|
Výuka organické chemie na SŠ - problémové úseky učiva
Tvarohová, Eliška ; Hybelbauerová, Simona (vedoucí práce) ; Urbanová, Klára (oponent)
Učitelé se v rámci výuky organické chemie setkávají s úseky učiva, které činí žákům větší problém při pochopení i osvojování daného učiva. Tato diplomová práce se v prvé řadě zabývá právě problémovými úseky učiva organické chemie v rámci výuky na gymnáziích. K přesnému vytipování konkrétních témat byl zvolen pedagogický výzkum. Na základě zjištěných informací byly navrženy a vytvořeny nové výukové materiály, jejichž prostřednictvím by se měla zvýšit efektivita výuky problémových úseků učiva v organické chemii, a tak i proces edukace žáků. Teoretická část diplomové práce se zabývá metodikou pedagogického výzkumu, kurikulárními dokumenty, didaktickými prostředky a literární rešerší již definovaných problémových úseků učiva z učebnic organické chemie pro SŠ. Praktická část pak odhaluje výsledky realizovaného pedagogického výzkumu a analýzy učebnic. Hlavním výstupem práce je, kromě zjištěných skutečností, především soubor navržených výukových materiálů na konkrétní problémové úseky učiva organické chemie, jež témata zpracovávají odlišným způsobem a jinou metodou, než jsou běžně ve výuce vyučována. Nově vzniklé materiály, které okomentovalo několik SŠ učitelů chemie, nabízejí další alternativu, jak pojmout výuku vybraných témat z organické chemie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|