Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Segmentace v sociálním marketingu: Aplikace na kampani proti nadměrné konzumaci alkoholu
Strunová, Milena ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Říha, David (oponent)
Cílem diplomové práce je provedení segmentace české populace využitelné v sociálním marketingu, konkrétně pro vytvoření sociálního programu s tématem zodpovědné konzumace alkoholu. Základem segmentace je přístup segmentované skupiny k alkoholu, přičemž vzniklé segmenty jsou dále profilovány dle jejich životního stylu. V teoretické části práce je nejprve vysvětleno, proč je důležité věnovat pozornost problematice konzumace alkoholu v České republice a jaké důsledky zvýšená konzumace alkoholu může pro jednotlivce, společnost a stát mít. Zároveň je uvedeno, do jakých programů spojených s problematikou alkoholu, se již stát zapojil. Následně je charakterizována segmentace v sociálním marketingu a vysvětleny přístupy, které se využívají. V praktické části práce je prostřednictvím analytického programu Data analyzer provedena segmentace využívající databázi MML -- TGI dat poskytované společností Median. Pro segmentaci byla využita demografická, geografická a hlavně životně stylová kritéria pro detailní profilaci všech segmentů. Výstupy segmentace mohou být využity neziskovými organizacemi či Národním protidrogovým koordinátorem ve vytváření sociálního programu, jehož tématem je zodpovědná konzumace alkoholu.
Regulace reklamy na alkoholické nápoje v ČR a v zahraničí
Strunová, Milena ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Polák, Igor (oponent)
Cílem mé práce je porovnat, jak mají vybrané státy nastavené legislativy v oblasti reklamy na alkohol, a podle zjištěných faktů zjistit jaká je situace v České republice. S tím je spojena také etická stránka reklamy u nás. K naplnění mého cíle jsem využila metody dotazníku, pozorování a porovnání. Na jejich základě jsem došla k závěru, že regulování reklamy na alkohol je v naší zemi spíše liberálnější, hlavně oproti zemím jako je Švédsko, Lotyšsko, Polsko, Holandsko, Německo a USA, kde platí velice přísná pravidla. Z dotazování však vyplynulo, že většina českých spotřebitelů nepovažuje reklamu na alkohol za zničující hrozbu, i když připouští, že může vést k experimentování s alkoholem. Z etického hlediska jsou nařízení Etického kodexu dle Rady pro reklamu ve většině případů dodržována, ač se každým rokem objevují stížnosti soukromých osob na porušení etiky v alkoholové reklamě. Avšak z mého výzkumu vyplynulo, že čeští lidé nejsou obecně pohoršováni, nevidí v alkoholové reklamě nic neetického.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.