Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 178 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stanovení mezních provozních podmínek CAN s ohledem na kabeláž a její topologii
Mihulka, Martin ; Kufa, Jan (oponent) ; Poměnková, Jitka (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá stanovením mezních provozních podmínek, návrhem a teoretickým popisem modelů sběrnice CAN pro různé typy kabeláže a ověřením mezních podmínek měřením. Cílem bylo stanovení mezních provozních podmínek pro bezchybný přenos dat. Dále bylo cílem navrhnout modely sběrnice, uvést k nim důležité parametry pro bezchybné fungování sběrnice pro různé typy kabeláže a měřením ověřit mezní podmínky. V práci jsou definovány mezní podmínky. Dále jsou navrženy jednotlivé modely podle požadavků a u těchto návrhů jsou změřeny důležité parametry pro bezchybné fungování sběrnice.
Řízeni CANopen pohonu z PLC
Hámor, Martin ; Knobloch, Jan (oponent) ; Ctibor, Jiří (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce bylo vytvořit elektrický pohon ovládaný PLC pomocí protokolu CANopen. Byly vyzkoušeny tři metody přenosu zpráv z PLC pomocí softwaru Schneider Electric Machine Expert Logic Builder, určeného pro programování PLC, a PCAN-View, který příchozí a odchozí zprávy sledoval v reálném čase. Metody ovládání jsou v podrobnosti uvedeny v 6. kapitole této práce, jedna z nich byla úspěšná.
Studie ulice Koželužské a severní části ulice Masné
Šebo, Martin ; Čížek, David (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh křižovatky a její konceptuální řešení a trasovaní tramvajové trati na severní části ulici Masná a na ulici Koželužská. Návrh řeší šířkové uspořádaní ulic a také bourání nebo zachovávaní rohového domu, dle územního plánu. Přestavba křižovatky zahrnuje posunutí stávajících nástupních ostrůvků na ulici Křenová a vybudování nových nástupních ostrůvků na ulicích Masná a Koželužská tak, aby vznikl přestupní uzel. Také se zde řeší uspořádaní pruhů křižovatky a možnosti cyklistických tras na ulici Křenová v řešeném úseku. Obsahem bakalářské práce jsou variantní řešení šířkového uspořádání ulic Masné a Koželužské, variantní řešení křižovatky a porovnávaní jednotlivých vypracovaných variant a následní zhodnocení těchto variant a výběr nejlepší možné varianty.
Vybavení a technické řešení zastávek městské hromadné dopravy
Ludvíková, Jana ; Ludvík, Matěj (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tématem vybavení a technických řešení tramvajových zastávek, které jsou jedním z prvků osobní dopravy ve městech. Práce byla rozšířena o autobusovou a trolejbusovou dopravu. Byl zpracován katalog možných prostorových vedení městské hromadné dopravy, typů zastávek a jejich vybavení. Součástí této práce je dotazník zabývající se majetkoprávními vztahy a realizacemi zastávek v jednotlivých krajích ČR. Na základě těchto informací byl zpracován postup jak by měl projektant přistupovat k navrhování zastávek městské hromadné dopravy.
Sběrnicové elektroinstalační systémy pro komplexní řízení budov
Mokrý, Lukáš ; Macháček, Jan (oponent) ; Bátora, Branislav (vedoucí práce)
Cílem mé práce je prozkoumat současné možnosti sběrnicových elektroinstalačních systémů pro komplexní řízení budov, především jejich energetickou a ekonomickou bilanci. Zjednodušeně je můžeme nazývat inteligentní elektroinstalace. Bude se jednat o dva systémy od firmy INELS a ABB. Tyto systémy obsahují funkční prvky, především moduly a ovladače. S použitím dalších materiálů vytvořím panel, na kterém budou prvky nainstalovány a poté elektricky propojeny. Systémy bude potřeba uvést do provozu a za pomoci jejich softwarů je naprogramovat. Dále bude následovat měření veličin při různých stavech systému a měření spotřeby, což je jeden z hlavních cílů práce. K tomuto měření budou použity dva měřící přístroje. Samotná práce bude obsahovat teoretický rozbor systémů, jejich popis, využití, způsob fungování a hlavní výhody a nevýhody. Dále zde budou popsány jednotlivé prvky a celý proces práce v laboratoři a měření. Z výsledků bude sestaveno celkové hodnocení a srovnání systémů z různých hledisek, včetně cenového.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Hudečková, Kristína ; Růžička, Tomáš (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Terminál představuje spojení dvou věcí – vnitřního a vnějšího - města a okolí. Záměrem mé práce je plynule propojit hlavní pěší trasu z centra města s autobusovou a vlakovou dopravou. Aby toto spojení bylo co nejpřirozenější, je návrh terminálu založen na koncentraci hmoty v místě spojení a postupné difuzi směrem k městu a směrem k okolí. Terminál je navržen jako podélná stavba s jednou hlavní komunikací uprostřed dispozice. Prostor terminálu vymezuje dvacet ocelových rámů řazených za sebou ve směru osy propojení vlakové trati a pěší komunikace z centra města. Ocelový rám se tedy stává dominantním prvkem celé stavby. Rozdílné uzavírání úseků mezi jednotlivými rámy vytváří prostory různých charakterů a odlišné míry propustnosti.
