Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Melodic contours in political debates: comparison of British and American English
Vonzová, Veronika ; Skarnitzl, Radek (vedoucí práce) ; Luef, Eva Maria (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na rozdíly charakteristik prozodické fráze v britské a americké angličtině (délka fráze, intonační pohyb, intonační rozpětí). Snaží se tím zaplnit mezeru v komparativním výzkumu, která spočívá v nedostatku studií porovnávajících výše zmíněné variety angličtiny v uvedených aspektech suprasegmentální úrovně. Teoretická část popisuje prozodii a její funkce v jazyce, také intonaci, jednotlivé typy intonačních pohybů a jejich funkce. Zaměřuje se také na rozdíly mezi britskou a americkou tradicí zápisu intonace v průběhu analýzy a na rozdíly a nesrovnalosti v jejich terminologiích. Nakonec také uvádí nový termín, inspirovaný českou terminologií, tzv. FMU, který v anglické terminologii chybí a který pomáhá při rozlišování funkce a formy jednotlivých intonačních pohybů. FMU odpovídá českému termínu melodém (tj. "funkce" intonačního pohybu, např. klesavý melodém) a stojí proti konkrétnějšímu typu průběhu melodému, kadenci ("forma", konkrétní realizace intonačního pohybu, např. klesavo-rovná kadence). Empirická část práce nabízí studii provedenou na vzorku 800 frází (400 britských a 400 amerických), které jsou porovnány v následujících oblastech: délka fráze, intonační pohyb a intonační rozpětí mluvčích. Studie je zakončena diskuzí výsledků a krátkým přehledem doporučení pro...
Effectiveness of teaching English prosodic features in Czech children
Vonzová, Veronika ; Skarnitzl, Radek (vedoucí práce) ; Lewis, Suzanne (oponent)
a klíčová slova Hlavním cílem této práce je zjistit, zda si mohou děti osvojit prozodické rysy angličtiny po absolvování výuky, která je na tyto jevy částečně zaměřená. Teoretická část se nejdříve zaměřuje na prozodii a její význam v komunikaci. Následně jsou představeny dvě z jejích nejdůležitějších složek: intonace a rytmus, které byly také cílovými jevy pro analýzu v empirické části. Oba tyto aspekty prozodie jsou představeny nejen co se týče jejich hlavních charakteristik, ale také s ohledem na jejich význam pro dosažení srozumitelnosti v projevu mluvčího. Práce dále pojednává o důležitosti zahrnutí výuky prozodie do hodin angličtiny a zdůrazňuje specifika práce s mladšími žáky. Jelikož se většina výzkumů zaměřující se na efektivitu výuky prozodie doposud zabývala především dospělými, empirická část popisuje studii provedenou s dvěma skupinami dětí, experimentální a kontrolní. Část metodologie popisuje formu výuky a poté i povahu nahrávek. Tyto nahrávky byly analyzovány za účelem zjistit, zda žáci v experimentální skupině udělaly v rámci prozodie během roku nějaký pokrok. Následně byly také porovnány obě skupiny, aby bylo možné vyvodit závěr, zda měla výuka prozodických rysů nějaký vliv na jejich osvojení dětmi. Vzhledem k specifičnosti práce s dětmi jsou výsledky prezentovány spíše formou...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.