Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
On-line kariérové poradenství v práci s nadanými žáky
Turzová, Lucie ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce je individuální kariérové poradenství poskytované žákům středních škol on-line formou. Cílem teoreticko-empirické diplomové práce s názvem On-line kariérové poradenství v práci s nadanými žáky je popsat a porovnat způsob práce různých kariérových poradců v rámci on-line poradenství s žáky středních škol v České republice. V teoretické části závěrečné práce jsou představeny základní pojmy s tématem související, zejména kariérové poradenství, on-line poradenství, adolescence, nadání a talent, metody kariérového poradenství a kariérové poradenství v ČR. Empirická část diplomové práce je založena na smíšeném designu - na kvalitativní výzkumné strategii, na technice polostrukturovaného rozhovoru s kariérovými poradci v rámci projektu vybrané české neziskové organizace a dále na analýze a vyhodnocení dotazníků, které byly zaslány respondentům (nadaným žákům středních škol), kteří se zúčastnili projektu vybrané české neziskové organizace. Diplomová práce poukazuje na potřebnost individuálního kariérového poradenství v kombinaci s nabídkou individualizovaných exkurzí do vybraných organizací a na potřebu individuálního a otevřeného přístupu k cílové skupině, nadaným žákům středních škol.
Motivace kariérových poradců k dalšímu profesnímu vzdělávání
Turzová, Lucie ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Cílem práce je zjistit, jakou motivaci mají kariéroví poradci k dalšímu profesnímu vzdělávání. Na základě těchto zjištění jsou v práci formulována doporučení, jak lze překonat překážky v jejich motivaci pro další vzdělávání. Teoretická část práce rozebírá význam dalšího vzdělávání dospělých, které má vliv na kvalitu poskytované poradenské služby ve školách. Neopomíjí ani strategické dokumenty ČR, které se kariérového poradenství týkají. Práce zahrnuje definování pozic školního kariérového poradce a výchovného poradce, zmíněna je také kvalifikační zkouška dle Národní soustavy kvalifikací, studium pro výchovné poradce a nový studijní obor na VŠ pro kariérové poradce. Rovněž seznamuje s možnostmi a formami dalšího vzdělávání v oblasti kariérového poradenství. Empirická část je založena na kvalitativní metodě dat formou řízeného rozhovoru se třinácti poradci na školách v Ústeckém kraji. Výsledky výzkumného šetření získané na základě odpovědí respondentů poukázaly na to, že jsou poradci na školách motivováni k dalšímu vzdělávání jak ze strany ředitelů škol, tak mají poradci i vlastní vnitřní motivaci založenou na zájmu o profesionalizaci služby.

Viz též: podobná jména autorů
3 Turzová, Lenka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.