Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Regulace reklamy na alkoholické nápoje v ČR a v zahraničí
Strunová, Milena ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Polák, Igor (oponent)
Cílem mé práce je porovnat, jak mají vybrané státy nastavené legislativy v oblasti reklamy na alkohol, a podle zjištěných faktů zjistit jaká je situace v České republice. S tím je spojena také etická stránka reklamy u nás. K naplnění mého cíle jsem využila metody dotazníku, pozorování a porovnání. Na jejich základě jsem došla k závěru, že regulování reklamy na alkohol je v naší zemi spíše liberálnější, hlavně oproti zemím jako je Švédsko, Lotyšsko, Polsko, Holandsko, Německo a USA, kde platí velice přísná pravidla. Z dotazování však vyplynulo, že většina českých spotřebitelů nepovažuje reklamu na alkohol za zničující hrozbu, i když připouští, že může vést k experimentování s alkoholem. Z etického hlediska jsou nařízení Etického kodexu dle Rady pro reklamu ve většině případů dodržována, ač se každým rokem objevují stížnosti soukromých osob na porušení etiky v alkoholové reklamě. Avšak z mého výzkumu vyplynulo, že čeští lidé nejsou obecně pohoršováni, nevidí v alkoholové reklamě nic neetického.

Viz též: podobná jména autorů
2 Polák, Ivan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.