Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Názory učitelů na možnosti zatraktivnění předmětů prvouka, přírodověda, přírodopis a biologie na základních a středních školách
Semecký, Martin ; Poupová, Jana (oponent)
Řada studií dokládá, že zájem žáků na základních i středních školách o přírodovědné předměty klesá. Většina českých autorů studuje tuto problematiku z pohledu žáků. Cílem našeho výzkumu proto bylo zjistit názory a návrhy učitelů na možnosti zatraktivnění výuky a zvýšení oblíbenosti předmětů prvouka, přírodověda a přírodopis na základních školách a biologie na středních školách a porovnat tyto stupně školy mezi sebou. Výzkum byl realizován kvalitativní analýzou polostrukturovaných rozhovorů se dvanácti aktivními učiteli z Libereckého kraje, kteří vyučují výše uvedené předměty na prvním stupni základní školy (4 učitelé), druhém stupni základní školy (4 učitelé) a na vyšším a nižším stupni gymnázia (4 učitelé). Respondenti zmiňovali, že vše záleží na učiteli, na věku, sociální skladbě žáků, ale také na probíraném tématu. Mezi tématy, která jsou pro žáky atraktivní, jmenovali učitelé např. biologii člověka a zoologii, především savce. Za neatraktivní považovali naopak učivo o nerostech a horninách a botaniku. Většina učitelů přitom zmiňovala, že rádi učí ta témata, která jsou oblíbená i u žáků. Oblíbenost předmětu může zvýšit např. používání názorných pomůcek a krátkých videí nebo zařazení badatelské výuky. Pro udržení zájmu žáků jsou důležité také příklady z praxe a možnost využití poznatků v běžném...
Rostliny ekosystémů Jizerských hor a jejich využití v přírodovědném vzdělávání na ZŠ a gymnáziích
Semecký, Martin ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Řezníček, Jan (oponent)
Tématem diplomové práce jsou rostliny ekosystémů Jizerských hor a jejich využití v přírodovědném vzdělávání na ZŠ a gymnáziích. Teoretická část diplomové práce obsahuje popis Jizerských hor z hlediska chráněné krajinné oblasti, botaniky, zoologie a geologie. Současně je zde zmíněna historie, půdní poměry, turistika, podnebí, charakteristické ekosystémy Jizerských hor atd. Poslední kapitola teoretické části je věnovaná monitoringu a výzkumu Jizerských hor, který zde neustále probíhá pod Správou CHKO Jizerské hory. Hlavním cílem diplomové práce bylo vytvoření školního projektu v oblasti botaniky a ekologie pro žáky 2. stupně, který má být realizován v okolí základních škol popř. gymnázií Jizerských hor. Školní projekt by měl sloužit jako výstup nebo zakončení probrané látky během školního roku ve výuce přírodopisu. Pro tento projekt bylo vytvořeno pět pracovních listů, které jsou koncipovány pro okolí základních škol a gymnázií v Jizerských horách, ale s drobnými úpravami se dají použít i v jiných lokalitách. Školní projekt byl z části ověřen v 6. ročníku na ZŠ. Praktická část je obohacena o modelové příklady krytosemenných rostlin Jizerských hor se základními obsahovými látkami.
Rostliny ekosystémů Jizerských hor a jejich využití v přírodovědném vzdělávání na ZŠ a gymnáziích
Semecký, Martin ; Řezníček, Jan (oponent) ; Skýbová, Jana (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce jsou rostliny ekosystémů Jizerských hor a jejich využití v přírodovědném vzdělávání na ZŠ a gymnáziích. Teoretická část diplomové práce obsahuje popis Jizerských hor z hlediska chráněné krajinné oblasti, botaniky, zoologie a geologie. Současně je zde zmíněna historie, půdní poměry, turistika, podnebí, charakteristické ekosystémy Jizerských hor atd. Poslední kapitola teoretické části je věnovaná monitoringu a výzkumu Jizerských hor, který zde neustále probíhá pod Správou CHKO Jizerské hory. Hlavním cílem diplomové práce bylo vytvoření školního projektu v oblasti botaniky a ekologie pro žáky 2. stupně, který má být realizován v okolí základních škol popř. gymnázií Jizerských hor. Školní projekt by měl sloužit jako výstup nebo zakončení probrané látky během školního roku ve výuce přírodopisu. Pro tento projekt bylo vytvořeno pět pracovních listů, které jsou koncipovány pro okolí základních škol a gymnázií v Jizerských horách, ale s drobnými úpravami se dají použít i v jiných lokalitách. Školní projekt byl z části ověřen v 6. ročníku na ZŠ. Praktická část je obohacena o modelové příklady krytosemenných rostlin Jizerských hor se základními obsahovými látkami.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.