Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inkluzivní vzdělávání pohledem učitelů Základní školy Lupáčova, Praha 3
Vitnovská, Dobromila ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce přináší pohled učitelů na inkluzi a inkluzivní vzdělávání v běžné základní škole. Teoretická východiska práce seznamují se základní legislativou v oblasti inkluze a s pojmy integrace, inkluze, inkluzivní vzdělávání. Teoretická část se blíže zabývá souborem podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a rozebírá specifika inkluzivního prostředí běžné školy. Výzkumná část práce popisuje výzkumné šetření, které má za cíl zjistit postoj učitelů k inkluzi a vyhodnotit jejich zkušenosti se zaváděním inkluzivního vzdělávání na vybrané škole. Výzkum odhaluje pozitivní i negativní názory učitelů na inkluzi a mapuje jevy, které učitelům ztěžují práci při inkluzivním vzdělávání. Na základě analýzy odpovědí z dotazníkové šetření se podařilo zjistit, že mezi učiteli mírně převažuje negativní postoj k inkluzi, ale více než polovina oslovených učitelů vidí význam inkluzivního vzdělávání v souvislosti s výukou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Pro další rozvoj inkluzivního vzdělávání by učitelé na dané škole přivítali menší počet žáků ve třídách, větší počet asistentů pedagoga a metodické vedení při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. KLÍČOVÁ SLOVA inkluze, inkluzivní vzdělávání, inkluzivní školní prostředí, podpůrná opatření, učitel, žák se...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.