Žádný přesný výsledek pro Vorel,, Jan nebyl nalezen, zkusme místo něj použít Vorel Jan ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Pohon pro elektrický motocykl
Bartoš, Jiří ; Vorel, Pavel (oponent) ; Martiš, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá kompletním návrhem elektrického pohonu pro lehký motocykl. Jsou zde uvedeny různé typy trakčních motorů i zdrojů elektrické energie pro pohon a je vybráno konkrétní řešení pro použitý rám motocyklu Jawa 50/555. Součástí práce je měření ztrát trakčního motoru a úprava chlazení. Následují trakční výpočty a definice parametrů pohonu. Součástí je také návrh a realizace 10S6P Li-ion baterie s balancerem a ochranným obvodem proti přílišnému vybití. Dále je v práci popsán návrh snižujícího DC/DC měniče s regulátorem proudu, návrh chlazení výkonových součástek a následná realizace kompletního měniče včetně krytu.
DC/DC měnič 24 V / 320 V / 60 W pro záložní zdroj s galvanickým oddělením
Dvořák, Petr ; Martiš, Jan (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem, dimenzováním a realizací DC/DC měniče 24 V / 320 V s výkonem 60 W. V první části jsou zde krátce popsány lineární stabilizátor a dále pak spínané zdroje s jejich rozdělením. Na základě této kapitoly bylo vybráno zapojení blokujícího měniče. Druhá část se zabývá návrhem součástek a popisem řídícího obvodu. V závěru je ukázaný zkonstruovaný měnič se záznamy z ověřovacího měření.
Experimentální spínaný zdroj s tranzistory GaN MOSFET
Matiaško, Maroš ; Martiš, Jan (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá návrhom testovacieho spínaného zdroja na princípe vysokofrekvenčného meniča. Cieľom tejto práce je návrh a konštrukcia experimentálneho meniča, ktorý používa na spínanie tranzistory GaN MOSFET a diódy SiC. Bola použitá topológia jednočinného priepustného meniča s dvoma spínačmi. Pri návrhu je zvolený netradične vysoký spínací kmitočet. Pri konštrukcii bol použitý výkonový transformátor s použitím otvoreného magnetického obvodu. Výstupom tejto práce je funkčný menič, ktorý je určený predovšetkým na výukové a demonštračné účely. Jednotlivé časti meniča sú rozdelené do individuálnych blokov, ktoré je možné ďalej použiť na zostavenie iných typov meničov.
Dvojkvadrantový regulovatelný zdroj pro laboratorní účely
Kalus, Jiří ; Vorel, Pavel (oponent) ; Knobloch, Jan (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce je návrh spínaného zdroje s možností pohlcování energie pro případ napájení dvoukvadrantové zátěže. Zdroj se skládá ze tří částí: napájení pro řídící obvod, jednočinný propustný měnič a pohlcovač zpětné energie. Výstupní výkon zdroje je 400 W a napětí na výstupu 0 až 40 V, proud +10 až -10 A. Bakalářská práce se zabývá v první polovině popisem obvodů a v druhé části jejich návrhem a výpočtem. Schémata a desky plošných spojů jsou obsaženy v příloze této práce.
Systém identifikace vlaků ve výhybkách pomocí pokročilých metod strojového učení
Krč, Rostislav ; Vorel,, Jan (oponent) ; Plášek, Otto (oponent) ; Podroužek, Jan (vedoucí práce)
Tato disertační práce pojednává o možnostech automatického rozpoznání vlaků ve výhybkách na základě akcelerometrických dat. Byl zohledněn současný stav poznání včetně požadavků výzkumných projektů jako S-Code, In2Track a Výhybka 4.0. V provedených experimentech byly uvažovány různé architektury umělých neuronových sítí (ANN) a statisticky vyhodnoceny různé scénáře použití. Výsledná přesnost dosáhla 89.2 % pro konvoluční neuronovou síť (CNN), která byla vybrána jako vhodná základní architektura pro další experimenty. Projevila se vysoká schopnost zobecnění problému, jelikož modely natrénované na datech z jedné lokality byly schopné určit typ lokomotivy na jiné lokalitě. Další experimenty posuzovaly vliv filtrů a redukce šumu. Ukázalo se, že natrénované modely jsou vhodné pro aplikaci in-situ s ohledem na hardwarová omezení, neboť mají malé nároky na paměť a výpočetní výkon. Kvůli omezenému množství naměřených dat byla využita data z elektrické přenosové soustavy, což umožnilo další upřesnění navržené CNN architektury. Nejvyšší přesnosti pro klasifikaci časových řad je dosaženo pomocí hluboké vícevrstvé architektury s využitím regularizačních metod jako dropout nebo normalizace batche. Využití aktivační mapy tříd (CAM) napomohlo vysvětlení rozhodovacího procesu neuronové sítě. Prezentované výsledky prokázaly proveditelnost identifikace typů vlaků přímo ve výhybce. CNN byla zvolena jako optimální architektura pro tento úkol, vzhledem k vysoké přesnosti, schopnosti automatické filtrace a rozpoznání vzorů, což umožňuje využití end-to-end strategie. Vzhledem k nízkým výpočetním nárokům je navíc možné použití natrénovaných modelů přímo na výhybce. Byly rovněž formulovány požadavky na minimální množství dat a parametry senzorů. Tato disertační práce přispívá k porozumění problematiky identifikace typů vlaků a poskytuje pevné teoretické základy pro další výzkum.
