Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prvky podporující autonomii studujících v současných učebnicích německého jazyka pro střední školy a jazykové kurzy
Klápšťová, Květoslava ; Kouřimská, Milada (vedoucí práce) ; Andrášová, Hana (oponent) ; Spáčilová, Libuše (oponent)
Tato práce si klade za cíl na základě odborné literatury charakterizovat autonomního studujícího a vymezit prvky, které lze v učebních souborech cizích jazyků používat pro rozvíjení jeho autonomie. Následně se budeme zabývat těmito prvky v učebních souborech německého jazyka pro střední a jazykové školy a v učebních souborech odborného jazyka a posuzovat, do jaké míry rozvíjí učebnice schopnost studujícího samostatně rozvíjet vlastní cizojazyčné znalosti, jak přispívá k přenášení zodpovědnosti za vlastní učení na studujícího. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Možnosti využití prvků projektového vyučování v hodinách německého jazyka na gymnáziích v České republice.
Zapletalová, Pavla ; Kouřimská, Milada (vedoucí práce) ; Spáčilová, Libuše (oponent) ; Janíková, Věra (oponent)
Projektová metoda není metodou neznámou. Již od dob J. A. Komenského, v jehož díle se některé z jejích obecných principů také objevují, zaujímá mezi jinými metodami své právoplatné místo. Z nejnovějších vědeckých pohledů je řazena mezi metody tzv. skupiny činnostné pojatých metod a přístupů. Ty zdůrazňují v hodinách především význam citově zabarvené činnosti, multisensorického přístupu к vyučovací látce, situativnosti a úzkého propojení s reálným světem. Jako jeden z nejvhodnějších modelů projektu v současnosti se jeví model zformulovaný německým pedagogem Herbertem Gudjonsem, jehož význam spočívá zejména v komplexnosti jeho pojetí. Projektová metoda s sebou přináší jak pozitivní aspekty, tak také jistá úskalí a rizika, na které je potřeba brát zřetel, pokud dochází к rozhodování o výběru vhodné vyučovací metody. Z pohledu výuky cizích jazyků se navíc některé její znaky z obecného modelu v cizojazyčné výuce vůbec neuplatní, popřípadě se uplatní pouze částečně. Naopak ke slovu přicházejí jiné dimenze, které vycházejí se specifičnosti výuky cizích jazyků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza čítanek německého jazyka pro střední školy na českém území se zaměřením na germánskou mytologii (1800-2000)
Besedová, Petra ; Veselá, Gabriela (vedoucí práce) ; Spáčilová, Libuše (oponent) ; Kouřimská, Milada (oponent)
Hlavním ze stanovených cílů bylo vytvořit obraz znalostí germánské mytologie, které měl středoškolský student v českých zemích v letech 1800 - 2000. Tento obraz jsme se snažili získat pomocí analýzy čítanek německého jazyka, používaných na českém území pro výuku němčiny. V úvodních kapitolách jsme vyslovili hypotézu, že výběr ukázek týkajících se germánské mytologie ve zkoumaných čítankách bude souviset s politickou situací doby. Nejprve musíme konstatovat, že se potvrdil následující fakt: kulturní tvorba je téměř vždy spjata s politickými událostmi doby, čímž působí na umělecká díla kladně i záporně. Pohled na germánskou mytologii během let 1800-2000 prošel vlastním vývojem. V naší práci jsme se zaměřili hlavně na českého středoškolského studenta.
Funkční kompetence jako cíl rozvoje ústního projevu ve výuce německého jazyka
Hejduková, Andrea ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Spáčilová, Libuše (oponent)
Práce se zabývá rozvojem ústního projevu ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Snaží se analyzovat všechny aspekty ústního projevu s cílem vytvořit účinnou výukovou metodu, která žákům umožní efektivně používat (mluvený) jazyk a dosáhnout jeho prostřednictvím stanovených komunikativních cílů. Pro tuto dovednost, která je definována zejména jako způsobilost k realizaci funkcí jazyka, které mluvčí potřebuje vyjádřit, je používán termín "funkční kompetence". Důležitým rysem tohoto pojmu je preference úspěšného uskutečnění komunikace před její jazykovou správností. Teoretická část nejprve vysvětluje pojmy, s nimiž práce pracuje (schopnost / dovednost / kompetence, učení versus osvojování). Poté je ústní projev analyzován v kontextu ostatních řečových dovedností, tj. poslechu s porozuměním, čtení s porozuměním a písemného projevu, aby bylo zřejmé, že žádnou z řečových dovedností není možné zabývat se zcela izolovaně a že výukový proces by vždy měl zahrnovat vhodnou kombinaci více řečových dovedností. Další kapitola popisuje rozdíly mezi monologickým a dialogickým / polylogickým ústním projevem. Poté jsou analyzovány tři stupně osvojování ústního projevu (imitativní ústní projev, řízený ústní projev a samostatný ústní projev). Pro tyto stupně jsou důkladně popsány četné konkrétní příklady úloh vhodných k rozvoji...
Prvky podporující autonomii studujících v současných učebnicích německého jazyka pro střední školy a jazykové kurzy
Klápšťová, Květoslava ; Kouřimská, Milada (vedoucí práce) ; Andrášová, Hana (oponent) ; Spáčilová, Libuše (oponent)
Tato práce si klade za cíl na základě odborné literatury charakterizovat autonomního studujícího a vymezit prvky, které lze v učebních souborech cizích jazyků používat pro rozvíjení jeho autonomie. Následně se budeme zabývat těmito prvky v učebních souborech německého jazyka pro střední a jazykové školy a v učebních souborech odborného jazyka a posuzovat, do jaké míry rozvíjí učebnice schopnost studujícího samostatně rozvíjet vlastní cizojazyčné znalosti, jak přispívá k přenášení zodpovědnosti za vlastní učení na studujícího. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Viz též: podobná jména autorů
3 Spáčilová, Lenka
6 Spáčilová, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.