Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj informační a komunikační strategie Evropské komise po rozšíření Evropské unie o státy střední a východní Evropy
Vaňkát, Jiří ; Hradilová, Jitka (vedoucí práce) ; Štogrová Jedličková, Petra (oponent)
Tématem práce je vývoj informační a komunikační strategie Evropské komise. Práce se zaměřuje zejména na období po rozšíření Evropské unie o státy střední a východní Evropy a snahu Evropské komise o vzájemný dialog s evropskou veřejností. V úvodu je popsán stručný vývoj politiky v oblasti informování občanů v průběhu formování Evropských společenství. Následná část práce se věnuje zvýšené potřebě informovanosti obyvatel vyjádřené v průzkumech veřejného mínění a komunikačnímu úsilí Evropské komise o odstranění nejistot z rozšíření EU. Pozornost je také věnována hlavním principům a trendům v oblasti informování veřejnosti o otázkách evropské integrace. Pátá kapitola popisuje politiku informování občanů v institucionální struktuře. Důraz je kladen na Evropskou komisi a její Generální ředitelství pro komunikaci, opomíjeny nejsou ani další instituce a jejich vzájemná spolupráce. V závěrečné části jsou analyzovány stěžejní dokumenty Evropské komise pro oblast komunikace s občany a je popsán současný stav realizace komunikační strategie Evropské komise.
Zvyšování informační gramotnosti v podmínkách Evropské unie: vybrané iniciativy
Vaňkát, Jiří ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Dombrovská, Michaela (oponent)
Cílem bakalářské práce Je zmapovat situaci v oblasti informačního vzdělávání v Evropské unii. První kapitola popisuje/Y význam vzdělávání ve vztahu k zaměstnanosti, jakožto součásti evropské soEiální politiky. Důraz je kladen na důležitost informační výchovy v současné informační společnosti založené na využívání informačních a komunikačních technologií. Kapitola též popisuje Lisabonskou strategii a další důležité dokumenty zabývající se evropskou vzdělávací politikou. Součástí kapitoly je těž stručná komparace se situací v USA a Austrálii. Ve druhé kapitole jsou popsány programy Evropské ume podporující mobilitu studentů, učitelů a výzkumných pracovm1ců po Evropě, vybrané projekty zaměřené na rozvoj informační gramotnosti a možnosti využívání strukturálních fondů při vytváření těchto projektů. Třetí kapitola popisuje situaci v oblasti informačního vzdělávání ve Velké Británii. Poslední část práce se týká budoucího možného vývoje v oblasti rozvoje informační gramotnosti v České republice.

Viz též: podobná jména autorů
2 Vaňkát, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.