Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace vztahů členů cílové skupiny k praktickým činnostem s hodnocením vybraných složek jejich osobnosti
Branichová, Eva ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Reitmayer, Ladislav (oponent)
NÁZEV: Komparace vztahů členů cílové skupiny k praktickým činnostem s hodnocením vybraných složek jejich osobnosti AUTOR: Eva Branichová KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRAKT: V teoretické části jsem se snažila stručně shrnout, jak definujeme nadání, co je to tvořivost, funkční gramotnost a jemná motorika. V praktické části jsem informovala o výsledcích výzkumu pomocí testů funkční gramotnosti upravených pro děti, které ještě nejsou schopny samy číst, a Torranceho testů tvořivosti. Cílem výzkumu bylo zjistit a zaznamenat posun a vývoj vybraných schopností u vzorku nadaných žáků první třídy. Hypotézy, které jsem si v úvodu praktické části práce stanovila, se sice nepotvrdily všechny, ale u dětí byl zaznamenán viditelný posun ve všech sledovaných oblastech. KLÍČOVÁ SLOVA: nadané dítě, funkční gramotnost, jemná motorika, tvořivost, zájmové činnosti
Činnosti s papírem ve vzdělávacích programech předškolního vzdělávání
Kučerová, Renáta ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Reitmayer, Ladislav (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je zpracování tématu "Činnosti s papírem ve vzdělávacích programech předškolního vzdělávání", hodnocení jejich významu pro rozvoj jemné motoriky dětí a návaznosti na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Pomocí dotazníkového šetření byly zjišťovány praktické zkušenosti učitelek MŠ s využitím činností s papírem při práci s dětmi a současný stav materiálního vybavení MŠ pro tyto činnosti. V praktické části DP jsou shrnuty zkušenosti z realizace ročního projektu "Tvoříme s papírem" ve věkově smíšené třídě dětí v MŠ.
Rozvíjení jemné motoriky dětí pomocí vybraných technik práce s textilními materiály
Jedličková, Milena ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Reitmayer, Ladislav (oponent)
Jemná motorika předškolního dítěte a její vývoj je důležitou součástí výchovně-vzdělávacího procesu v mateřské škole. Pro další školní úspěšnost je velmi významná a je jí věnováno více či méně pozornosti i ve vzdělávacích programech. Cílem mojí diplomové práce je zjistit vliv na jemnou motoriku předškolního dítěte pomocí vybraných technik ručních prací. Diplomovou práci jsem rozdělila na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část je zaměřená na tradiční textilní techniky, jejich vývoj od historie po současnost, specifika dítěte předškolního věku, vývoj jemné motoriky, horní končetiny, kostry a svalů. Výzkumná část obsahuje výsledky průzkumu současného zájmu o tradiční ruční práce a zjištění vlivu ručních prací na jemnou motoriku předškolního dítěte. Vytvořila jsem experimentální a kontrolní skupinu dětí přibližně stejného věku a schopností. Experimentální skupina se zúčastnila kroužku ručních prací. V posttestech jsem zjistila významný rozdíl mezi experimentální a kontrolní skupinou. Výzkum potvrdil pozitivní vliv činností podporujících jemnou motoriku pomocí vybraných technik ručních prací.
Komparace vztahů členů cílové skupiny k praktickým činnostem s hodnocením vybraných složek jejich osobnosti
Branichová, Eva ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Reitmayer, Ladislav (oponent)
NÁZEV: Komparace vztahů členů cílové skupiny k praktickým činnostem s hodnocením vybraných složek jejich osobnosti AUTOR: Eva Branichová KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRAKT: V teoretické části jsem se snažila stručně shrnout, jak definujeme nadání, co je to tvořivost, funkční gramotnost a jemná motorika. V praktické části jsem informovala o výsledcích výzkumu pomocí testů funkční gramotnosti upravených pro děti, které ještě nejsou schopny samy číst, a Torranceho testů tvořivosti. Cílem výzkumu bylo zjistit a zaznamenat posun a vývoj vybraných schopností u vzorku nadaných žáků první třídy. Hypotézy, které jsem si v úvodu praktické části práce stanovila, se sice nepotvrdily všechny, ale u dětí byl zaznamenán viditelný posun ve všech sledovaných oblastech. KLÍČOVÁ SLOVA: nadané dítě, funkční gramotnost, jemná motorika, tvořivost, zájmové činnosti
Uplatnění zážitkové pedagogiky při praktických činnostech dětí v mateřské škole
Pospíšilová, Veronika ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Reitmayer, Ladislav (oponent)
Název: Uplatnění zážitkové pedagogiky při praktických činnostech dětí v MŠ Autor:Veronika Pospíšilová Katedra:Katedra informačních technologií a technické výchovy Vedoucí práce: Doc. Ing Jitka Vodáková, CSc. Abstrakt:Tématem této práce je analýza zážitkové pedagogiky a jejího využití při pedagogické činnosti v předškolním vzdělávání. Cílem práce je na konkrétním případu z praxe ukázat pozitivní dopad zážitkové pedagogiky na vývoj osobnosti dítěte od 3 do 7 let.Seznámí nás s obecnými principy zážitkové pedagogiky jako je motivace a její zákony, pravidla, prostředky; pedagogicko-psychologické aspekty, kritéria výběru a přípravy pedagogů, evaluace.Analýza je prováděna také v kontextu historického vývoje pedagogického myšlení, které vedlo ke vzniku zážitkové pedagogiky, dále poznatků o vývoji dítěte v různých oblastech: osobnostně-sociálním vývoji, vývoji řeči a jazyka, percepčním a kognitivním, motorickém.Přiblíží význam praktických činností, příběhu, přijímání rolí v tomto věku. Klíčová slova: zážitková pedagogika, činnostní učení, mateřská škola, praktické činnosti,

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.