Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztahy druhé a třetí generace očima vnoučat
Staňkovská, Barbora ; Šmídová, Olga (vedoucí práce) ; Maříková, Hana (oponent)
Tato práce pojednává o tom, jak vnoučata vnímají vztahy druhé a třetí generace v rodině. Tyto vztahy jsou významnou součástí rodiny, avšak není jim věnována dostatečná výzkumná pozornost. Důvodem je často perspektiva rozpadu širších rodinných vztahů s vývojem společnosti od tradiční po moderní, která ale není podložena daty, jak autorka ukazuje v teoretické části. Z výsledků provedených výzkumů mezigeneračních vztahů u nás vyplývá, že ačkoliv se jejich význam mění, jsou stále zasazeny do vztahů v nukleární rodině. Pro budoucí podobu mezigeneračních vztahů bude důležité, jaké normy a vzory pro utváření mezigeneračních vztahů internalizuje nejmladší generace. Proto se tedy autorka v analýze zaměřuje na vnímání vztahů druhé a třetí generace očima vnoučat. Vychází z narativních rozhovorů s vnoučaty na téma prarodiče a metodou zakotvené teorie dospívá ke třem různým kontextům vnímání vztahů očima vnoučat - vnímání vztahů jako skvělých, špatných a normálně dobrých. Dále ukazuje, jakým způsobem spolu v jednotlivých kontextech souvisí vnímání vztahu s dalšími jevy - především s kontakty, pomocí a konflikty - a nakonec vyslovuje hypotézy o těchto souvislostech. Výsledky ukazují, jak nejmladší generace vnímá normy a očekávání týkající se mezigeneračních vztahů. Určují oblasti, které jsou relevantní pro...
Role národních identit v mediálním prostoru věnovaném evropské politice: České předsednictví Evropské unie v evropském psaném tisku
Youssef Staňkovská, Barbora ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Barbora Youssef Staňkovská - abstrakt (anotace) diplomové práce "Role národních identit v mediálním prostoru věnovaném evropské politice" Abstrakt Diplomová práce "Role národních identit v mediálním prostoru věnovaném evropské politice: České předsednictví Evropské unie v evropském psaném tisku" pojednává o mediálních obrazech národních identit, způsobu, jakým jsou v médiích vytvářeny, a důsledcích, jaké tyto obrazy mají pro proměny národních identit v procesu evropské integrace. Na základě kvalitativní obsahové analýzy a za použití induktivního přístupu k datům byla provedena analýza dvou korpusů článků věnovaných českému předsednictví Evropské unie, které v jeho průběhu vyšly v českém deníku MF DNES a ve francouzském deníku Le Monde. Identifikováni byli nejvýznamnější čeští aktéři a další prvky, kteří společně nesou mediální obraz České republiky. Jejich prostřednictvím je v práci popsán mediální obraz české národní identity. Autorka se dále na základě zjištění a širšího teoretického rámce práce zamýšlí nad pozicí identit v evropském mediálním prostoru a konstatuje, že tento prostor není panevropský, ale nadnárodní. V tomto mediálním prostoru totiž chybí evropští aktéři, kteří by byli s to nést společnou evropskou identitu, a tak zde dominují zejména národní aktéři a národní identity. Z pohledu této...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.