Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Design online vzdělávání - vliv způsobu testování na učení se
Nečadová, Karolína ; Pýcha, Čeněk (vedoucí práce) ; Wanča, Nina (oponent)
(česky) Tato diplomová práce se zabývá tím, jaký vliv má forma testování a hodnocení strategie učení a učení se. Práce nejprve představuje základní koncepty spojené s e-learningem. Nejprve je představen fenomén mikrokurzů a mikrocertifikátů. Následně je popsán samotný pojem e- learningua k němu přidružených konceptů jako je m-learning a blended learning. Dále je pozornost věnována popisu masových otevřených online kurzů, a rozdílu mezi cMOOC a xMOOC. Krátce jsou představeny také Learning Management Systems a jejich open source varianta, Moodle, který je použit v rámci této diplomové práce. Jsou také popsány vybrané modely používané k designu e-learningu: 4D model, ADDIE a ASSURE. Část, která se věnuje formativnímu a sumativnímu hodnocení, nejprve krátce představuje sumativní hodnocení, podrobněji pak formativní hodnocení, jeho možnosti využití, jeho limity a jeho specifika v online prostoru. Prostor je věnován také testování a hodnocení online a typům zpětné vazby, které je možné online využívat. V kapitole Strategie učení v e-learningu je stručně popsáno, jak je ke strategiím učení online přistupováno. Je představeno také sebeřízené a seberegulované učení a jeho vybrané modely. Druhá část se již věnuje výzkumu. Nejprve je navržen e-learningový kurz, kterým projdou všichni respondenti. Ti následně...
Aplikace design thinking metody ve vzdělávání na českých základních školách
Čápová, Lada ; Wanča, Nina (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
(česky) Tato diplomová práce zkoumá význam a realizaci kritického myšlení, kreativity a schopnosti řešit složité problémy v moderním vzdělávacím procesu, což je obzvlášť důležité v kontextu prudkého vývoje umělé inteligence. Práce zdůrazňuje potřebu přechodu od tradičního modelu výuky, který klade důraz na předávání hotových znalostí, k výuce založené na konstruktivistické teorii. Práce se opírá o myšlenky a výzkum klíčových osobností v oblasti vzdělávání a technologií, včetně Vygotského, Paperta, Dedeho a Jörga. Důraz je kladen na důležitost osobního a kompetenčního rozvoje žáků, včetně rozvoje dovedností potřebných v informační společnosti. Zaměřuje se na zkoumání výukových metod s využitím design thinking (DT), které umožňují studentům přistupovat k učení kreativně a zodpovědně. V čtyřech hlavních kapitolách práce představuje stručný vývoj a vymezení pojmu DT, provádí systematickou rešerši, popisuje vlastní výzkumný design a poskytuje souhrn klíčových zjištění a doporučení pro budoucí praxi a výzkum.
Zjištění uživatelských potřeb učitelů navštěvujících muzejní weby
Holý, Mikuláš ; Wanča, Nina (vedoucí práce) ; Pýcha, Čeněk (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na uživatelské potřeby učitelů navštěvujících muzejní weby. Práce zkoumá aktuální vztah učitelů k webovým stránkám muzeí a galerií. Teoretická část se věnuje spolupráci muzeí a škol, prezentaci muzeí na webu a současnému stavu poznání v této oblasti. Praktická část práce je tvořena kvantitativním průzkumem formou online dotazníku a analýzou získaných výsledků. Otázky se zaměřují na samostatnou důležitost webů pro učitele a obsah webových stránek, který by tuto důležitost umocnil. Z výzkumu vyplývá, že učitelé muzejní weby vnímají, uvědomují si jejich výhody a jsou ochotní využívat online obsah, který nabízí. Chybí jim ale dostatek potřebných informací o zveřejňovaných akcích a využití online obsahu, což má za následek upřednostnění jiných komunikačních kanálů. Muzea a galerie proto nemusí měnit celý koncept svých webů, musí pouze uvádět více důležitých informací o exkurzích a lépe učitele informovat, jak využít nabízené online materiály.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.