Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Od globalizace k lokalizaci v konkrétní společnosti
Valentová, Věra ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Ciněk, Petr (oponent)
Současná společnost se stále více globalizuje. V souvislosti s touto skutečností se zásadně mění přístupy v oblasti managementu. Cílem této bakalářské práce je zhodnotit přechod od virtuálního k lokálnímu managementu v konkrétní společnosti. Zkoumány jsou zejména oceňované a neoblíbené prvky řízení v době modelu virtuálního řízení,oceňované a neoblíbené prvky řízení v době modelu řízení lokálním managementem a prvky, které v době modelu řízení lokálním managementem chybí.
UTZ produkce jako alternativa fairtrade
VALENTOVÁ, Věra
Diplomová práce se zabývá certifikačním programem UTZ Certified, který představuje určitou alternativu systému fair trade. UTZ patří k celosvětově největším programům na podporu trvalé udržitelnosti především pro kávu, kakao a čaj. Práce je rozdělena do dvou základních částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku certifikace UTZ, vymezení základních pojmů, identifikaci komodit a podmínek jejich pěstování v rámci UTZ Certified. Pozornost je věnována rovněž obchodování v rámci fair trade a příslušným standardům Fairtrade a WFTO. Praktická část se zabývá úrovní a sortimentní skladbou současné nabídky UTZ produktů na trhu ve vybrané lokalitě a dále realizací spotřebitelského průzkumu zaměřeného na znalost a zájem o produkty UTZ a fair trade ze strany spotřebitelů. Výsledky získané v rámci šetření v maloobchodní síti ukazují, že nabídka UTZ produktů na trhu skutečně existuje a je záležitostí především zahraničních maloobchodních řetězců, jejichž UTZ nabídku často tvoří produkty vlastních privátních značek. Nejširší nabídka UTZ produktů byla zaznamenána v maloobchodním řetězci Lidl, Albert a Kaufland. V nabídce jednoznačně převládají cukrovinky a čokoláda s obsahem certifikovaného UTZ kakaa. Spotřebitelský průzkum byl realizován prostřednictvím online dotazníku a z výsledků vyplývá, že o certifikované produkty pocházející z odpovědné produkce fair trade a UTZ má zájem méně než polovina českých spotřebitelů. Značná část spotřebitelů má při nákupu problém s identifikací těchto produktů na trhu. Nejoblíbenějším fairtradovým produktem se stala káva, v případě UTZ je nejoblíbenější čokoláda. Spotřebitele vede k nákupu těchto produktů především záruka ekologické a sociální ohleduplnosti produkce, nebo také důvěra v lepší kvalitu a chuť.
Fairtradové školy v podmínkách České republiky
VALENTOVÁ, Věra
Bakalářská práce se skládá ze dvou základních částí, teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů fair trade, historii fair trade ve světě a v ČR, způsobům uvádění fairtradových produktů na trh, představení fairtradových organizací, kampaní a projektů na podporu fair trade. Praktická část je zaměřena především na mezinárodní kampaň Fairtradové školy, která do České republiky přišla v roce 2011 a získává podporu stále většího počtu škol. Hlavním cílem bylo zmapovat úroveň realizace kampaně na školách v České republice, které již získaly titul Fairtradová škola, a nebo o něj aktivně usilují. Praktická část je založena na dvou dotazníkových šetřeních. První dotazování se týkalo vedení škol zapojených do kampaně Fairtradové školy a bylo zaměřeno na povinná kritéria nutná pro získání fairtradového statusu. Druhý dotazník byl pak určen studentům Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, která získala titul Fairtradová škola (fakulta) jako první VŠ v ČR. Zde bylo cílem zjistit postoj studentů k fairtradovým aktivitám realizovaným na této fakultě. Z výsledků šetření lze usoudit, že školy, které se do kampaně rozhodly zapojit, pracují velmi intenzivně na naplňování všech povinných kritérií a rozvoj kampaně jde správným směrem. Také postoj studentů Ekonomické fakulty k podpoře fair trade je převážně kladný. Většina studentů považuje zapojení fakulty do kampaně Fairtradové školy za správné rozhodnutí. Vzhledem ke skutečnosti, že kampaň Fairtradové školy odstartovala v ČR teprve nedávno, lze říci, že se vyvíjí velmi pozitivně. Počet škol, které mají zájem se k této kampani připojit, stále roste. Přibývá škol, které chtějí veřejně podpořit fair trade a vzdělávat své studenty v oblasti globálních rozvojových témat. Je velmi důležité, aby si už mladí lidé uvědomovali, jaký vliv může mít spotřební chování lidí ve vyspělých zemích na život lidí v rozvojových zemích. Právě takové kampaně, jako Fairtradové školy a další podobné aktivity, dávají lidem žijícím v takzvaných "zemích třetího světa", šanci vymanit se z chudoby a žít a pracovat důstojněji.

Viz též: podobná jména autorů
3 VALENTOVÁ, Věra
2 Valentová, Vanda
4 Valentová, Vanessa
3 Valentová, Vendulka
8 Valentová, Veronika
2 Valentová, Vladimíra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.