Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Čtenářský koutek a jeho role v rozvoji čtenářské pregramotnosti
Vohralíková, Zuzana ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Práce je založena na kvalitativní výzkumné činnosti, ve které byla využita metoda vícečetné případové studie na záměrně vybraných mateřských školách. Hlavní náplní práce je zorientování se v základních teoretických východiskách týkajících se čtenářské gramotnosti, čtenářské pregramotnosti a čtenářských koutcích fungujících v mateřské škole. V empirické části práce bylo mým cílem zjistit, jakým způsobem a za jakým účelem je čtenářský koutek v mateřských školách využíván. Základní výzkumná otázka, inspirovaná dosavadními poznatky o zkoumaném fenoménu, si pokládá za cíl popsat, jakým způsobem pomáhají čtenářské koutky v rozvoji čtenářské pregramotnosti v mateřských školách. Tato výzkumná otázka se dále větví na specifické výzkumné otázky, které se zaměřují nato, jak může být vybaven čtenářské koutek v mateřské škole, jak mateřská škola získává knihy a časopisy, jak se orientuje v dnešních nabídkách trhu, jaké činnosti jsou ve čtenářském koutku v mateřské škole realizovány, co vedlo učitele / ředitele k vytvoření čtenářského koutku a jak na koutek pohlížejí samy děti. Pro získání odpovědí na tyto otázky případové studie byly použity výzkumné metody pozorování, rozhovoru a obsahové analýzy. Z výsledků je patrné, že možnosti, informovanost a názory pedagogů jsou sice různorodé, přesto se ve většině stěžejních...
Přírodní materiály ve výtvarných a tvořivých činnostech v mateřské škole
VOHRALÍKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá výtvarnými a tvořivými činnostmi z přírodního materiálu v mateřské škole. Jedním cílem je specifikovat, s jakými přírodními materiály lze v mateřské škole s dětmi pracovat a jaké činnosti provozovat. Druhým cílem je zjistit, jaký mají přístup dnešní pedagogové k těmto činnostem. Teoretická část je zaměřena na otázky vývoje předškolního dítěte a jeho schopnost manipulovat a tvořit s drobným materiálem. Činnosti jsou zařazené v kontextu ŠVP a TVP. Následuje charakteristika vhodných přírodních materiálů a jejich využití v mateřské škole. Dále jsou zde uvedeny techniky, které se při činnostech s přírodním materiálem používají a stručně popsány tvořivé oblasti, jako je artefiletika a land-art. Praktická část je věnována projektu, který nese název "Kouzlení s přírodou". Pomocí projektu jsou konkrétní tvořivé a výtvarné činnosti řazeny podle ročního období, dle dostupnosti přírodních materiálů. Část činností byla realizována v mateřské škole a následně vyhodnocena na základě pozorování dětí při práci. V další části bakalářské práce jsou vyhodnoceny předpoklady týkající se přístupu dnešních pedagogů mateřských škol k těmto činnostem. K tomuto šetření byla použita dotazníková metoda. Předměty výzkumu jsou předškolní děti ve věku od 5 do 6 let a předškolní pedagogové.

Viz též: podobná jména autorů
2 VOHRALÍKOVÁ, Zuzana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.