|
Volný čas romských dětí v Táboře
Velková, Věra ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Víšek, Petr (oponent)
Bakalářská práce "Volný čas romských dětí v Táboře" pojednává o volnočasových aktivitách romských dětí v Táboře. Práce je zaměřena historii Romů, vztahu romského dítěte ke škole, resp. vzdělávání, vztahu romské menšiny k výchově romských dětí. Z větší části se věnuje nestátním neziskovým organizacím, které se zabývají volnočasovými aktivitami nejenom pro romské děti v Táboře. Podrobněji se zaměřuje na organizaci 1. Kiwajunior klub Tábor a hlavně na její projekt Fílie, který se zabývá především způsoby trávení volného času dětí ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí, z Dětského domova Radenín, z Azylového domu pro ženy a matky s dětmi v Táboře, a tím předcházení patologických jevů ve společnosti. S chlapcem, který je zapojen do projektu Fília, byla vypracována kazuistika. Praktická část je zaměřena konkrétního způsoby trávení volného času romských dětí v Táboře, s kým a kde volný čas tráví, zda ho tráví s rodinou nebo kamarády, jak si představují svůj volný čas, kdyby si ho mohly organizovat pouze samy, zda se jsou chvíle, kdy se nudí.
|
|
Volný čas romských dětí v Táboře
Velková, Věra ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Víšek, Petr (oponent)
Bakalářská práce "Volný čas romských dětí v Táboře" pojednává o volnočasových aktivitách romských dětí v Táboře. Práce je zaměřena historii Romů, vztahu romského dítěte ke škole, resp. vzdělávání, vztahu romské menšiny k výchově romských dětí. Z větší části se věnuje nestátním neziskovým organizacím, které se zabývají volnočasovými aktivitami nejenom pro romské děti v Táboře. Podrobněji se zaměřuje na organizaci 1. Kiwajunior klub Tábor a hlavně na její projekt Fílie, který se zabývá především způsoby trávení volného času dětí ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí, z Dětského domova Radenín, z Azylového domu pro ženy a matky s dětmi v Táboře, a tím předcházení patologických jevů ve společnosti. S chlapcem, který je zapojen do projektu Fília, byla vypracována kazuistika. Praktická část je zaměřena konkrétního způsoby trávení volného času romských dětí v Táboře, s kým a kde volný čas tráví, zda ho tráví s rodinou nebo kamarády, jak si představují svůj volný čas, kdyby si ho mohly organizovat pouze samy, zda se jsou chvíle, kdy se nudí.
|
|
New semisynthetic analogs of human insulin
Škarda, Josef ; Barth, T. ; Velek, Jiří ; Barthová, J. ; Ježek, J. ; Huml, K. ; Kašička, V. ; Ubik, K. ; Velková, V. ; Hauzerová, L. ; Nováková, M. ; Klasová, L. ; Zórad, Š.
|
| |
|
Preparation and characterization of analogs of tetrapeptide B 23 -B 26 and octapeptide B 23 -B 30 of human insulin
Ježek, Jan ; Velek, Jiří ; Velková, Vlasta ; Klasová, L. ; Barthová, J. ; Ubik, Karel ; Kašička, Václav ; Barth, Tomislav ; Wollmer, A. ; Huml, Karel ; Hauzerová, Linda ; Brandenburg, D.
Gly-Phe-Phe-PheNH2, Gly-Phe-Phe-N(Me)Phe-NH2, Gly-Phe-N(Me)Phe-Phe-NH2, and Gly-Phe-Phe-N(Me)Tyr-NH2 and octapeptides Gly-Phe-Phe-N(Me)Phe-Thr-Pro-Lys(Pac)-Thr-OH and Gly-Phe-Phe-Phe-Thr-Pro-Lys(Pac)-Thr-OH. The compounds were isolated by preparative HPLC and characterized by amino acid analysis.
|