení, výkres svařovací podsestavy konstrukce rámu a výkres profilu.
Pevnostní analýza konstrukce hydraulického zařízení
Burian, Martin ; Klezla, Vojtěch (oponent) ; Zeizinger, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá pevnostní analýzou dvou nádrží hydraulických agregátů pomocí metody konečných prvků. Úvodní část je tvořena stručným popisem těchto zařízení a také popisem aktuálního řešení. Následuje rozbor silových účinků a zatěžovacích stavů. V další části je popsán výpočtový model a poté již samotné výsledky výpočtů. Na základě těchto výsledků je nakonec proveden návrh možných úprav za účelem zlepšení mechanických vlastností. Přílohou práce je pak výkresová dokumentace návrhu řešení. Práce byla vytvořena ve spolupráci s firmou Bosch Rexroth, spol. s r. o.
Návrh dvousloupového hydraulického zvedáku
Hladík, Radim ; Tůma, Jiří (oponent) ; Pavlík, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce, kromě vlastní konstrukce dvousloupového hydraulického zvedáku, obsahuje také úvod do problematiky servisování aut na elektrický pohon. Dále je v práci proveden průzkum trhu na základě požadavků definované problematiky. Jsou navrženy 4 varianty řešení, kdy je pomocí metody vážených hodnot vybrána nejvhodnější varianta. Podle příslušných směrnic a norem je vypracována analýza rizik a konstrukční návrh s nezbytnými výpočty pro dimenzování. Vybraná varianta je zpracována do 3D prostředí v softwaru Solidworks 2018. Zde jsou 3D modely převedeny do výkresové dokumentace. Na závěr je uvedeno doporučení pro praxi a zhodnocení výsledků práce.
Hydropneumatická jednotka vozidla
Koudelka, Roman ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce, navazující na práci bakalářskou, je věnována plynokapalinové jednotce vozidla, coby ústřednímu prvku hydropneumatického odpružení. Cílem je dimenzovat a zkonstruovat tuto součást a integrovat ji společně s dalšími prvky do komplexního systému odpružení. Na základě možných podob uvedených v části rešeršní, s ohledem na současné vývojové trendy je volena podoba jednotky. Praktická část je zahájena simulacemi srovnávajícími hydropneumatiku s konvenčním systémem pérování. Vyšetřením této problematiky je možné přejít k dimenzování základních parametrů jednotky a následně k její konstrukci, respektující příslušné pevnostní výpočty. Posledním krokem je sestavení koncepčního návrhu celého systému hydropneumatického odpružení.
Simulace funkce obvodu pro rekuperaci energie
Kubíček, Ondřej ; Ficza, Ildikó (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a optimalizací matematického modelu pro simulaci rekuperace energie u hydrostatických systémů. Matematický model by měl spolu s experimentálním stendem sloužit k simulaci provozních podmínek vozidel využívajících hydrostatickou transmisi energie. Jedná se zejména o vozidla pro svoz komunálního odpadu, vozidla městské hromadné dopravy, či o těžké stavební stroje. Práce shrnuje dosavadní pokusy při návrzích analytických modelů, popisuje funkci vytvořeného programu v MATLABU, a dále se věnuje analýze míry vlivu jednotlivých vstupních parametrů na výstup výpočtu.
Hydraulické soustavy letadel
Puller, Tomáš ; Vaněk, František (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Práce „Hydraulické soustavy letadel“ je zaměřena na problematiku hydraulického přenosu sil pro ovládání letounu. V první a druhé části jsou shrnuty hlavní charakteristiky hydraulických soustav a základní fyzikální vlastnosti kapaliny. Ve třetí části jsou popsány jednotlivé součásti hydraulických soustav a jejich charakteristiky. Čtvrtá část obsahuje popis a schémata zapojení různých typů hydraulických okruhů, pátá část popisuje typy servomechanismů řízení. V kapitolách 6 a 7 je popis hydraulických soustav dvou našich letounů L – 159 a L – 410. Následuje statistický přehled silových instalací malých a středně velkých letounů a porovnání vlastností různých forem přenosu síly. Na závěr je provedeno vyhodnocení statistického přehledu.
Pevnostní analýza konstrukcí kompaktních hydraulických zařízení
Sordyl, Martin ; Pokorný, Jan (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je provedení stručné rešerše aktuálního konstrukčního řešení kompaktních hydraulických agregátů, uskutečnění MKP výpočtu s cílem nalezení nevhodně dimenzovaných míst konstrukcí. Na základě těchto dat poté navrhnout možnost optimalizace konstrukcí a vytvořit výkresovou dokumentaci. Tato diplomová práce byla vytvořena ve spolupráci s firmou Bosch Rexroth, spol.s.r.o.
Hydraulika solárních systémů
Podjuklová, Lucie ; Topič, Jan (oponent) ; Počinková, Marcela (vedoucí práce)
Projekt řeší v teoretické části hydrauliku solárních systémů a její komponenty, které jsou dále použity při návrhu solárního systému na bytovém domě. Solární systém je navržen pro přípravu teplé vody ve dvou variantách řešení. V první variantě řešení je použito nízkého průtoku 15 l/hod.m2 a podpory stratifikace. V druhé variantě je použito vyššího průtoku 20 l/hod.m2 bez podpory stratifikace. V experimentální části je řešena analýza dat téhož bytového domu, kde už je solární systém nainstalován a provozován. Některá data z měření byla zohledněna a použita při návrhu a výpočtu obou variant řešení.
Mechanickohydraulický model rekuperace energie vozidel
Pisklák, Jan ; Vrbka, Martin (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce rešeršně zpracovává matematicko-fyzikálního model rekuperace kinetické energie vozidla, kterým se zabýval A. Pourmovahed a kolektiv. Využívá metodu determinovaných tepelných časových konstant. Navazuje na vědecké studie Greena W. L. a Otise D. R.. Zahrnuje analytické zpracování, které je poté porovnáno s experimentálními výsledky.
Konstrukční návrh mechanismu zvedání střechy valníkového návěsu
Štefek, Ondřej ; Zeizinger, Lukáš (oponent) ; Foltýnová, Dana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem mechanismu pro zvedání střechy valníkového návěsu. V úvodu práce jsou sepsány komerčně dostupná mechanická a hydraulická zvedání. V dalších kapitolách práce je probrán návrh mechanického a hydraulického zvedání. U vybraných konstrukčních prvků mechanického zvedání je provedena analýza bezpečnosti vzhledem k meznímu stavu pružnosti a kontrola ergonomie. U hydraulického zvedání je kontrolována bezpečnost pístní tyče na vzpěr. Tyto návrhy jsou pak ve finančně propočítány a porovnány s komerčně dostupnými mechanismy zvedání. Pro mechanické zvedání je vypracována výkresová dokumentace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.