Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příspěvek k problematice vzdělávání seniorů
Sváčková, Jana ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Neusarová, Jana (oponent)
Cílem práce Příspěvek k problematice vzdělávání seniorů je poskytnout možný rámec nahlížení na tuto oblast vzdělávání dospělých. Práce charakterizuje kategorie stárnutí a věku, sleduje změnu postavení a roli seniora v historickém kontextu. Definuje stárnutí a seniora z různých přístupů, stárnutí a pohled na něj (Světová zdravotnická organizace, sociologické teorie stárnutí, genderové problematika stáří. Dále uvádí změny v oblasti psychiky spojené se stářím a jejich dopady na vzdělávání seniorů. V rámci mainstreamingu stárnutí jsou vytvořeny požadavky a doporučení pro vzdělávání seniorů. V práci jsou uvedeny příklady edukačních aktivit pro seniory, tak jak jsou institucemi běžně poskytovány v ČR Příspěvek práce má být v rozšíření možného pohledu na vzdělávání seniorů a překonání stereotypního pojímání stáří jako ztráty životního programu. Vzdělávání seniorů se jeví jako významná oblast, která se současnými demografickými změnami bude nabírat na důležitosti, a proto je vhodné znát možnosti a meze vzdělávání seniorů a nabídnout tak přiměřenou edukační aktivitu.
Zákaz diskriminace a princip rovných příležitostí
Sváčková, Jana ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Resumé Práce se soustředí na problematiku zákazu diskriminace a uplatňováni principu rovných příležitosti v rámci EU i české národní praxe. Princip diskriminace je vztažen k oblasti diskriminace v sociálnim právu, konkrétně na diskriminaci z důvodu věku, rasy, pohlavi a zdravotního postiženi. Přiběh vývoje antidiskriminace a rovných příležitosti se vyvíjí spolu s názorem lidská práva. Vývoj naplňováni obsahu principu nediskriminace je sledován optikou mezinárodních legislativních norem jako jsou zejména úmluvy Mezinárodni organizace práce, deklarace OSN, směrnice EHS/ES a rozhodnuti Evropského soudního dvora, který podává závazný výklad nařízeni a směrnic a tim určuje praktické naplněni těchto norem. V práci je věnována zvláštní pozornost otázkám harmonizace rodinného a profesního života jako naplněni principu rovnosti mezi muži a ženami a mezi pracovníky s rodinnými povinnostmi a bez těchto povinnosti. ČR a jej i praxe v oblasti je zkoumána, zda je v souladu s pojetím, které uplatňuje Evropská unie. Česká praxe je zachycena na vybraných soudních případech diskriminace, na vládních koncepcích a strategiích podporujících rovnost a nediskriminaci ve čtyřech zkoumaných oblastech (věk, rasa, zdravotní postiženi a pohlavi) a je popsán stávající stav. Situace je analyzována v době, kdy ČR nepřijala...
Příspěvek k problematice vzdělávání seniorů
Sváčková, Jana ; Neusarová, Jana (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Cílem práce Příspěvek k problematice vzdělávání seniorů je poskytnout možný rámec nahlížení na tuto oblast vzdělávání dospělých. Práce charakterizuje kategorie stárnutí a věku, sleduje změnu postavení a roli seniora v historickém kontextu. Definuje stárnutí a seniora z různých přístupů, stárnutí a pohled na něj (Světová zdravotnická organizace, sociologické teorie stárnutí, genderové problematika stáří. Dále uvádí změny v oblasti psychiky spojené se stářím a jejich dopady na vzdělávání seniorů. V rámci mainstreamingu stárnutí jsou vytvořeny požadavky a doporučení pro vzdělávání seniorů. V práci jsou uvedeny příklady edukačních aktivit pro seniory, tak jak jsou institucemi běžně poskytovány v ČR Příspěvek práce má být v rozšíření možného pohledu na vzdělávání seniorů a překonání stereotypního pojímání stáří jako ztráty životního programu. Vzdělávání seniorů se jeví jako významná oblast, která se současnými demografickými změnami bude nabírat na důležitosti, a proto je vhodné znát možnosti a meze vzdělávání seniorů a nabídnout tak přiměřenou edukační aktivitu.
Přítomnost a vyhlídky azylové politiky
Sváčková, Jana ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Ditrychová, Lucie (oponent)
Svou práci soustřeďuji kolem problematiky osob v právním postavení uprchlíka žádajících mezinárodní ochranu formou azylu. Vycházím z mezinárodních principů , které si stanovila OSN, připojuji koncepci Evropské unie a konečně i praxi v jednotlivých státech. Analyzuji a srovnávám, způsob jakým mají vybrané státy azylovou problematiku ošetřenou, komu a na základě jakých kritérií tuto ochranou instituci udělují. Dále sleduji, jak se jejich přístupy vzájemně odchylují či přibližují a jestli směřují k naplňování vize jednotného společného evropského azylovému systému. V neposlední řadě zkoumám, jestli se na pojetí politiky udělování azylu odrazily mezinárodní teroristické útoky. Vývoj sleduji za léta 2001 a 2004 ve vybraných evropských zemích. Zahrnuji zde dvě skupiny zemí, země s koloniální tradicí a delší zkušeností s problematikou ( Velká Británie, Francie, Švédsko) a země Višegrádské čtyřky( Česká republika, Polsko, Maďarsko a Slovensko), které jsou vzájemně porovnatelné díky podobné historicko- politické platformě a kde se vlivem této zkušenosti azylová politika nově konstituuje. Komparativní analýzou právního rámce a sociálních dimenzí popisuji současný stav azylové politiky . Mezi hlavní právní nástroje mezinárodní ochrany uprchlíků , žadatelů o azyl patří Úmluva o právním postavení uprchlíků z roku...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.