Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Shades of Iconoclasm in Orson Welles' Film Noirs
Verma, Jyoti ; Roraback, Erik Sherman (vedoucí práce) ; Vichnar, David (oponent)
Tato diplomová práce je snahou o odhalení různých dimenzí originality vy- jadřování Orsona Wellese v jeho filmech noir. Za tímto účelem nejsou v cen- tru pozornosti pouze noirové klasiky z Wellesovy tvorby jako Dáma ze Šanghaje, Dotek zla, Pan Arkadin, a Proces, ale také Občan Kane a Skvělí Ambersonové, které byly důležité pro jeho úplnou vyspělost v tradici noiru. Postoje různých kritiků, především Jamese Naremora, Simona Callowa, Clintona Heylina a Erika S. Rorabacka, jsem prostudovala a citovala k rozvoji svých argumentů. První kapitola je zaměřena na studii postav ve Wellesových filmech a jeho herecké metodiky spolu s vyobrazení ženského jednání. Druhá kapitola je tem- atickou studií Wellesovy kritiky hlavních společenských změn a postojů, které převažovaly v USA. Události, jako je španělsko-americká válka, operace Wetback a problémy, jako je žlutá žurnalistika, postoj k imigrantům a rasismus, budou zk- oumány z hlediska toho, jak se promítly do jeho filmů. Poslední částí této práce je obnovená studie teorií filmových kritiků a filozofů, zejména Andrého Bazina, Gillese Deleuzea a Jacquese Ranci`era. Pojednává o tom, jak se jejich příslušné teorie o kinematografii vztahují k Wellesově dílu filmů noir....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.