Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka etiky na právnických fakultách
Roháček, Petr ; Žák Krzyžanková, Katarzyna (oponent)
Název diplomové práce, abstrakt a 3 klíčová slova v českém jazyce Výuka etiky na právnických fakultách Diplomová práce se zaměřuje na význam a potřebu výuky etiky na právnických fakultách. Základní tezí této práce je, že etika by měla být jedním z nejdůležitějších předmětů na právnických fakultách. Pro podporu této teze jsou zkoumány tři klíčové otázky: proč učit etiku na právnických fakultách, co učit v rámci výuky etiky, a jak přesně výuku etiky vyučovat. Práce využívá analýzu psychologických studií, rešerše relevantní odborné literatury, zejména zahraničních zdrojů, a místy i komparatistiku stavu výuky etiky ve Spojených státech amerických se stavem v České republice. Výsledkem je obhájení základní teze a poskytnutí obecného referenčního rámce, který může být použit pro další evoluci právnického vzdělávání. Práce také otevírá prostor pro další diskusi o nutnosti změn ve výchově budoucích právníků a nabízí směr, jakým by se mohla tato výuka ubírat, včetně integrace didaktických metod. Práce je strukturována tak, že postupuje výkladem od abstraktního ke konkrétnímu. Zároveň každá kapitola staví základ pro pochopení té následující. V první kapitole práce poskytuje obecná definiční východiska. Zevrubně vysvětluje, co je to morálka, etika, jaký je vztah práva a morálky, či co je to právní etika. Po objasnění...
Výuka etiky na právnických fakultách
Roháček, Petr ; Wintr, Jan (vedoucí práce) ; Maršálek, Pavel (oponent)
Název diplomové práce, abstrakt a 3 klíčová slova v českém jazyce Výuka etiky na právnických fakultách Diplomová práce se zaměřuje na význam a potřebu výuky etiky na právnických fakultách. Základní tezí této práce je, že etika by měla být jedním z nejdůležitějších předmětů na právnických fakultách. Pro podporu této teze jsou zkoumány tři klíčové otázky: proč učit etiku na právnických fakultách, co učit v rámci výuky etiky, a jak přesně výuku etiky vyučovat. Práce využívá analýzu psychologických studií, rešerše relevantní odborné literatury, zejména zahraničních zdrojů, a místy i komparatistiku stavu výuky etiky ve Spojených státech amerických se stavem v České republice. Výsledkem je obhájení základní teze a poskytnutí obecného referenčního rámce, který může být použit pro další evoluci právnického vzdělávání. Práce také otevírá prostor pro další diskusi o nutnosti změn ve výchově budoucích právníků a nabízí směr, jakým by se mohla tato výuka ubírat, včetně integrace didaktických metod. Práce je strukturována tak, že postupuje výkladem od abstraktního ke konkrétnímu. Zároveň každá kapitola staví základ pro pochopení té následující. V první kapitole práce poskytuje obecná definiční východiska. Zevrubně vysvětluje, co je to morálka, etika, jaký je vztah práva a morálky, či co je to právní etika. Po objasnění...

Viz též: podobná jména autorů
4 Roháček, Peter
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.