Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 225 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aerodynamické prvky osobních automobilů
Petrskovský, Adam ; Vančura, Jan (oponent) ; Vondruš, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá aerodynamickými prvky osobních automobilů. Jsou zde prezentovány teorie o aerodynamických charakteristikách a silových působeních a také popsán vliv aerodynamiky na spotřebu paliva a vznik škodlivých emisí. V práci se nachází ucelený přehled a popis jednotlivých aerodynamických prvků používaných na osobních automobilech. Práce zahrnuje také CFD simulaci čtyř aerodynamických prvků na zjednodušeném modelu auta. Tyto prvky jsou následně mezi sebou porovnávány a je vyhodnoceno, který prvek nejvíce přispěl ke zlepšení aerodynamických charakteristik vozidla.
Bilance recirkulace vzduchu na chladicím paketu vozidla
Macejka, Kamil ; Čavoj, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je vytvoriť vhodný nástroj pre rýchle analýzy recirkulácie teplého vzduchu na chladiacom pakete, ktorá je jedným z významných faktorov vplývajúcich na jeho účinnosť, zhodnotiť tento vplyv a navrhnúť spôsoby na jeho zníženie. Teoretická časť práce sa venuje popisu problému, preskúmaniu existujúcich štúdií a priblíženiu mechanizmov, ktoré sú súčasťou sledovaného javu. Praktická časť obsahuje analýzu prúdových a tepelných javov v motorovom priestore existujúceho vozidla, ktorej výsledky slúžia ako podklad pre vytvorenie výpočtového modelu s grafickým rozhraním. Tento model je následne použitý na porovnanie vplyvov rôznych vstupných parametrov a na základe výsledkov sú navrhnuté geometrické opatrenia cielené na zníženie negatívneho efektu recirkulácie, ktoré sú vyhodnotené pomocou CFD výpočtov.
Calculation of aerodynamic characteristics of a vehicle under yaw conditions
Mračnová, Michaela ; Popela, Robert (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
This diploma thesis focuses on unsteady CFD simulations of a vehicle with different geometric modifications exposed to side wind. The first part of the thesis deals with the evaluation of the aerodynamic characteristics of the vehicle under static yaw conditions determined by the unsteady calculation methodology and the subsequent validation of the used methodology based on the comparison of the results with experimental data. With use of given methodology, the second part of this thesis focuses on representation of unsteady effects occurring under exposure to atmospheric crosswind.
Konstrukční návrh zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla
Hanych, Jaroslav ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou měření výškové polohy těžiště vozidel. Rešeršní část shrnuje obecně známé metody pro měření polohy těžiště a momentů setrvačnosti vozidla. Stěžejní částí práce je konstrukční návrh zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla, jehož princip je založený na měření periody volného kmitání. Plošina zařízení je výškově stavitelná pomocí lineárních hydromotorů. Navržená konstrukce byla podrobena pevnostní kontrole, využita byla kombinace analytického přístupu a metody konečných prvků. Byl popsán postup měření a odvozeny vztahy, pomocí kterých bude výšková poloha těžiště vozidla vypočítána. Na základě znalosti nepřesnosti měřených veličin byl proveden odhad chyby měření pro různé kategorie vozidel.
Metody snižování aerodynamického odporu automobilů
Šimbera, Michal ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zabývá popisem pasivních a aktivních metod snižování aerodynamického odporu osobních automobilů. Nejdříve je uvedena teorie aerodynamiky a možnosti jejího testování. Dále jsou popsány pasivní aerodynamické prvky užívané v sériové výrobě a na výzkumných vozech, rozdělené podle částí automobilu. Nakonec jsou uvedeny některé prvky aktivní aerodynamiky.
Výpočet aerodynamických charakteristik vozidla s vybočením
Fojtů, Kevin ; Čavoj, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá CFD simulací vozidla s různými geometrickými úpravami s nenulovým náběhem proudění. Cílem práce je vyhodnocení působení bočního větru pro jednotlivé verze vozidla spolu s validací těchto dat s naměřenými daty z aerodynamického tunelu. Poslední řešenou částí práce je analýza proudového pole.
Vliv zadní části karoserie na aerodynamickou interakci vozidel
Vondruš, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na CFD simulaci jízdy skupiny dvou za sebou jedoucích vozidel DrivAer v různých karosářských variantách. Pro karosářské varianty Estateback, Fastback a Notchback jsou vytvořeny CFD modely, které jsou následně řešeny pomocí turbulentního modelu k-epsilon. Cílem práce je analýza vlivu zadní části karoserie vozů na jejich aerodynamické charakteristiky s ohledem na jízdu ve skupině.
Aerodynamika automobilů v poválečném období
Šmerda, Ondřej ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zmapováním vývoje automobilové aerodynamiky v poválečném období. Je zaměřena na principy, kterými se návrh automobilu řídil. Vývoj je demonstrován automobily aerodynamicky významnými a neobvyklými, a to včetně závodních a rekordních vozů. V neposlední řadě práce srovnává tehdejší vozy s těmi dnešními a uvádí nedostatky automobilů daného období z dnešní perspektivy.
Návrh EGR výměníku pro recirkulaci výfukových plynů
Bazala, Jiří ; Vančura, Jan (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na nové konstrukční řešení EGR výměníku ve formě CAD modelu, jeho CFD simulaci, vyvození patřičných závěrů, a také porovnání dvou vývojových typů tohoto výměníku.
Analýza vlivu polohy karoserie závodního vozu na aerodynamické charakteritiky
Jirásek, Lukáš ; Svída, David (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je provést citlivostní studii vlivu polohy karoserie vozu na jeho aerodynamická zatížení. Byl vytvořen model CAD model v softwaru Pro/Engineer, předlohou byly rozměry podvozku a karoserie formule Ford 1600. Následně byl model převeden do prostředí CFD, zde byly nastaveny charakteristiky struktury okolního média. Software FLUENT provedl výpočty a měření aerodynamických charakteristik vozidla v závislosti na nastavení výšky a natočení podvozku vozidla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 225 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 VANČURA, Jakub
7 Vančura, Jakub
4 Vančura, Jaroslav
7 Vančura, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.