Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh přípravy a realizace kurzu o přežití v přírodě
Stehlíková, Karolína ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Návrh přípravy a realizace kurzu o přežití v přírodě. Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je navrhnout a vytvořit obsah kurzu o přežití, jehož součástí je zařazení herních prvků a soutěživých aktivit, které vedou k rozvoji a zdokonalení dovedností potřebných pro pobyt v přírodě. Metody: V teoretické části práce byla využita metoda rešerše z odborné literatury. Následně do praktické části byly přeneseny znalosti a informace získané v teoretické části, které byly navíc doplněny o vlastní zkušenosti a inspirací od odborných autorů zabývající se tvorbou kurzu o přežití. Výsledky: Výsledkem práce je komplexní a prakticky připravený plán kurzu, který by mohl být užitečný pro instruktory, organizace, ale také pro jednotlivce, kteří se zajímají o pobyt v přírodě. Závěr: Cílem bylo vytvořit návrh třídenního programu pro patnáct osob , které mají minimální znalosti o pobytu v přírodě. Hlavní myšlenkou tohoto kurzu je zapojení herních aktivit, díky kterým si účastníci lépe zdokonalí své dovednosti. Klíčová slova: příroda, stavba přístřešků, základy orientace, oheň
Analýza fungování minulého kondicionálu ve francouzštině ve světle jeho českých ekvivalentů v paralelním korpusu InterCorp
Stehlíková, Karolína ; Nádvorníková, Olga (vedoucí práce) ; Duběda, Tomáš (oponent)
Teoretická část práce se věnuje obecně problematice minulého kondicionálu ve francouzštině. Na základě stěžejních francouzských gramatik a rovněž učebnic francouzštiny definuje základní typy fungování tohoto slovesného tvaru ve francouzštině. Dále shrnuje charakteristiku daného jevu v češtině. V další, empirické části práce je jev analyzován na základě jazykového materiálu získaného z paralelního korpusu InterCorp. Jev je analyzován nejprve z hlediska frekvence a následně ve světle jeho ekvivalentů v češtině.
A Corpus of Czech Learners' French: Possibilities of its Building and Exploitation
Stehlíková, Karolína ; Nádvorníková, Olga (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi vytváření a vytěžování francouzského žákovského korpusu českých mluvčích. První část práce představuje žákovské korpusy v kontextu korpusové lingvistiky na základě odborných publikací a článků týkajících se tohoto tématu, a to se zaměřením na korpusy zahrnující francouzštinu jako L2. Pozornost je věnována zejména metodologickým zásadám vytváření žákovských korpusů (např. specifickým metadatům o respondentech a o materiálu) a taxonomii chyb a možnostech jejich značkování. Praktická část práce představuje vzorek žákovských produkcí s kritickým zhodnocením taxonomie chyb a příp. možností výzkumu.
Analýza fungování minulého kondicionálu ve francouzštině ve světle jeho českých ekvivalentů v paralelním korpusu InterCorp
Stehlíková, Karolína ; Nádvorníková, Olga (vedoucí práce) ; Duběda, Tomáš (oponent)
Teoretická část práce se věnuje obecně problematice minulého kondicionálu ve francouzštině. Na základě stěžejních francouzských gramatik a rovněž učebnic francouzštiny definuje základní typy fungování tohoto slovesného tvaru ve francouzštině. Dále shrnuje charakteristiku daného jevu v češtině. V další, empirické části práce je jev analyzován na základě jazykového materiálu získaného z paralelního korpusu InterCorp. Jev je analyzován nejprve z hlediska frekvence a následně ve světle jeho ekvivalentů v češtině.
Výuka francouzštiny jako cizího jazyka prostředky dramatické výchovy
Stehlíková, Karolína ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; MARUŠÁK, Radek (oponent)
Tato práce se věnuje možné metodě výuky francouzštiny jako cizího jazyka s využitím prvků dramatické výchovy. Shrnuje metodické směry cizojazyčné výuky především ve 2. polovině 20. století. Dále uvádí dramatickovýchovné metody do kontextu cizojazyčné výuky. V současné době jsou u nás tyto metody užívány stále pouze okrajově. Nicméně jejich význam pro cizojazyčnou výuku začíná být velmi patrný také díky akčnímu přístupu ve vyučování. V další části se práce věnuje analýze textové předlohy použité jako východisko pro výukový projekt nazvaný Paris. Poslední část popisuje osobní zkušenosti při práci se skupinou na výukovém projektu na téma Paris. Projekt se soustřeďuje na rozvoj komunikativních kompetencí u českých studentů francouzštiny užitím metod dramatické výchovy jako je rolová hra a improvizace. Tato práce je tedy příkladem konkrétního užití výše popsaných metod.

Viz též: podobná jména autorů
5 STEHLÍKOVÁ, Kateřina
4 STEHLÍKOVÁ, Kristina
5 Stehlíková, Kateřina
4 Stehlíková, Kristína
2 Stehlíková, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.