Řízení nouzového osvětlení systémem Foxtrot
Hanák, Petr ; Klaban, Jaromír (oponent) ; Bátora, Branislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řízením nouzového osvětlení, normami a požadavky na jejich provoz a instalaci. Z norem jsou sepsány především požadavky na provoz a bezpečnost nouzového osvětlení, dále konstrukci, instalaci a kontrolování. Řízení nouzového osvětlení je realizováno systémem Foxtrot. Jsou zde uvedeny jeho vlastnosti, popsány jednotlivé části systému, možnosti zapojení a propojení jednotlivých částí a modulů. V neposlední řadě jsou uvedeny další způsoby řízení nouzového osvětlení a příklady konkrétních systémů od výrobců systémů nouzového osvětlení.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Burešová, Karolína ; Lekeš, Architekt MSc Vojtěch (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Zadáním práce je vypracovat architektonicko urbanistický návrh nového přestupního terminálu ve Dvoře Králové. Terminál má sdružovat současné autobusové linky a novou vlakovou trať využívající současnou vlečku. V návrhu jsem se zabývala primárně napojením Terminálu na město s přihlédnutím na rozvojovou oblast města. Tvar budovy vychází z urbanistického řešení. Budova pokračuje v ose kolejí a stáčí se v uliční čáru. Tím vzniká rozptylová plocha směrem k parteru vánočních ozdob. Dopravní řešení umožňuje volný pohyb chodců při přestupu po nástupišti bez křížení s dopravními prostředky, to usnadňuje pohyb tělesně i zrakově postiženým. Zastávky jsou situované v bezprostřední blízkosti a vzniká tak přímý přestup autobus-vlak-MHD. Cílem projektu je navrhnout uzel veškerého pohybu - pěších, cyklistů, vlaků a autobusů. Návrh navazuje na veškeré významné směry a uvažuje vytvoření okruhu městem od terminálu, přes centrum města a Zoo.
Maticový sluchátkový zesilovač pro studiový monitoring
Štěrba, Václav ; Petržela, Jiří (oponent) ; Kratochvíl, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem maticového sluchátkového zesilovače pro studiový monitoring. Jedná se o účelové zařízení pro míchání více zvukových kanálů do sluchátek interpretů, které se využívá při pořizování zvukových nahrávek ve studiu. Základ tohoto zařízení obsahuje vstupní část pro linkový audio signál, směšovací část, která slouží k nastavení úrovní jednotlivých vstupů pro každý výstup, část zesilovače s nastavením úrovně výstupního signálu pro každý výstup a výstupní část pro připojení sluchátek. Zařízení využívá připojení k sběrnici linkového vícekanálového audio signálu, která také zajišťuje dálkové napájení všech připojených zařízení. Jedná se o náhradní řešení monitoringu jinak sestaveného ze samostatných malých mixážních pultů, které umožňuje jednoduché a rychlé připojení požadovaného počtu monitorovacích bodů.
Optimalizace parkovacích stání pro autobusy a nákladní vozidla
Bedřich, Marek ; Čepil, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá optimalizací rozměrů parkovací normy ČSN 73 6056 Odstavné a parkovací plochy silničních vozidel. Cílem práce bylo optimalizovat rozměry z normy v roce 2011, případně navrhnout nový způsob řazení. Práce vychází z rešerše, která byla provedena na českých předchozích i stávajících normách a taktéž na normách zahraničních. Změna rozměrů byla možná díky prověření vlečných křivek jednotlivých stání. Nově navržené rozměry jsou uvedeny v závěru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 178 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.