|
Vliv public relations na česká média po roce 1989
Střelcová, Alexandra ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce "Vliv public relations na česká média po roce 1989" pojednává o zásadním aspektu novinářské práce, jímž je působení různých zájmových skupin na obsah mediálních výstupů ve formě public relations. Touto problematikou se zabývá z pohledu novinářů - profesionálů, jakožto tvůrců mediálních obsahů, a klade si za cíl zjistit, jaké mechanismy při práci s public relations fungují v českém mediálním prostředí. Stručně se věnuje historii public relations jak v Americe a Velké Británii, tak v Čechách před i po roce 1989. Na definice public relations poté aplikuje vybrané kritické teorie zabývající se studiem mediálních obsahů, a to především v souvislosti s tezemi skotských teoretiků PR Dinana a Millera, modelu propagandy Hermana a Chomského či Boorstinovou tezí o pseudoudálostech. Sociologie zpravodajství a její přední představitel Brian McNair se taktéž kriticky vyjadřuje k působení PR na mediální obsahy, a proto je jeho vymezení dalším významným teoretickým rámcem. Čtvrtá kapitola se věnuje vybraným metodám public relations, jako jsou spin doctoring, využití třetích stran či krizová komunikace. Specifická pozornost je věnována analýze Stockholmské charty a Charty IPRA, dvou nejzásadnějších morálních kodexů, podle kterých se řídí (či by měli) všechny subjekty, zabývající se public relations....
|