Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj možností výtvarné výchovy v integraci s cizím jazykem
Kafková, Helena ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent) ; Sztablová, Danuše (oponent)
Tato dizertační práce pojednává o dispozici výtvarné výchovy k integraci s cizím jazykem v prostředí prvního stupně ZŠ, a zkoumá ji s důrazem na modernistický předpoklad "výtvarného jazyka". Kořenům modernistického myšlení v umění a v teorii výtvarné výchovy je věnovaná první část práce. V umění je to první umělecko-průmyslová škola, Bauhaus, jehož reflektovaná i nereflektovaná východiska jsou zde vyložena. Dále text ukazuje, faktograficky i věcně, příbuznost mezi tvorbou v Bauhausu a teorií Vídeňského kroužku. Také tady je zřetelné, že diskuse o povaze jazyka byly zásadní pro avantgardní myšlení v umění a vědě ve dvacátých, a začátku třicátých let. Tato část končí výkladem kritické teorie jazyka, a ukazuje význam jazykového motivu v současné teorii, s důrazem na umění a vzdělávání. Výzkumná sonda promýšlí otázku výtvarné výchovy jako jazyka, který má být integrovaný s cizím jazykem. Používá při tom metodu Založené teorie, popisuje, analyzuje a interpretuje podoby a vztahy kódů vycházejících z terénu a z rozhovorů se studenty učitelství a učiteli na 1. stupni ZŠ. Poslední část předkládá případovou studii a nálezy vytvořené v mezinárodním projektu Creative Connections

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.