Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Trůnící Madona z Týnského chrámu
Turečková, Hana ; Ottová, Michaela (vedoucí práce) ; Royt, Jan (oponent)
- Resumé Hlavním úkolem této bakalárské práce je shromáždení starší literatury a prostudování literatury nové, souvisej ící s daným tématem a tvorící širší základnu pro lepší pochopení složité dejinné situace. Práce se soustredí na téma / sochy Týnské madony z oevru Mistra Týnské kalvárie a zabývá se predevším problémem její datace, která není jednoznacne urcená. Prední ceští badatelé se neshodnou na jejím datování kolem roku 1420. Tato datace je skupinou badatelu obhaj ována špickovou formální analýzou (Jaromír Homolka). Druhá skupina badatelu radí celek do konce tricátých let 15. století a využívá metodu kulturne-historickou (Milena Bartlová, Jirí významu), nebo že v ní byly zpracovány nové prvky, které formálne se výrazne neliší od madon ze strední Evropy, jež zustala bezvýhradne katolická. Fajt) . Dalším tématem této práce je obecný pohled na vývoj trunících madon se zamerením na socharskou produkci západu od pocátku produkce do 40. let 15. století. Tato práce má ambice na základe formální a stylové analýzy pomocí ikonografie a za použití metody komparace vytvorit širší základnu pro jasnej ší pohled na tak významné dílo, jako je Týnská Madona a zaradit je do evropského kontextu. Protože analogií pro sochu Trunící Madony z Týnského chrámu jsem našla ve stredoevropských sbírkách dost, není (z hlediska...
Pojetí mezilidských vztahů v díle Cecilia Valdés o La Loma del Ángel Cirila Villaverdeho
Turečková, Hana ; Poláková, Dora (vedoucí práce) ; Housková, Anna (oponent)
(česky) Tato diplomová práce se věnuje pojetí mezilidských vztahů v románu Cecilia Valdésová aneb Andělský pahorek kubánského spisovatele Cirila Villaverdeho. Pojednává o samotném autorovi a o okolnostech provázejících vznik tohoto románu. Přibližuje děj románu, analyzuje hlavní postavy a jejich funkci v románu. Zabývá se také tématem románu jako žánru obecně, informuje také o indianistickém a kostumbristickém románu. Věnuje se historické situaci na Kubě v době vydání románu, jejíž znalost je nezbytná pro chápání díla v jeho širších historických souvislostech. Zkoumá román Cecilia Valdésová aneb Andělský pahorek z hlediska pojetí mezilidských a partnerských vztahů, řeší vztahy mezi černochy, mulaty a bělochy. Rozebírá vztah mezi hlavními hrdiny románu, který je velice ovlivněn odlišným rasovým původem. V souvislosti s dějem románu přibližuje také téma otroctví. Diplomová práce zároveň porovnává román Cecilia Valdésová aneb Andělský pahorek s dalšími významnými hispanoamerickými romány, které nesou podobné prvky a to Cumandá o un drama entre salvajes Juana Leóna Mery a Aves sin nido Clorindy Matto de Turner. Zaměřuje se hlavně na mezilidské a partnerské vztahy v těchto románech, které jsou ovlivněné odlišným rasovým původem literárních postav.
Pojetí mezilidských vztahů v díle Cecilia Valdés o La Loma del Ángel Cirila Villaverdeho
Turečková, Hana ; Poláková, Dora (vedoucí práce) ; Housková, Anna (oponent)
(česky) Tato diplomová práce se věnuje pojetí mezilidských vztahů v románu Cecilia Valdésová aneb Andělský pahorek kubánského spisovatele Cirila Villaverdeho. Pojednává o samotném autorovi a o okolnostech provázejících vznik tohoto románu. Přibližuje děj románu, analyzuje hlavní postavy a jejich funkci v románu. Zabývá se také tématem románu jako žánru obecně, informuje také o indianistickém a kostumbristickém románu. Věnuje se historické situaci na Kubě v době vydání románu, jejíž znalost je nezbytná pro chápání díla v jeho širších historických souvislostech. Zkoumá román Cecilia Valdésová aneb Andělský pahorek z hlediska pojetí mezilidských a partnerských vztahů, řeší vztahy mezi černochy, mulaty a bělochy. Rozebírá vztah mezi hlavními hrdiny románu, který je velice ovlivněn odlišným rasovým původem. V souvislosti s dějem románu přibližuje také téma otroctví. Diplomová práce zároveň porovnává román Cecilia Valdésová aneb Andělský pahorek s dalšími významnými hispanoamerickými romány, které nesou podobné prvky a to Cumandá o un drama entre salvajes Juana Leóna Mery a Aves sin nido Clorindy Matto de Turner. Zaměřuje se hlavně na mezilidské a partnerské vztahy v těchto románech, které jsou ovlivněné odlišným rasovým původem literárních postav.
