|
Proměny manipulace v české fotografii na přelomu 20. a 21. století
Růžičková, Tereza ; Francová, Sylva (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem, které existuje od doby vzniku fotografie a je stále aktuálnější - manipulací ve fotografii. Práce se skrze stručný přehled historie fotografie a vývoj manipulace fotografie v před a (post) digitální tvorbě zaměřuje především na proměny manipulace ve fotografii, které přinesl nástup digitální technologie do Čech. Problematika je demonstrována na několika autorech, kteří od devadesátých let začali pracovat s novými možnosti manipulace ve fotografii a narušili tak tradiční pohled na toto médium. V didaktické části se práce zaměřuje na techniky manipulace s fotografií, které mohou být využity v hodinách výtvarné výchovy, zejména na druhém stupni základních škol a středních školách. Praktická část představuje cyklus autorských fotografií, které pomocí úprav narušují stereotyp každodennosti. KLÍČOVÁ SLOVA fotografie, digitální technologie, manipulovaná fotografie, manipulace
|
|
Prevence šikany na vybrané základní škole
Růžičková, Tereza ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou a prevencí šikany na základní škole. Teoretická část diplomové práce charakterizuje pojmy ve vztahu k tématu. Zabývá se prevencí rizikového chování, především šikany v České republice. Zkoumá nejen jednotlivé složky prevence, ale také jednotlivé rozdíly a její historii. Zabývá se rozdílem mezi prevencí specifickou a nespecifickou a popisuje její účel. Teoretická část se rovněž orientuje na preventivní program školy a jeho charakteristiku. Součástí diplomové práce je také praktická část, která je zaměřena na prevenci šikany na konkrétní základní škole. Zaměřuje se především na to, jak se k prevenci šikanování přistupuje. Práce je zpracována jako případová studie a k získání potřebných dat je použit kvalitativní výzkum, konkrétně rozhovor, kterého se zúčastnili participanti z řad pedagogů, vychovatel školní družiny, metodik prevence a ředitel školy. Cílem bylo zjistit, zda je na škole vykonávána spíše prevence specifická či nespecifická a zda si participanti, zaměstnanci školy, uvědomují její účel. Pokud je realizována spíše prevence nespecifická, zda je postavena na jinakosti - zda ukazuje, že tzv. být jiný je v pořádku. Tedy, že si učitelé přímo neuvědomují a nepracují s potenciálem dané prevence. V praktické části je také analyzován školní vzdělávací program...
|
|
Facelift EDU
Růžičková, Tereza ; Kyselka,, Mojmír (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Tématem zadání diplomové práce je řešení předzávodní zóny jaderné elektrárny Dukovany. Vytvoření vize, jak by se tento prostor mohl dál rozvíjet v následujících 50 letech a jak by mohl poté následně fungovat v přechodné fázi při výstavbě nového jaderného bloku elektrárny. Předmětem práce je zpracování architektonické studie, která se opírá o urbanistickou studii. Ta byla zpracována v rámci před diplomové práce a řešila především celkové problémy tohoto území, nové dopravní napojení a funkční členění celého areálu. Území bylo rozděleno na tři funkční celky, a to na zónu dopravní, administrativní a zóna sportu a vzdělávání. V současné době se totiž na tomto území nachází spoustu malých konstrukčně i funkčně nevyhovujících objektů. Samotná diplomová práce se poté zabývá návrhem nových budov s jasným funkčním využitím v zóně administrativní, tedy v prostoru před hlavní vrátnicí. Zde vzniklo nové reprezentativní náměstí a kolem něj jsou navrženy tři budovy. Dominantou celého prostoru se stala výšková administrativní budova v blízkosti vrátnice, před ní směrem k hlavní komunikaci byla navržena budova služeb I., která obsahuje služby obchodní a zdravotnictví. Na druhé straně náměstí byla umístěna budova služeb II., kde se nacházejí technické služby, jako dílny, sklady a metrologie. Poslední budovou řešenou v rámci diplomové práce je budova sportu a šaten dodavatelů, která je navržena za náměstím v blízkosti zeleně, navazuje hmotově na jedinou zachovanou budovu v tomto areálu, a to na budovu infocentra. Navržené budově se nachází fitness centrum a šatny externích pracovníků elektrárny.
