Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimalizace metody izotermální amplifikace zprostředkované smyčkou pro testování infekce způsobené bakterií Haemophilus influenzae
Zadáková, Kateřina ; Jeřábek, Petr (vedoucí práce) ; Svášková, Dagmar (oponent)
Haemophilus infuenzae je gramnegativní, tyčinkovitý a převážně lidský patogen. Infekce způsobená tímto mikroorganismem je nebezpečná především pro děti do pěti let, u kterých způsobuje hlavně pneumonii a meningitidu. Ačkoliv je proti jeho nejnebezpečnějšímu typu b dostupné očkování, působí především v rozvojových zemích stále potíže. Díky tamější nízké proočkovanosti se navíc šíří kmeny, které jsou více rezistentní vůči antibiotikům, jež se pro léčbu infekce využívají. Přístrojová náročnost pro současné možnosti detekce infekce bakterií H. influenzae (např. polymerázová řetězová reakce) způsobuje, že v ekonomicky chudších částech světa je spolehlivá detekce problémem. Možnou levnou a spolehlivou metodou by se mohla stát izotermální amplifikace DNA pomocí smyčky. Předmětem této bakalářské práce tak bylo navržení sad "primerů" a jejich aplikace při LAMP reakci. Navržené "primery" cílily na gen ompP6, kterýjiž v některýchstudiíchbyl cílem LAMP reakce a je také častým cílem při detekci metodou PCR. V rámci optimalizace byly zkoušeny rozdílné objemy reakční směsi a více možností detekce produktů LAMP reakce - kolorimetrická detekce pomocí acidobazického indikátoru a fluorescenční detekce pomocí různých barviv sledována v reálném čase. Klíčová slova: Haemophilus influenzae, izotermální amplifikace...
Hry v logopedické prevenci
ZADÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce je napsaná na téma Hry v logopedické prevenci. Cílem mé bakalářské práce je poukázat na roli her v logopedické prevenci a představit jejich nabídku, která by mohla posloužit jako inspirace nebo pomůcka učitelkám v mateřských školách. V teoretické části se zaměřuji nejprve na ontogenetický vývoj řeči, který je rozdělený na jednotlivá období a doplněn o preventivní doporučení. Ve druhé části se věnuji logopedické prevenci a její realizaci v předškolních zařízeních. Zmiňuji se o důležitosti rozvoje jazyka a řeči v rámci RVP PV, dále o podporovaných oblastech logopedické prevence jako například sluchové a zrakové vnímání, o obecných pravidlech pro správný vývoj řeči a metodách logopedické prevence, mezi které patří hra. Ve třetí části se zabývám samotnou hrou, jejím významem, znaky a jejich rozdělením. V praktické části je uvedeno deset her, které byly vyzkoušené s dětmi v mateřské škole. Jednotlivé hry jsou zaměřené na rozvoj dovedností, které jsou předmětem zájmu logopedické prevence. Na základě pozorování jsou hry popsány a zhodnoceny. Pozorovala jsem především, jaký zájem děti o hry projevovaly, ale zaměřila jsem se i na možnost využití her individuálně či skupinově nebo v různých částech dne. V přílohách je sborníček her a fotografie pomůcek, které jsem ke hrám vytvořila.
Komentovaný překlad: Životní prostředí (Beaux, Jean-Francois. L'Environnemnt Nathan, Paris 1997, str. 4-9, 82-99)
Zadáková, Kateřina ; Belisová, Šárka (vedoucí práce) ; Duběda, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se skládá z překladu úryvku z francouzské publikace L'Environnement a z komentáře překladu. Výchozí text se zabývá různými aspekty obecné ekologie a ochrany životního prostředí. Překlad sestává z části prvního oddílu, který je věnován obecné ekologii, a oddílu čtvrtého, který pojednává o ochraně fauny a flóry. Komentář sestává z translatologické analýzy výchozího textu a příkladů konkrétních překladatelskch problémů a jejich řešení.
Loutka a její vliv na utváření osobnosti dítěte
ZADÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá vlivy loutkového divadla na osobnostní rozvoj předškolního dítěte. Cílem práce je zjistit jaké loutky předškolní děti upřednostňují a co jejich výběr ovlivňuje - materiál, barvy, souměrnost. Práce zkoumá také reakce dětí na určitý typ loutkového divadla. Teoretická část vymezuje pojmy z oblasti loutkového divadla, seznamuje čtenáře s druhy loutek, historickými souvislostmi vývoje loutkového divadla. Zabývá se vývojovými zvláštnostmi dítěte v předškolním věku a využitím loutky jako výchovného prostředku. V praktické části je formou pozorování a rozhovoru zkoumáno působení loutky a loutkového divadla na dítě.

Viz též: podobná jména autorů
4 ZADÁKOVÁ, Kateřina
1 Zadáková, Klára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.