Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 502 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Důstojnost a etika ve vybraných aspektech ošetřovatelství v domovech pro seniory
HLINŠŤÁKOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá důstojnými a etickými aspekty v oblastech komunikace se seniory, důstojného přístupu ke klientovi při hygienické péči a způsobech důstojného podávání stravy seniorům v konkrétním domově pro seniory. Pro bylo zvoleno kvalitativní výzkumné šetření, u kterého byly stanoveny tři cíle. Prvním cílem bylo zmapovat, jakým způsobem je zachována důstojnost v rámci komunikace se seniory, druhým cílem pak bylo zmapovat, jakým způsobem je zachována důstojnost v rámci hygienické péče o seniory a třetím a posledním cílem bylo zmapovat, jakým způsobem je zachována důstojnost v rámci nutrice u seniorů. Pro splnění cílů byly stanoveny tři výzkumné otázky. První z nich zní: "Jaké prvky důstojné komunikace jsou využívány sestrami v komunikaci se seniory?" Druhou výzkumnou otázkou je: "Jaké prvky důstojné péče jsou využívány sestrami u seniorů při hygienické péči?" A jako třetí otázka: "Jaké prvky důstojné péče jsou využívány sestrami při zajišťování tekutin a správné výživy u seniorů?" Práce se skládá ze dvou částí teoretické a praktické. V teoretické části je definováno, co je to důstojnost, etika a tři zkoumané oblasti, které se zabývají komunikací se seniory, hygienické péči a vhodné podávání výživy a pitného režimu. Pro sběr dat empirické části bylo zvoleno kvalitativní výzkumné šetření s použitím technik skrytého a zjevného pozorování a následných polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumný soubor tvořilo pět sester, které byly vybrány ředitelkou domova pro seniory. Ukázalo se, že sestry ne vždy přistupují ke klientům důstojně. Skryté a zjevné pozorování bylo zvoleno s cílem zjistit, zda si své chování uvědomují. Výsledky empirické části ukázaly, že sestry, které se chovají nedůstojně a neeticky ke klientům si své chování uvědomují. Výstupem diplomové práce je připravovaný článek, který popisuje danou problematiku a výsledky výzkumu práce.
Proměny rytířské klientely Slavatů v první polovině 17. století
BABKA, Daniel
Předkládaná diplomová práce se zabývá proměnou rytířské klientely v polovině 17. století, a to konkrétně na příkladu rytířstva usazeného v okolí jindřichohradeckého dominia, které se rozkládalo na jihovýchodě Království českého a jihozápadě Markrabství moravského. Úvodní kapitoly pojednávají o vývoji klientských vztahů v Čechách a jejich projevech v každodenním životě. Rovněž je zde pojednáno o osobě patrona a o vývoji jindřichohradeckého dominia. Patrony byli do roku 1604 páni z Hradce a následně Slavatové z Chlumu a Košumberka. Hlavní část práce se na základě odborné literatury a vydaných i nevydaných pramenů snaží rekonstruovat životní osudy a majetkové poměry rytířských klientů, a to konkrétně Babků z Meziříčka, Čabelických ze Soutic, Hodějovských z Hodějova, Lipoveckých z Lipovice, Malovců z Malovic, Růtů z Dírného, Vencelíků z Vrchovišť, Vratislavů z Mitrovic a Zahrádeckých ze Zahrádek. Práce se také snaží zachytit slavatovskou klientelu jako strukturu, která se proměňovala pod vlivem událostí třicetileté války, pobělohorských konfiskací a protireformace.
Dilemata sociálních pracovníků na oddělení pomoci v hmotné nouzi
VÍTOVEC, Renata
Diplomová práce se zabývá dilematy na oddělení pomoci v hmotné nouzi. Cílem bylo zjistit, s jakými dilematy se sociální pracovníci z oddělní hmotné nouze setkávají, a to ve vztahu ke své profesi a instituci, ve vztahu ke klientovi, ve vztahu ke společnosti a ve vztahu k vlastní rodině. Nejprve je věnována pozornost hmotné nouzi, konkrétně oddělení pomoci v hmotné nouzi a dávkám, které toto oddělení vyplácí. Nastíněn je i budoucí možný scénář toho, jak se bude situace na tomto oddělení vyvíjet. Dále se práce věnuje sociálnímu pracovníkovi a klientovi hmotné nouze. Druhá kapitola práce se zabývá dilematy sociálních pracovníků, poukazuje na rozdíl mezi etickým dilematem a etickým problémem, zaobírá se vznikem dilemat, jejich rozlišením a přístupy k dilematům. Pozornost je zaměřena na postup při řešení etických dilemat. Třetí kapitola je věnována sebereflexi a supervizi, neboť mohou být obrovskými pomocníky při prevenci výskytu etických dilemat. Ve čtvrté kapitole je možné zjistit, s jakými dilematy se setkávají sociální pracovníci z oddělení pomoci v hmotné nouzi, s nimiž byl veden polostrukturovaný rozhovor. Pátá kapitola tato dilemata rozebírá z pohledu etických teorií - deontologie a utilitarismu. Snaží se nalézt různé pohledy, jak je možné dilemata řešit.