Bezdrátový přenos výkonu 20 kW
Tománek, Radek ; Vorel, Pavel (oponent) ; Martiš, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem bezdrátového přenosu výkonu na vzdálenost 600 mm dimenzovaného na 20 kW. Přenos je zajištěn pomocí induktivní vazby rezonančních obvodů s cívkami o průměru 800 mm. Obsahuje popis návrhu a výpočtů jednotlivých částí s uvedením konkrétních hodnot. Zahrnuje také popis a schémata řídicích obvodů.
Blokující spínaný zdroj 600 W s experimentální samokmitající topologií
Darida, Slavomír ; Vorel, Pavel (oponent) ; Martiš, Jan (vedoucí práce)
Samokmitající blokující měniče jsou s oblibou využívány zejména pro jejich jednoduchost, robustnost a nízkou cenu. Běžně se využívají v oblasti malých výkonů například jako zdroje pro nabíjení mobilních telefonů. Tato práce se zaměřuje na použití podobné koncepce k vytvoření samokmitajícího blokujícího měniče o výkonu 600 W.
Nové koncepce výkonových pulsních měničů s použitím extrémně rychlých spínacích polovodičů na bázi karbidu křemíku
Kuzdas, Jan ; Chlebiš,, Petr (oponent) ; Drábek,, Pavel (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou pulzních měničů velkého výkonu (desítky kW) při použití nových polovodičů z karbidu křemíků (SiC). Nejprve je analyzován současný stav dané problematiky. Dále navazuje vlastní výzkum v konkrétní oblasti výkonových propustných měničů s pulzním transformátorem. Zde byl kladen velký důraz na minimalizaci rozměrů a hmotnosti. Při volbě detailů koncepce byly důležitými vodítky spolehlivost a robustnost. Aby bylo dosaženo definovaných cílů, bylo nutné použít nejnovější dostupné spínací tranzistory a diody a neobvykle velkou spínací frekvenci měniče (100 kHz při výkonu cca 16 kW). Díky tak vysoké spínací frekvenci bylo dosaženo malých rozměrů jak pulzních transformátorů, tak výstupních tlumivek. Dílčí samostatnou teoretickou oblastí práce byla optimalizace vysokofrekvenčního impulzního transformátoru s ohledem na minimální objem a hmotnost jádra a vinutí. Zde bylo provedeno několik analytických řešení optimalizačních úloh, jejichž výsledky by mohly mít přesah do realizační praxe v oblasti spínaných zdrojů. Kombinace velkého spínacího kmitočtu, rychlých polovodičů a velkého výkonu přináší nárůst různých parazitních jevů v silových obvodech měniče. V práci jsou tyto jevy detailně analyzovány. Řešení vedoucí k jejich minimalizaci případně úplnému odstranění byla teoreticky navržena a v experimentální části práce úspěšně realizována, ověřena a dále dopracována. Detailní popis realizace funkčního vzorku a série ověřovacích měření jsou uvedeny v závěrečné části práce.
Nízkonapěťový trakční pohon s palivovým článkem
Hejkrlík, Jan ; Singule, Vladislav (oponent) ; Richter, Aleš (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Cílem práce je výzkum a vývoj elektromobilu s palivovými články jako primárními zdroji elektrické energie, které budou řízeny s ohledem na co nejvyšší dojezd a účinnost přeměny vodíku v elektřinu. První část práce je věnována koncepci pohonu jako celku, část druhá se věnuje řešení dynamiky vozidla. V části třetí je popsán návrh matematických modelů jednotlivých komponent pohonu a v části čtvrté jsou uvedeny výsledky simulací provozu na dané trati při různých způsobech řízení palivových článků a různých rychlostech vozidla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.