|
|
Mateřská škola v Brně
Růžičková, Tereza ; Cahel, Tomáš (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Základem této bakalářské práce se stala již dříve vypracovaná studie v předmětu AG32. V rámci bakalářské práce je tato studie rozvedena do stupně Dokumentace pro stavební povolení a následně do Dokumentace pro provádění stavby. Hlavním tématem práce je Mateřská škola v Brně. Navržený objekt mateřské školy se nachází v městské části Brno střed, na ulici Údolní. Pozemek je ze severní strany lemován rušnější komunikací a parkem Obilní trh, na jižní stranu se terénní reliéf pozemku postupně zvedá k hradu Špilberk. Hlavní myšlenkou bylo vytvořit objekt mateřské školky a vytvořit tak ideální prostor pro výchovu a pobyt dětí. Tvar objektu reaguje na okolní zástavbu, kdy ze severní strany je pouze vstup do objektu a provozní zázemí školy, hlavní prostor školy, tedy herny a jídelna se poté otevírá na jižní stranu do zahrady, která dále přechází do svahu. Západní křídlo je vysunuto směrem do svahu, stavba tak plynule navazuje na původní terén a ze svahu je možné přejít na střechu budovy, která je navržena jako vegetační. Celkový vzhled stavby je přírodního charakteru, tvoří jej dřevěný fasádní svislý obklad, oblast u vstupu a v zadní části s návazností na zahradu jsou navrženy barevné otočné lamely, při jejich otáčení můžou samy děti pomocí barev měnit vzhled stavby.
|
|
Problematika smrti a umírání z pohledu zdravotnického záchranáře
RŮŽIČKOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce nese název Problematika smrti a umírání z pohledu zdravotnického záchranáře. Téma smrti i umírání vždy bylo součástí lidského života, a to především života ve zdravotnictví. Pohledy na smrt a její definici se po staletí měnily, stejně jako se měnila a vyvíjela péče o umírajícího. Smrt je všudypřítomná a od zdravotnického záchranáře se očekává, že je schopen se s ní vyrovnat, akceptovat ji, potažmo o ní mluvit. Současně musí být na takto těžkých výjezdech profesionálem, který zachovává humánnost i ohleduplnost v přístupu k pacientovi či pozůstalým. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jak zdravotničtí záchranáři vnímají problematiku smrti a umírání v podmínkách přednemocniční neodkladné péče (PNP), a dále pak porovnat zkušenosti zdravotnických záchranářů se smrtí a umíráním v přednemocniční neodkladné péči. Prostřednictvím těchto cílů jsme následně stanovili výzkumné otázky: Jaké jsou zkušenosti zdravotnických záchranářů se smrtí a umíráním v podmínkách přednemocniční neodkladné péče? Jak vnímají zdravotničtí záchranáři problematiku smrti a umírání v přednemocniční neodkladné péči? Práce je členěna na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se zabýváme definicemi smrti a umírání, jejich historií i etickou rovinou. Dále pak popisujeme smrt i umírání přímo v přednemocniční neodkladné péči, jejich specifika, a v neposlední řádě pozici zdravotnického záchranáře. V rozsáhlejší, empirické části práce jsme použili kvalitativní výzkumné šetření za využití polostrukturovaného rozhovoru se zdravotnickými záchranáři pracujícími na vybraném středisku zdravotnické záchranné služby. Získané odpovědi byly analyzovány pomocí metody otevřeného kódování a kategorizace. Interpretaci dat jsme provedli technikou "vyložení karet". Z výzkumného šetření vyplynuly odpovědi na obě výzkumné otázky. Porovnali jsme zkušenosti zdravotnických záchranářů s danou problematikou a rozebrali jejich pohled na umírání i smrt v PNP. Z výsledků práce vyplynulo, že zdravotničtí záchranáři považují v přednemocniční péči za daleko problematičtější oblast umírání než samotné smrti. Dále se drtivá většina záchranářů shodla, že jsou pro ně psychicky nejnáročnějšími výjezdy k dětskému pacientovi, zejména pak k resuscitaci dítěte. Dále jsme z analýzy zjistili, že se zdravotničtí záchranáři po skončení studia necítili dostatečně informováni a vzděláni v oblasti smrti i paliativní medicíny. Práce tak může posloužit jako doplňkový edukační materiál pro studenty končících ročníků zdravotnický záchranář. Výsledky této práce mohou také sloužit jako podklad pro hlubší studium či výzkumná šetření.
