Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoje vyučujících z mateřských škol a jejich zkušenost s lesbickými rodinami
Reichertová, Karolina ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Taušová, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem zkušenosti vyučujících z mateřských škol s lesbickými rodinami a tématem postojů k homoparentálnímu rodičovství. Cílem této práce bylo zmapovat, jak vyučující vnímají, prožívají a realizují spolupráci s lesbickými rodinami. Výzkum se taktéž snažil zjistit, zdali a jakým způsobem je v mateřských školách tematizována rodinná diverzita. Teoretická část práce uvádí do problematiky postojů vůči lesbickému a gay rodičovství a reflektuje rovněž pozici homoparentálních rodin ve školním prostředí. Empirická část práce představuje kvantitativní výzkum, jehož hlavní metodou bylo dotazníkové šetření. Výzkumu se zúčastnilo 70 učitelek a 3 učitelé z mateřských škol. Zkušenost s lesbickými rodinami uvedla polovina výzkumného vzorku. Výsledky ukázaly, že většina vyučujících hodnotí svou zkušenost s lesbickými rodinami pozitivně a během spolupráce s nimi se nesetkávají se zásadními obtížemi. Přestože většina vyučujících zastává k lesbickému a gay rodičovství i spolupráci s těmito rodinami pozitivní postoje, v prostředí mateřských škol je problematika homoparentálních rodin spíše opomíjena. Tematizaci rodinné diverzity a konkrétní aktivity podporující přívětivé prostředí pro lesbické a gay rodiny lze spatřovat především v mateřských školách, které s těmito rodinami již mají...
Zkušenost lesbických rodin s mateřskými školami
Reichertová, Karolina ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Pánková, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem zkušenosti lesbických rodin s mateřskými školami. Cílem této práce bylo zmapovat a popsat vztahy mezi rodinou a mateřskou školou z pohledu lesbických matek vychovávajících děti předškolního věku a taktéž zjistit, jakou zkušenost zažívají v mateřských školách tyto děti z perspektivy jejich matek. Teoretická část práce uvádí do problematiky homoparentálních rodin a vztahu mezi rodinou a školou s důrazem na současné poznatky z oblasti zkušeností lesbických a gay rodin se školním prostředím. Empirická část práce představuje kvalitativní výzkum, jehož hlavní metodou byl polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory byly uskutečněny s jednou nebo oběma matkami. Výzkumný soubor tvořilo šest rodin. Získaná data byla podrobena tematické analýze, která odhalila několik významných oblastí týkajících se vztahu těchto rodin s prostředím mateřské školy. Výsledky ukázaly, že všechny rodiny jsou ohledně svého rodinného uspořádání otevřené a již od prvního kontaktu s mateřskou školou se prezentují jako homoparentální. V souvislosti s jejich rodinným modelem nebyly v rámci vztahů s učitelkami, ostatními rodiči ani dětmi popisovány téměř žádné negativní zkušenosti. Znevýhodnění pociťovaly rodiny pouze v kontextu administrativních úkonů, kdy se projevuje absence rodičovských práv sociálních...

Viz též: podobná jména autorů
3 Reichertová, Klára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.