|
Výzkum rodinné firmy
Tomsová, Eva ; Mudd, Dana (vedoucí práce) ; Buriánek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou rodinného podnikání na konkrétní společnosti HART-PIPE s.r.o. Rodinné firmy se nejen u nás, ale i ve světě řadí mezi hlavní aktéry při tvorbě HDP, zaměstnanosti a celkově je můžeme považovat za páteř ekonomiky. Největším hybatelem celého systému rodinné firmy je právě organizační kultura. Tato práce se tak nejprve věnuje teoretickému pojetí a současným poznatkům na téma organizační kultury a dalších aspektů, které s ní mohou souviset, ať už je to následnictví, role genderu v malých rodinných firmách, anebo i specifickým podmínkám na českém trhu. Hlavní část práce se pak zabývá kvalitativním a kvantitativním výzkumem společnosti za pomoci analýz PEST, SWOT a Porterovou analýzou pětisil. K určení organizační kultury je pro potřeby této práce využit model vycházející z poznatků Camerona a Quinna, na jejichž základě si představíme jednotlivé kulturní profily společnosti. Kombinací kvalitativních a kvantitativních metod je dosaženo přesnějších výsledků a lepšího zasazení do celkového kontextu. Klíčová slova: Výzkum; malá firma; vnitřní procesy; struktura; organizační kultura; rodinná firma; OCAI; polostrukturované rozhovory
|
|
Corporate environmentally significant behaviour
Tomsová, Eva ; Kyselá, Eva (vedoucí práce) ; Sieber, Martina (oponent)
V této bakalářské práci je cílem hlubší porozumění environmentálním faktorům, které ovlivňují společnost ŠKODA AUTO a.s. Škoda je největším hráčem na českém trhu. Dosahuje předních pozic v prodeji a produkci. První část práce obsahuje popis společnosti, jejich produktů a environmentálních praktik. Druhá část se zabývá nabídkou a poptávkou automobilů v České republice. Marketingová analýza se nachází v poslední části. Zabývá se vnitřními a vnějšími faktory ovlivňujících společnost a její produkci. Závěr je potom věnován shrnutí a sloučení všech získaných informacích z analýzy a zbylých kapitol. Škoda se v současné době nachází v pozici, kdy je pro ně výhodné a možné přijít s novými produkty, jakými jsou elektrická auta. Klíčová slova: environmentálně signifikantní chování, firmy, ekologicky šetrné strategie, výroba, ŠKODA AUTO
|
| |