Trůnící Madona z Týnského chrámu
Turečková, Hana ; Ottová, Michaela (vedoucí práce) ; Royt, Jan (oponent)
- Resumé Hlavním úkolem této bakalárské práce je shromáždení starší literatury a prostudování literatury nové, souvisej ící s daným tématem a tvorící širší základnu pro lepší pochopení složité dejinné situace. Práce se soustredí na téma / sochy Týnské madony z oevru Mistra Týnské kalvárie a zabývá se predevším problémem její datace, která není jednoznacne urcená. Prední ceští badatelé se neshodnou na jejím datování kolem roku 1420. Tato datace je skupinou badatelu obhaj ována špickovou formální analýzou (Jaromír Homolka). Druhá skupina badatelu radí celek do konce tricátých let 15. století a využívá metodu kulturne-historickou (Milena Bartlová, Jirí významu), nebo že v ní byly zpracovány nové prvky, které formálne se výrazne neliší od madon ze strední Evropy, jež zustala bezvýhradne katolická. Fajt) . Dalším tématem této práce je obecný pohled na vývoj trunících madon se zamerením na socharskou produkci západu od pocátku produkce do 40. let 15. století. Tato práce má ambice na základe formální a stylové analýzy pomocí ikonografie a za použití metody komparace vytvorit širší základnu pro jasnej ší pohled na tak významné dílo, jako je Týnská Madona a zaradit je do evropského kontextu. Protože analogií pro sochu Trunící Madony z Týnského chrámu jsem našla ve stredoevropských sbírkách dost, není (z hlediska...
Tanec aneb cesta k obrazu
Jandová, Markéta ; Turečková, Hana (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
Tanec a výtvarné umění jsou obecně považované za dvě nezávislé umělecké formy. Jejich působnost se však prolíná, jsou si navzájem inspirací a dohromady jsou schopny vytvářet harmonický celek. Tato práce je výsledkem nahlédnutí do umělecké činnosti Jacksona Pollocka a Anny Teresy De Keersmaeker, a díky kterým se porovnává akční malba s choreografií. Oba tvůrčí procesy spojuje společná cesta tance, na jehož konci se nachází obraz. Text se snaží ukázat malíře, který vstoupil na plátno a prostřednictvím gestické malby dospěl k obrazu a dále pohlíží na choreografii, jejíž proces je spojen s malbou a výsledek dojde ke stejnému konci jako u malíře ? vytvoří obraz. V závěru dochází ke konfrontaci s osobními choreografickými zkušenostmi autora, pracujícího na propojování výtvarného umění a tance skrze vlastní tvorbu.
Modrovous: Analýza choreografické práce Piny Bauschové
Turečková, Hana ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Wiesner, Daniel (oponent)
ve své práci Modrovous: analýza choreografické práce Piny Bauschové se zabývám životem Piny Bauschové, především však její tvorbou. Práce začíná jejíma vzpomínkama na dětství, sleduje její studium ve Folkwang Schule v Essenu a na Julliard Shool v New Yorku a její začátky s Wuppertal Tanze Theatre. Dále se zaměřuji na její dílo, jeho vývoj, práci Piny Bauschové s tanečníky hudbou a scénou a na psychologické aspekty jejího díla. Také na to koho ovlivnila a jaké jsou na její tvorbu ohlasy. Druhou část práce zaujímá historicko-kulturní analýza. Zajímám se především o to z jakého prostředí Pina Bauschová vyšla, kdo ji ovlivnil, jaké měla učitele a jak na sebe nechala působit evropské dědictví a americkou současnost. Předposlední část práce tvoří vlastní analýza díla Modrovous, která zahrnuje popis všech složek díla ? literární předlohu, hudební předlohu a nakonec rozbor tanečního kusu, který je doplněn ilustrativními fotografiemi ze záznamu představení. Nakonec jsem se pokusila shromáždit to nejzajímavější z rozhovorů s Pinou Bauschovou pro lepší pochopení jejích motivů k tvorbě, výběru témat a přístupu k práci. Citace z rozhovorů jsem se snažila používat v textu často. Součást práce tvoří také přílohy, které obsahují chronologický přehled všech děl Piny Bauschové a obsahy pohádek o Modrovousovi. V závěru jsem pak uvedla literaturu, která je v Čechách nedostupná a kterou jsem nemohla použít pro hlubší studium problematiky, v podstatě jsem po nejvíce byla odkázána na internetové zdroje.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.