Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv zadní části karoserie na aerodynamickou interakci vozidel
Vondruš, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na CFD simulaci jízdy skupiny dvou za sebou jedoucích vozidel DrivAer v různých karosářských variantách. Pro karosářské varianty Estateback, Fastback a Notchback jsou vytvořeny CFD modely, které jsou následně řešeny pomocí turbulentního modelu k-epsilon. Cílem práce je analýza vlivu zadní části karoserie vozů na jejich aerodynamické charakteristiky s ohledem na jízdu ve skupině.
Stirlingův motor
Vondruš, Jan ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá popisem a výpočtem tepelného Stirlingova motoru s uzavřeným pracovním oběhem a tepelnou regenerací. V teoretické části je popsána historie motoru, princip jeho funkce, rozdíly jednotlivých konstrukčních typů motoru a využití motoru v minulosti i současnosti. Dále je zde popsán princip a způsob výpočtu ideálního Stirlingova cyklu a také výhody a nevýhody použití těchto tepelných strojů. Praktická část práce se zabývá výpočtem pomocí ideálního Stirlingova cyklu a výpočtem cyklu jednotlivých modifikací pomocí Schmidtovy idealizace. Primárním cílem této bakalářské práce je porovnání výsledků získaných užitím obou metod. Výsledky práce ukazují, že použití Schmidtovy idealizace dává nižší, a tedy přesnější hodnoty parametrů motoru oproti užití ideálního Stirlingova cyklu.
Měření průtoku vzduchu kompaktním výměníkem ve větrném tunelu
Žůrek, Michael ; Vondruš, Jan (oponent) ; Šebela, Kamil (vedoucí práce)
Práce popisuje soutěž Formule Student, přehled používaných aerodynamických prvků, umístění výměníků na těchto monopostech a současném vozu Dragon e2. Další část se zabývá používanými výměníky a jejich aerodynamickým odporem, zejména způsobeným jejich nakloněním a nerovnoměrným prouděním. Následuje popis přípravy a průběhu měření v aerodynamickém tunelu, popis obecných a použitých měřících přístrojů. Byl vytvořen a popsán algoritmus, který byl použit pro vyhodnocení měření a okomentován vliv některých faktorů. Na pravém výměníku byly porovnány metody měření průtoku, jmenovitě měření sondou, tlakovou diferencí a turbinovým průtokoměrem. Na levém výměníku byl pozorován vliv vybraných aerodynamických elementů. Poslední částí je měření alternativní polohy výměníku za zadní nápravou vozu.
Aerodynamics of an electric vehicle and a vehicle with combustion engine
Mikula, Marek ; Kocman, František (oponent) ; Vondruš, Jan (vedoucí práce)
This bachelor thesis focuses on describing the differences in aerodynamics between electric and internal combustion engine cars. For the same vehicle model lines and different powertrains, a survey of today's market has been conducted and the thesis has been complemented with the current topic of the implementation of active aerodynamic features and systems for vehicles in different price ranges with different aerodynamic requirements.
Vliv zadní části karoserie na aerodynamickou interakci vozidel
Vondruš, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na CFD simulaci jízdy skupiny dvou za sebou jedoucích vozidel DrivAer v různých karosářských variantách. Pro karosářské varianty Estateback, Fastback a Notchback jsou vytvořeny CFD modely, které jsou následně řešeny pomocí turbulentního modelu k-epsilon. Cílem práce je analýza vlivu zadní části karoserie vozů na jejich aerodynamické charakteristiky s ohledem na jízdu ve skupině.
Stirlingův motor
Vondruš, Jan ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá popisem a výpočtem tepelného Stirlingova motoru s uzavřeným pracovním oběhem a tepelnou regenerací. V teoretické části je popsána historie motoru, princip jeho funkce, rozdíly jednotlivých konstrukčních typů motoru a využití motoru v minulosti i současnosti. Dále je zde popsán princip a způsob výpočtu ideálního Stirlingova cyklu a také výhody a nevýhody použití těchto tepelných strojů. Praktická část práce se zabývá výpočtem pomocí ideálního Stirlingova cyklu a výpočtem cyklu jednotlivých modifikací pomocí Schmidtovy idealizace. Primárním cílem této bakalářské práce je porovnání výsledků získaných užitím obou metod. Výsledky práce ukazují, že použití Schmidtovy idealizace dává nižší, a tedy přesnější hodnoty parametrů motoru oproti užití ideálního Stirlingova cyklu.

Viz též: podobná jména autorů
1 Vondruš, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.