Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika disciplíny v alternativní socializaci
Smolíková, Věra ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
V úvodní teoretické části se diplomová práce věnuje historicko-filosofickopedagogickým kořenům pojmu disciplína a jejímu současnému pojetí. Disciplínu v této práci vnímáme jako zdravé, vědomé respektování norem, pravidel spojených s určitými sociálními rolemi, úkoly, povinnostmi, jednáním a to v souladu s respektováním autority. Pojem zdravé respektování pravidel, norem ale i autority, má vyjadřovat určitý individuální toleranční limit spojený s individualitou daného člověka. Práce se zabývá také otázkami normality jedince a poruchami chování u dětí. V návaznosti na poruchu chování je další část práce situována do oblasti historie i současnosti alternativní socializace, kde má disciplína, řád své výsostní postavení. Pozornost je zde věnována specifikám reedukačního procesu, zejména klientele a výchovné metodice. V neposlední řadě se zabývá také problematikou pedagogického personálu a především jeho autoritou, jako atributem zprostředkujícím kulturní vzorce společnosti konkrétnímu jedinci. Na toto téma volně navazuje praktická část, která pomocí empirické sondy zjišťuje gender preferenci autority u dětí s nižší mentální úrovní, které jsou na základě soudního rozhodnutí vzaty z rodin a umístěny do reedukačního zařízení typu výchovný ústav. Diplomová práce v závěru nastiňuje možné využití získaných informací...
Morální vývoj u dítěte s poruchou chování
Gargošová Smolíková, Věra ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Předkládaná rigorózní práce se zabývá problematikou morálního vývoje u dětí s diagnostikovanou poruchou chování především nespecifického charakteru. Cílem teoretické části práce je na podkladě literární rešerše zmapovat základní teoretická východiska zmíněné problematiky s návazností na samotný výzkumný projekt. Zpracovány jsou obecné aspekty procesu socializace, norem a základních konceptů morálního vývoje člověka. Svou pozornost jsme dále zaměřili na socializační odchylku, její etiologii a na instituce, které se zabývají se nápravnou péčí, a to i v historickém kontextu. Praktická část rigorózní práce mapuje aktuální stav morálního usuzování a odlišností v oblasti temperamentu u dětí s poruchou chování. Nasbíraná data jsou v obou výzkumných studiích za pomoci vhodných statistických metod porovnána s daty získanými z kontrolního výběrového souboru žáků základních a středních škol, kteří nemají diagnostikovanou poruchu chování. Výsledky sběru dat poukazují na skutečnost, že statisticky významná část oslovených klientů institucí náhradní výchovné péče typu výchovný ústav a dětský domov se školou se aktuálně nachází v prekonvenční úrovni morálního usuzování. Za pomoci korelační studie jsme dále zmapovali odlišnosti v oblasti temperamentu jako dílčí oblasti osobnosti. Je patrné, že mezi výběrovými...
Poddaní zbirožského panství v 2. polovině 17. století
Smolíková, Věra ; Maur, Eduard (oponent) ; Čechura, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem práce je srovnání situace poddaných na zbirožském panství v polovině 17.století a na počátku 18.století na základě rozboru uvedených pramenů. Díky zpustošení během 30-leté války, poddaní mohli r.1653 osít jen třetinu svých polí. S obdobným stavem se setkáváme i na panských dvorech, nicméně u poddaných měl tento nízký výsevek za následek, že mnozí poddaní (minimálně 1/3) nemohli v poválečných dobách i při velmi skromném živobytí dostát svým povinnostem, jako kontribuci, splátkám gruntu nebo urbariálním dávkám. V Podbrdsku, v jižní části panství, byla jediná oblast, kde se díky zpracování železa výrazněji rozvíjela řemeslná výroba. Zde též bylo dosahováno největších zisků, a to nejen z pohledu vlastníka a nájemce hutí a hamrů, ale i z hlediska poddaných, kteří nebyli ochotni z této neúrodné oblasti odcházet do úrodnější na pusté grunty. V 2.polovině 17.století došlo k osazení pustých gruntů a založení nových statků, včetně obnovy několika pustých vsí, takže každý třetí grunt byl nový nebo nově osazený. Na počátku 18.století drželi hospodáři polnosti přibližně stejného rozsahu jako v polovině 17.století, a to především na špatné případně prostřední půdě, ale obdělávaná plocha vzrostla o třetinu. Na počátku 18.století mohla, jak se zdá, již většina hospodářů vyjít se svými nejnutnějšími náklady, ale pouze...
Problematika disciplíny v alternativní socializaci
Smolíková, Věra ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Vališová, Alena (vedoucí práce)
V úvodní teoretické části se diplomová práce věnuje historicko-filosofickopedagogickým kořenům pojmu disciplína a jejímu současnému pojetí. Disciplínu v této práci vnímáme jako zdravé, vědomé respektování norem, pravidel spojených s určitými sociálními rolemi, úkoly, povinnostmi, jednáním a to v souladu s respektováním autority. Pojem zdravé respektování pravidel, norem ale i autority, má vyjadřovat určitý individuální toleranční limit spojený s individualitou daného člověka. Práce se zabývá také otázkami normality jedince a poruchami chování u dětí. V návaznosti na poruchu chování je další část práce situována do oblasti historie i současnosti alternativní socializace, kde má disciplína, řád své výsostní postavení. Pozornost je zde věnována specifikám reedukačního procesu, zejména klientele a výchovné metodice. V neposlední řadě se zabývá také problematikou pedagogického personálu a především jeho autoritou, jako atributem zprostředkujícím kulturní vzorce společnosti konkrétnímu jedinci. Na toto téma volně navazuje praktická část, která pomocí empirické sondy zjišťuje gender preferenci autority u dětí s nižší mentální úrovní, které jsou na základě soudního rozhodnutí vzaty z rodin a umístěny do reedukačního zařízení typu výchovný ústav. Diplomová práce v závěru nastiňuje možné využití získaných informací...

Viz též: podobná jména autorů
2 Smolíková, Vendula
1 Smolíková, Veronika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.