Klient server aplikace pro tvorbu spisových stránek pro PČR
Terbr, Filip ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Rydlo, Štěpán (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje návrhu a implementaci systému pro editaci fotografických dokumentací Policie ČR. V práci je obsažen rozbor aktuálně používaných technologií, návrh klientské aplikace, návrh serverové části systému a popis realizace klientské a serverové části systému. Výsledná implementace serverové části je napsána v jazyce JavaScript s podporou frameworku Express.JS, výsledná klientská aplikace je napsána v jazyce JavaScript s použitím frameworku Electron.
Canisterapie
HOLEMÁ, Hana
Bakalářská práce se věnuje tématu canisterapie. Teoretická část vymezuje pojem canisterapie, předmět jejího zkoumání, cílové skupiny a uživatele této léčby. Práce definuje cíle, formy a metody, ale i její rizika. Stručně popisuje schopnosti, dovednosti a vhodnost canisterapeutického psa a zabývá se i prevencí jeho týrání. Praktická část dále zastává anketní šetření. Hlavním cílem bylo zjistit, jaký vztah mají mezi sebou pes a jeho majitel, jakožto psovod. Dále se věnuje tomu, jací psi jsou pro canisterapii vhodní a jejich psychickému a fyzickému zdraví. V neposlední řadě také tomu, jaký vliv má kontakt se psem na klienta a jaké jsou možnosti pro zabránění týrání terapeutického psa.
Síťová hra: Hon na ponorku
Jašek, Petr ; Mlích, Jozef (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem jednoduché síťové počítačové hry. Práce popisuje základní schéma vývoje počítačové hry. Je v ní také provedena analýza různých možností síťové implementace. Výstupem práce je počítačový program psaný v jazyce C++. K implementaci síťového rozhraní byla použita knihovna Boost 1.50.0. Síťová komunikace byla implementována jako architektura klient-server s pomocí protokolu UDP. K implementaci grafického rozhraní a zvuku byla použita knihovna Allegro 5.0.7.
Jabber/XMPP transport pro diskuzní skupiny přístupné protokolem NNTP
Halfar, Patrik ; Weiss, Petr (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou výměny informací v počítačových sítích. V první části se zabývá úvodem do diskuzních skupin, známých též pod názvem NetNews a shrnutím hlavních informací o nově se rozvíjejícím projektu Jabber/XMPP . V druhé části jsou popsány možnosti propojení těchto dvou protokolů; a detailněji popisuje aplikaci vytvořenou k tomuto účelu. V příloze je pak uvedeno, jak nakonfigurovat nejznámější servery pro spolupráci s touto službou. A pro úplnost jsou uvedena schémata používaných XML souborů.
Minimalizace rizik úvěrového rozhodovacího procesu banky
Skovajsa, Radek ; Kryštof, Zdeněk (oponent) ; Čižinská, Romana (vedoucí práce)
Práce ve své teoretické části popisuje vývoj českého bankovnictví s důrazem na jeho porevoluční přerod v podmínkách tržní ekonomiky. Na konkrétní případové studii je demonstrován rozhodovací úvěrový proces banky, který je založen na metodice a postupech směřujících k maximální eliminaci úvěrového rizika. Současně je však prezentován i mírně modifikovaný subjektivní názor na rozhodnutí o konkrétním obchodním případu. Je zdůrazněno, že každé rozhodnutí banky musí být v souladu s pravidly ČNB. Závěr celé práce potvrzuje maximální úsilí tuzemských bank o minimalizaci rizik při svém rozhodovacím procesu, což se odráží i v současném stabilním vývoji českého bankovnictví.
Optimalizace postupu při žádosti o bankovní úvěr
Skovajsa, Radek ; Kořínková, Martina (oponent) ; Čižinská, Romana (vedoucí práce)
Práce vychází z teoretických východisek a praktických pracovních postupů bank při posuzování bonity klienta v českém tržním prostředí. Jsou stanoveny základní předpoklady úspěšnosti poskytnutí bankovního úvěru podnikatelskému subjektu, vyhodnocena důležitost získaných informací, jež jsou povinnou přílohou k žádosti o úvěr. Z pohledu banky je provedena detailní analýza ekonomiky klienta, identifikována rozhodující rizika a pozitiva finanční pozice žadatele o úvěr.
Marketingová studie bankovních služeb v České republice a Velké Británii
Jindrová, Marta ; Bonner, Nadia (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním bankovních služeb v České republice s bankovními službami ve Velké Británii. Zabývá se analýzou těchto služeb zejména z marketingového hlediska a výsledkem jsou doporučení na zkvalitnění služeb v České republice pro privátní klientelu. Cílem práce je najít a analyzovat rozdíly mezi českými a britskými bankovními službami pro privátní klientelu a navrhnout doporučení pro banky i jejich klienty, která by vedla ke zvýšení spokojenost zákazníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 502 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.