Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Od řemesla k designu, od designu k řemeslu
Suchan, Ondřej ; Roeselová, Věra (vedoucí práce) ; Havlásek Tatarová, Lucie (oponent)
Cílem práce je sestavení studijního programu vyučovacího předmětu Výtvarné výchovy. Program je určen studentům středních odborných škol a učilišť se zaměřením na umělecká řemesla a design. Proto se práce nezabývá prvořadě historiografií řemesla a designu, ale jejich obsahy, které vyplývají z kontextu aktuálních společenských podmínek. V prvních kapitolách o řemesle a o designu se proto zabývám rozborem těchto pojmů, ve ktrých dnešní člověk hledá a nachází významy odlišné od významů náležejících Předcházejícím historickým obdobím. Aktuální významy řemesla a designu tudíž nevypovídají o objektivních funkcích těchto oborů, ale o přítomném vztahu člověka k jejich uskutečňování. Smysl řemesla a designu tak odkazuje na lidská puzení k těmto činnostem, na jeho potřeby a očekávání. O nich Pojednávám v následující kapitole, která je souhrnně považuje za projev identity jedince. Ten usiluje svými Pracovními i mimopracovními aktivitami získat určité hodnoty, které zakládají smysluplnost jeho života. Ideologie identetického nároku poskytuje možný způsob interpretace takového úsilí a říká o něm, že identita je člověku vlastní ještě před nabytím usilovaných hodnot. Touto teorií se snažím odkrýt další pohled na pracovní profese, než je pouhé zaměstnání jako zdroj obživy. Také skrz profesi se projevuje 'dentetický nárok,...
Becoming a teacher - a male perspective
SUCHAN, Ondřej
Diplomová práce se zabývá různými aspekty, které ovlivňují proces stávání se učitelem, a zaujímá při tom pohled muže. Teoretická část se soustředí nejprve na obecné otázky, jako je osobnost učitele a učitelská profese. Hovoří se zde o významu učitelovy osobnosti a jejím vývoji. Dále je zde popsána učitelská profese, její požadavky a nároky a různé fáze učitelské praxe. Následně je pozornost soustředěna na konkrétnější problém, kterým je postavení mužů ve školství. Nakonec jsou zde popisováni učitelé cizích jazyků jako specifická skupina odborníků. V praktické části jsou vedeny rozhovory s pěti učiteli muži v různých fázích praxe. Rozhovory jsou zaměřeny na specifické aspekty, které ovlivňují proces stávání se učitelem. Otázky jsou strukturovány do tří tematických celků: stávání se učitelem, požadavky a nároky učitelské profese a muži ve školství. Na konci této práce je prezentována moje představa dobrého učitele.

Viz též: podobná jména autorů
2 SUCHAN, Ondřej
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.