Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Genderové stereotypy v televizních reklamách na automobily
Salomonová, Markéta ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Gender a s ním spojené stereotypy či předsudky jsou hojně diskutovaným společenským tématem i předmětem odborného výzkumu. Přestože je evidentní, že se prezentace maskulinního a femininního genderu v médiích mění, stále v zobrazování mužských a ženských rolí převládají stereotypy. Role médií v genderové socializaci zůstává neoddiskutovatelná. Televizní reklamu považuji za typický příklad mediálního formátu, který je v představování maskulinního a femininního genderu stereotypní. Ve své diplomové práci se zaměřuji na televizní reklamu na automobily a tuto domněnku podrobuji detailnímu zkoumání. Zároveň tím navazuji na svou bakalářskou práci, v níž jsem se zabývala genderovými stereotypy v dětských televizních reklamách. V rámci teoretických východisek se soustředím na obecné představení biologických a sociologických pohledů na gender, vývoj genderu a genderovou socializaci. Stručně také představuji teorii v oblasti médií a televizní reklamy. Metodologická část vysvětluje důvody výběru výzkumné metody a vytváří rámec a pravidla selekce a analýzy televizních reklam. S pomocí obsahové analýzy pak zkoumám 54 unikátních spotů propagujících automobily. Analyzuji celkem 24 proměnných u tří kódovacích jednotek - samotné reklamy, inzerovaného automobilu (automobilů) a postav vystupujících v reklamě. V...
Genderové stereotypy v televizních reklamách na automobily
Salomonová, Markéta ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Gender a s ním spojené stereotypy či předsudky jsou hojně diskutovaným společenským tématem i předmětem odborného výzkumu. Přestože je evidentní, že se prezentace maskulinního a femininního genderu v médiích mění, stále v zobrazování mužských a ženských rolí převládají stereotypy. Role médií v genderové socializaci zůstává neoddiskutovatelná. Televizní reklamu považuji za typický příklad mediálního formátu, který je v představování maskulinního a femininního genderu stereotypní. Ve své diplomové práci se zaměřuji na televizní reklamu na automobily a tuto domněnku podrobuji detailnímu zkoumání. Zároveň tím navazuji na svou bakalářskou práci, v níž jsem se zabývala genderovými stereotypy v dětských televizních reklamách. V rámci teoretických východisek se soustředím na obecné představení biologických a sociologických pohledů na gender, vývoj genderu a genderovou socializaci. Stručně také představuji teorii v oblasti médií a televizní reklamy. Metodologická část vysvětluje důvody výběru výzkumné metody a vytváří rámec a pravidla selekce a analýzy televizních reklam. S pomocí obsahové analýzy pak zkoumám 54 unikátních spotů propagujících automobily. Analyzuji celkem 24 proměnných u tří kódovacích jednotek - samotné reklamy, inzerovaného automobilu (automobilů) a postav vystupujících v reklamě. V...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.