|
|
Motivace rodičů při výběru alternativních mateřských škol - Maria Montessori
Růžičková, Tereza ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Cílem této bakalářské práce s názvem: "Motivace rodičů při výběru alternativních mateřských škol - Maria Montessori " je detailněji popsat a zanalyzovat reformní pedagogiku Marie Montessori, vývoj předškolních Montessori zařízení v České republice a porovnání s tradičními mateřskými školami. Dále má za cíl představit konkrétní využití principů Montessori pedagogiky ve zvoleném zařízení a nastínění ostatních alternativních pedagogických směrů. V empirické části je využito výzkumné metody rozhovoru s rodiči v Montessori školce. Rozhovor je čistě anonymní a cílem je zjistit, za jakým účelem dávají své děti do dané školky, co od toho očekávají a zda Montessori pedagogiku uplatňují i mimo ni. KLÍČOVÁ SLOVA Maria Montessori, alternativní vzdělávání, mateřská škola, elipsa, svoboda dítěte
|
|
Facelift EDU
Růžičková, Tereza ; Kyselka,, Mojmír (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Tématem zadání diplomové práce je řešení předzávodní zóny jaderné elektrárny Dukovany. Vytvoření vize, jak by se tento prostor mohl dál rozvíjet v následujících 50 letech a jak by mohl poté následně fungovat v přechodné fázi při výstavbě nového jaderného bloku elektrárny. Předmětem práce je zpracování architektonické studie, která se opírá o urbanistickou studii. Ta byla zpracována v rámci před diplomové práce a řešila především celkové problémy tohoto území, nové dopravní napojení a funkční členění celého areálu. Území bylo rozděleno na tři funkční celky, a to na zónu dopravní, administrativní a zóna sportu a vzdělávání. V současné době se totiž na tomto území nachází spoustu malých konstrukčně i funkčně nevyhovujících objektů. Samotná diplomová práce se poté zabývá návrhem nových budov s jasným funkčním využitím v zóně administrativní, tedy v prostoru před hlavní vrátnicí. Zde vzniklo nové reprezentativní náměstí a kolem něj jsou navrženy tři budovy. Dominantou celého prostoru se stala výšková administrativní budova v blízkosti vrátnice, před ní směrem k hlavní komunikaci byla navržena budova služeb I., která obsahuje služby obchodní a zdravotnictví. Na druhé straně náměstí byla umístěna budova služeb II., kde se nacházejí technické služby, jako dílny, sklady a metrologie. Poslední budovou řešenou v rámci diplomové práce je budova sportu a šaten dodavatelů, která je navržena za náměstím v blízkosti zeleně, navazuje hmotově na jedinou zachovanou budovu v tomto areálu, a to na budovu infocentra. Navržené budově se nachází fitness centrum a šatny externích pracovníků elektrárny.
|
|
Mateřská škola v Brně
Růžičková, Tereza ; Cahel, Tomáš (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Základem této bakalářské práce se stala již dříve vypracovaná studie v předmětu AG32. V rámci bakalářské práce je tato studie rozvedena do stupně Dokumentace pro stavební povolení a následně do Dokumentace pro provádění stavby. Hlavním tématem práce je Mateřská škola v Brně. Navržený objekt mateřské školy se nachází v městské části Brno střed, na ulici Údolní. Pozemek je ze severní strany lemován rušnější komunikací a parkem Obilní trh, na jižní stranu se terénní reliéf pozemku postupně zvedá k hradu Špilberk. Hlavní myšlenkou bylo vytvořit objekt mateřské školky a vytvořit tak ideální prostor pro výchovu a pobyt dětí. Tvar objektu reaguje na okolní zástavbu, kdy ze severní strany je pouze vstup do objektu a provozní zázemí školy, hlavní prostor školy, tedy herny a jídelna se poté otevírá na jižní stranu do zahrady, která dále přechází do svahu. Západní křídlo je vysunuto směrem do svahu, stavba tak plynule navazuje na původní terén a ze svahu je možné přejít na střechu budovy, která je navržena jako vegetační. Celkový vzhled stavby je přírodního charakteru, tvoří jej dřevěný fasádní svislý obklad, oblast u vstupu a v zadní části s návazností na zahradu jsou navrženy barevné otočné lamely, při jejich otáčení můžou samy děti pomocí barev měnit vzhled stavby.
|
|
Ekonomická analýza změny vozového parku z klasických na alternativní pohony
Růžičková, Tereza ; Geuss, Erik (vedoucí práce) ; Branžovský, Antonín (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá čistou mobilitou, která se stává jedním z aktuálních témat dnešní společnosti. Omezené zásoby ropy a stav životního prostředí vedou vlády vyspělých zemí k zavádění alternativních paliv v dopravě. Cílem práce je objasnit ekonomické náklady a užitky praktické aplikace čisté mobility a odpovědět na otázku, zda je přechod na alternativní paliva ekonomicky racionální. Tato odpověď je ovlivněna mnoha faktory a závisí na druhu alternativního paliva, na legislativním rámci dané země, povědomí společnosti a jiných. Silnou stránkou alternativního paliva CNG je hlavně nižší cena paliva stejně jako u elektromobility. Slabinou těchto paliv je nedostatečná síť plnících/dobíjecích stanic. Ekonomickou analýzou obměny vozového parku České inspekce životního prostředí je dokázáno, že za současných podmínek je méně nákladný provoz vozidla s pohonem na CNG včetně započítání společenských nákladů na vypouštěné emise.
|
| |